.

Beantwoord

Hoe kan ik mijn Yahoo-adres op de S Planner als default instellen?

  • 28 May 2018
  • 7 reacties
  • 224 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik heb een dubbele vraag mbt mijn (type) agenda de 'S Planner' op mijn Samsung S4:

1) Als ik een nieuwe afspraak wil inplannen kan ik kiezen uit verschillende type agenda's ('Mijn agenda' (staat nu als default), 'Gmail', 'werkmail', of mijn 'Yahoo-adres'). Ik wil heel graag die ie alles bij voorbaat standaard op mijn yahoo-adres boekt (dan is ie nl. meteen gesynchroniseerd in mijn Google/Outlook-calender, wat ik op mijn laptop kan bijhouden). Hoe verander ik deze default-instelling?

2) Vervolgens wil ik dit ook graag met terugwerkende kracht kunnen doen (ivm zakelijke afspraken; iets met Belastingdienst/bewijzen van uren-norm/etc). Want al mijn (zakelijke) afspraken staan dus nu geregistreerd onder 'Mijn agenda', maar zijn hiermee niet gesynchroniseerd (iig niet zichtbaar) in mijn Google-agenda.
Dus, graag zou ik al mijn afspraken vanaf 1 januari 2017 t/m vandaag, in één keer aanpassen van type 'Mijn agenda' naar type 'Yahoo-adres'.

Wie kan me hiermee helpen? Alvast hartelijk dank! Groet, Marjon
icon

Beste antwoord door Niels 29 May 2018, 13:36

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi Marjonx,

Dat zijn twee uitgebreide vragen! Ik maak zelf geen gebruik van de S Planner of een Samsung toestel. Daarom ben ik op internet rond gaan kijken, daar heb ik de volgende handleiding gevonden. Ook kwam ik de volgende tips tegen. Heb je hier wat aan?

Ik wil daarnaast de hulp van Android-experts @Groentjuh, @Ray, @franswon inschakelen 🙂 Hebben jullie meer kennis over de S Planner?

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Badge +9
Mijn ervaring met de standaard agenda app op mijn Samsung toestel is dat nieuwe afspraken binnen die app standaard aangemaakt binnen dezelfde agenda als de laatste afspraak, die aangemaakt is.

Dus als ik een afspraak maak in de "Mijn agenda" agenda en daarna nog een afspraak maak, dan staat standaard de "Mijn agenda" agenda geselecteerd. Dat geldt ook als ik een andere agenda gebruik. Kun je dat eens proberen?

Alle voorgaande afspraken omzetten naar een andere agenda gaat denk ik niet lukken met de standaard app. Misschien dat een andere Agenda app dat kan!
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Marjonx,

Is het inmiddels gelukt om je agenda en instellingen aan te passen. Zo ja, hoe heb je dat gedaan? Zoals je merkt ben ik heel benieuwd en er zijn ook vast anderen die dezelfde vraag hebben.

Bedankt voor de tip Groentjuh! ;)

Groetjes,
Thomas
Reputatie 2
Badge
nee helaas.. dank voor je reactie Groenjuh.. ik heb iid zelf ook ervaren dat mijn S Planner wel vaker de laatst gekozen agenda al selecteert voor de volgende afspraak... maar dat is niet altijd het geval, meer niet dan wel (?). dus vaak blijkt achteraf dat ik tóch de juiste agenda niet had geselecteerd. hierdoor mis is regelmatig afspraken/opmerkingen die dus niet worden mee-gesynchroniseerd.. ;-\ het is dus nog geen 'waterdichte' oplossen helaas..
als er nog meer tips zijn, zijn ze meer dan welkom.. en ik zal vandeweek eens proberen te duiken in de handleiding niels; bedankt!
Reputatie 6
Badge +5
Hi Marjonx,

Onhandig dat het nog steeds niet is gelukt om de planner naar wens te krijgen. Ik ben ook benieuwd of anderen nog goede tips hebben! Kan je me laten weten of de handleidingen uitkomst bieden? Ik hoor het graag :)

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Badge +9
Je zou kunnen kijken of een andere agenda beter voor je werkt. Dat is de enige tip, die ik kan geven.
Reputatie 6
Badge +4
Je zou kunnen kijken of een andere agenda beter voor je werkt. Dat is de enige tip, die ik kan geven.

Dit zou ik je ook als tip mee willen geven Marjonx. Je hebt in de Play Store in ieder geval keuze zat!

Bedankt voor de tip Groentjuh!

Groetjes,
Thomas

Reageer