Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots


Reputatie 3
Badge +5
Binnenkort komt hier een handleiding incl. screenshots hoe je internet handmatig instelt op je toestel.
Dit geldt voor bijna alle htc toestellen met Android, afhankelijk van je versie zouden er kleine afwijkingen kunnen zijn.

Heef dit topic geholpen om te kunnen internetten?


318 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hieronder staat stapgewijs uitgelegd hoe u de internet instellingen moet invoeren op uw Android toestel.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: portalmmm.nl
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt staat. Deze optie kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.
Reputatie 3
Badge +5
Hierbij de beloofde screenshots + uitleg:


  • Begin bij je homescreen (hoofdscherm) van je mobiel, dit is het scherm als je je telefoon opstart altijd. Druk Menu (fysieke knop op je toestel), kies ''Draadloos en Netwerken'' Zie afbeelding 1.
  • TIk ''Mobiele netwerken'' Zie afbeelding 2. TIk ''Namen toegangspunten'' Zie afbeelding 3.
  • Druk de menu knop, tik ''Standaard instellingen herstellen'' Zie afbeelding 5. Ga weer terug naar ''Namen toegangpunten'' menu.
  • Druk menu, tik nieuwe APN.

Als het goed is krijg je nu afbeelding 6, neem alle gegevens over zoals Alex hieronder aangeeft.


    Druk menu en tik dan opslaan als je klaar bent. Tik dan eventueel nog het rondje rechts aan zodat ie groen wordt.
  • Druk op de Home knop op je toestel, tik Internet, Druk menu en tik dan Meer. Zie afbeelding 9 & 10. Tik instellingen en dan startpagina instellen. Voer in de pop-up: http://mobiel.simyo.nl/ in. Druk op Ok. (zie afbeelding 11,12 en 13)
  • Druk op Home en ga dan weer naar instellingen door op menu te drukken. Je krijgt dan weer afbeelding 1. Ga naar draadloos en netwerken (afbeelding 2). Zorg ervoor dat Gegevensverbinding aangevinkt is.
  • Doe je toestel helemaal uit en dan weer aan.

Als het goed is heb je nu een werkende internetverbinding. Zo niet, volg dan afbeelding 7 & 8.

Mocht dit ook geen verbinding opleveren neem dan even contact op met Simyo via e-mail/twitter of telefoon om bijv. op een internetstoring te controleren.

Deze handleiding is gemaakt op deze versie van Android, afbeelding 17.

Veel succes!

Het is niet toegestaan deze afbeeldingen verder te verspreiden zonder toestemming van Simyo en/of mij.
Reputatie 3
Badge +5
Screenshots
Reputatie 3
Badge +5
En de laatste screenshots.
Reputatie 3
Badge +5
Je moet wat bij screenshot 5 staat negeren, dat moet internet ipv basicinternet zijn. Volg de tekst en niet rechtstreeks via screenshots, alleen als daar naar verwezen wordt.
Hoi
Ik heb net nieuw mobiel HTC
Heb ik internet erop gekocht.
pakket van 9,99 heb ik in het openbaar nog geen internet
ik heb wel wifi thuis
Wat moet ik doen om toch internet te krijgen op openbare plekken
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Stefan,

Maak je gebruik van een HTC met het Android besturingssyteem? Zo ja, dan ben ik benieuwd of de uitleg van hierboven heeft gewerkt. Het is van belang dat je 'internet' als toegangspunt (APN) gebruikt. Graag hoor ik van je of het is gelukt.

Groetjes,

Alex
Hoi

Als ik bij APN ben dan zie ik niks



Groetjes Stefan habing
Reputatie 5
Badge +10
De APN moet je zelf invoeren.

Als je via instellingen - draadloos en netwerken - mobiele netwerken - namen toegangspunten terecht komt bij het APN overzicht, moet je op de menu knop van je telefoon drukken. Vervolgens kun je kiezen voor nieuwe APN of standaardinstellingen herstellen. Het is altijd handig om de standaardinstellingen eerst te herstellen voordat je een nieuwe APN aan maakt. Als je instellingen zijn hersteld moet je kiezen voor 'nieuwe APN'. Vervolgens moet je de Simyo instellingen invoeren:

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

Sla deze instellingen op en kijk goed op je APN overzicht of je net aangemaakte APN geselecteerd is (bolletje moet groen zijn).

Ga vervolgens weer naar 'mobiele netwerken' en kijk of je de optie 'packet gegevens' kunt aanvinken (deze optie is niet bij ieder toestel zichtbaar).

Nadat je bovenstaande stappen hebt doorlopen, dien je het toestel opnieuw op te starten. Graag hoor ik van je of het werkt.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Deze handleiding is volledig voor het "het instellen van Internet". Echter moet voor het versturen en ontvangen van MMS berichten, nog een tweede APN worden ingesteld! Misschien is het handig om ook deze APN in deze handleiding mee te nemen.
Hoi

Helaas is het niet gelukt

Groetjes Stefan Habing
Hallo

Zou u tijd hebben om het even over msn uit te leggen.

Want met berichten gaat het overleggen zo sloom.

Morgen ben ik hele dag vrij

Groetjes Stefan Habing
Hoi
Helaas ben ik slecht horend recht helemaal doof en links hoor ik 30 % dus via bellen zou het niet lukken
Groetjes Stefan Habing
Hoi
mijn email is * verwijderd vanwege openbaar emailadres.
Groetjes Stefan Habing
Badge +4
Hoi Stefan,

Ik heb je mailadres verwijderd, omdat deze voor iedereen zichtbaar was.
In het vervolg kun je dergelijke gegevens beter in een privé bericht naar de moderator sturen.

Groetjes Kim
Badge
Voor mensen die Android 2.3 gebruiken (galaxy S I9000 bvb) ff dit:
Ik kon mijn toestel ook niet voor internet geschikt krijgen.
Heb oop de site van Phonehouse gelezen dat de APN was ingesteld op:
Naam toegangspunt (APN): basicinternet
en... HET WERKT.

Hieronder staat stapgewijs uitgelegd hoe u de internet instellingen moet invoeren op uw Android toestel.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie ‘gegevensservices tijdens roaming’ en pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt zijn. Deze twee opties kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.
Badge
Hoi! Hier heb ik erg veel aan gehad! Heb een HTC Cha Cha en van het één op het andere moment had ik geen internet verbinding meer 😞. Nav onderstaande info is alles weer gefixt! Thanks dus!

Nu nog voor elkaar krijgen dat ik ook mail kan versturen ipv alleen ontvangen

Reputatie 3
Badge +5
Erg leuk om te horen dat mijn handleiding je probleem heeft opgelost, graag gedaan!
Badge
Erg leuk om te horen dat mijn handleiding je probleem heeft opgelost, graag gedaan!


Beste simyo members & admins,
Ik heb namelijk een vraag.. ik heb nu een htc desire 2.2 lopen.. bij een harde reset moet ik opnieuw door de cconfiguratiescherm opnieuw doorlopen.
wat me namelijk opviel.. bij 2.3 ( gingerbread ) kon je Simyo als provider aanvinken.
nu bij 2.2 heb ik een selectie uit:
- AH mobile
- Hi
- Debitel
- KPN
- ect ect
Nu mijn vraag... Is 't OOK goed als ik KPN selecteer dat die dan ook automatische configreer met de internet?
Of moet ik 't alsnog aanpassen in de instellingen?
Hoor 't graag .

* Want heb gewoon internet als ik KPN selecteer...

Het enige verschil is:
Poort : (geen) ( niks )
Server : ( geen) (niks)

verder is alles de zelfde als op de 1 pagina vermeldt is ( optie )
+
Bij apn's heb ik ook 1 MMS settings erbij..

hoor 't graag.
Badge +2
Hi aygul12345,

Het KPN profiel werkt dus kan dit gewoon blijven gebruiken. Wel verzoeken wij je ons te voorzien van wat nadere informatie. Wat staat er bij het KPN profiel ingesteld als APN?

Groetjes,

Arie
Badge
Hi aygul12345,

Het KPN profiel werkt dus kan dit gewoon blijven gebruiken. Wel verzoeken wij je ons te voorzien van wat nadere informatie. Wat staat er bij het KPN profiel ingesteld als APN?

Groetjes,

Arie


Ik heb gewoon internet.
Nadat ik KPN geselecteerd heb, wordt de naam automatisch naar Simyo veranderdt.
Bij Apn's heb ik 2 punten erbij gekregen.
1. Kpn mobiel internet ( waar achter een groenbolletje is geselcteerd ) als ik daarop klik krijg ik deze settings:
Naam: KPN Mobiel internet
APN: portalmmm.nl
proxy: [nietingesteld]
Poort: [nietingesteld]
Gebruiksnaam: [nietingesteld]
wachtwoord: [nietingesteld]
Server: [nietingesteld]
MMSC: [nietingesteld]
MMS proxy: [nietingesteld]
MMS-poort: [nietingesteld]
Mms-protocol: wap 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN type: default
en de 2de toegangspunt is : KPN MMS

Naam: KPN MMS
APN: portalmmm.nl
proxy: [nietingesteld]
Poort: [nietingesteld]
Gebruiksnaam: [nietingesteld]
wachtwoord: [nietingesteld]
Server: [nietingesteld]
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
Mms-protocol: wap 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN type: mms

Dit zijn de automatische settings op android 2.2 als je 1e x android opstart / Fabrieksinstellingen van KPN, ( je selecteert KPN pas als je geen simyo in de lijst ziet staan !!!! )
Anders selecteer je ( bij android 2.3. heb je keuze uit simyo als provider ) '' simyo '' aan, dan heb je zowieso internet!

hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Mvg Aygul
Badge +2
Hi aygul12345,

Dit zijn de juiste internetinstellingen die je in je toestel hebt staan. Beide APN's zijn ook juist. Alles werkt ook naar toebehoren.
Mocht je verder nog vragen hebben dan horen wij die graag.

Groetjes,

Arie
Badge
Hi aygul12345,

Dit zijn de juiste internetinstellingen die je in je toestel hebt staan. Beide APN's zijn ook juist. Alles werkt ook naar toebehoren.
Mocht je verder nog vragen hebben dan horen wij die graag.

Groetjes,

Arie


Het rare ervan is als ik bij 2.3 Simyo selecteer heb ik bij apns alleen maar 1 blokje van plaats 2 bij kpn,

bij simyo gewoon 't internet zelf... bij kpn heb ik dan 1 voor mms en 1 voor internet.
Badge +2
Hi aygul12345,

Wij adviseren u in dit geval gewoon het KPN profiel te gebruiken.

Groetjes,

Arie
Badge
Hi aygul12345,

Wij adviseren u in dit geval gewoon het KPN profiel te gebruiken.

Groetjes,

Arie

Ookal als er Simyo bijstaat?

Reageer