.

Het grote Android Simyo App topic!

  • 23 July 2012
  • 12 reacties
  • 3286 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Nog niet al te lange tijd geleden heeft revolutie binnen de mobiele telefoon markt plaats gevonden. De smartphone was geboren! Deze generatie smartphone leverde ons iets nieuws op: De “App”, wat eigenlijk een afkorting is voor Applicatie.

Tegenwoordig kan niet meer om Apps heen. Er bestaan er dan ook vele van! Simyo heeft op het moment van schrijven nog steeds geen officiële App. Hoewel deze applicatie ongetwijfeld komt, willen wij tot die tijd toch ons gebruik bij Simyo in de gaten houden.

Op het moment van schrijven zijn er verschillende Apps beschikbaar voor Android en iPhones.

Omdat ik zelf beschik over een mobiele telefoon met Android, zal ik in deze post twee applicaties reviewen die het tegoed van sinopia kunnen tonen op een android toestel. De eerste applicatie is de applicatie “Gratis Beltegoed Checker” van “Daniël Westerbeek”. Zoals de naam al doet vermoeden is deze applicatie gratis. Daarna review ik een applicatie die 0,99 euro kost en in de Play store staat onder de naam “Sinopia”.

De applicatie “Gratis Beltegoed Checker” is een vrij simpele applicatie die bestaat uit één simpel scherm. Op dit scherm staat bovenaan een formulier waar je je Mijn Simyo gegevens kunt invoeren.

https://lh6.ggpht.com/PXRioXd-83KGUr6nQ9mWYac2VY_Q7v9MAiYeIpBf_iZMBdNUanO-VMZwhQuMvygcY4A

Met een druk op de knop “Vernieuw” verschijnt het aantal resterende minuten en het aantal resterende MB onderaan het scherm.

Het drukken op de menu toets geeft toegang tot een menu met 2 opties: “Alles verwijderen” en “Disclaimer”.  De knop “Alles verwijderen” leegt het hoofdscherm en de logingegevens in het formulier. De “Disclaimer” knop laat na het indrukken daarvan de disclaimer zien.

De applicatie is helaas niet te gebruiken door Simyo pre-paid klanten. Helaas werkt de applicatie op dit moment ook niet voor klanten met een Abonnement, door recente aanpassingen op Mijn Simyo. De applicatie is hier nog niet op aangepast.

Het is een simpele no-nonsense app. Het ontbreken van widgets is echter een groot gemis.

http://i.imgur.com/bU6Oi.png

De applicatie “Sinopia” is een applicatie die gemaakt is door het bedrijf “D-centralize”. Zodra je de applicatie opstart, toont de applicatie een oranje scherm. Onderaan dit scherm komt een  groene procesbar. Na een enkele seconde komt het instellingen scherm tevoorschijn.

http://i.imgur.com/xcOcY.png

Het instellingen scherm bestaat uit drie delen. In het bovenste deel instel kun je jouw Simyo gebruikersnaam en wachtwoord instellen. Ook is er een knop die naar een hulp pagina van d-centrale gaat. Op deze hulp pagina kun je informatie vinden over waar je je login gegevens kunt vinden.

“Ondersteuning” is het tweede gedeelte van het instellingenscherm. Hierin kun aangeven worden of de applicatie “debug-informatie” naar d-centralize  mag sturen. Ook geeft het een optie om een email adres op te geven. Tijdens het contact met d-centralize wordt vaak gevraagd om deze “debug-informatie” te sturen en om een email adres op te geven zodat d-centralize deze debug-informatie kan opzoeken. Een groot gemis is echter een knop om daadwerkelijk contact op te nemen. Hiervoor moet of de website van d-centralize bezocht worden of naar de play store gegaan worden om via de play store contact op te nemen met de ontwikkelaar van Sinopia.

Het laatste gedeelte geeft de twee instellingen voor Widgets weer. De verversingsfrequentie kan gezet worden op 1, 2, 6, 12, 24, 48 uren. Voor de Tekstkleur van de widget zijn slecht drie kleuren beschikbaar; “Licht”, grijs en “Donker”.

De instellingen gelden van alles van de applicatie. Het is niet mogelijk om bijvoorbeeld één widget met een donkere tekstkleur te nemen en een andere met een lichte tekstkleur. Het is dus niet mogelijk om eventueel het gebruik van de kinderen ook nog met behulp van widgets in de gaten te houden.

Na het instellen van de applicatie laadt de applicatie de gegevens en haalt het tegoed op van de Mijn Simyo website. Het ophalen van deze gegevens kost 20 tot 30MB per maand als er gekozen wordt om elke 2 uur te verversen.

http://i.imgur.com/CrqPd.png

Het hoofdscherm toont veel informatie. Hoeveel minuten nog resterend zijn, hoeveel smsjes je nog kunt versturen en hoeveel MBs nog over zijn deze maand. Het toont ongeveer alles wat nuttig is om te tonen. Helaas is dit scherm niet aan te passen. Onderdelen binnen dit scherm verschijnen en verdwijnen op basis van de abonnementsvorm. Als het abonnement geen databundel heeft, dan wordt het gedeelte Dataverbruik niet getoond.

In het Instellingen gedeelte van het hoofdscherm wordt verder ook altijd getoond dat de voicemail aan staat, ook als dat niet zo is.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
http://i.imgur.com/6UXD8.png

Het drukken op de menu toets geeft toegang tot een menu met 2 opties: “Instellingen” en “Verversen”.

http://i.imgur.com/QecZC.png

De applicatie heeft twee 1x1 widgets. Het nadeel van deze widgets is dat als in de applicatie op “Verversen” wordt gedrukt, dit in de widgets niet te zien is. Hoewel de widgets samen met de applicatie instellingen delen, worden de gegevens over het abonnement niet gedeeld.

De ondersteuning is wisselend. De ene keer worden probleemloos en snel opgelost. Andere keren duurt het lang. Op het moment van schrijven toont de applicatie lang niet altijd de juiste informatie! Het is echter nog steeds beter dan niets.

Sinopia is een goeie app. Echter zijn er toch verbeteringen mogelijk. Widgets met verschillende instellingen en meer opties om de tekstkleur aan te passen zouden de applicatie net iets beter kunnen maken. 
Reputatie 7
Badge +9
Als simyo een applicatie maakt:

Wat moet deze applicatie volgens jullie allemaal kunnen?
Reputatie 7
Badge +9
En nog maar even een placeholder, 4 plaatjes per post ga ik vast nog wel overheen!
Reputatie 5
Badge +10
Goede post Groentjuh,

We merken dat de applicaties redelijk goed in elkaar zitten. Het is natuurlijk veel makkelijker om vanaf je mobiele telefoon te kunnen aflezen hoeveel minuten en data je nog over hebt. Aan de reacties op het forum te lezen en de overige sociale media kanalen zou het mooi zijn als Simyo ook een applicatie gaat ontwikkelen. We proberen ons product en service steeds te verbeteren. Ik zou net als Groentjuh ook graag willen weten wat een Simyo app. allemaal zou moeten kunnen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Dit topic heeft dan ook 2 doelen...

Het eerste doel is het tonen van wat er nu aan 'echte' simyo apps beschikbaar is. Dus niet gewoon de datatellers waarvan toch al overal reviews van te vinden zijn. (Zou ik zo kunnen doen als er veel vraag naar is, maar applicaties goed bekijken duurt best wel lang.) Hier kan ik veel informatie kwijt over de enkele simyo apps die er nu beschikbaar zijn. Klanten kunnen zo duidelijk zien wat ze voor bijvoorbeeld die ene euro van sinopia krijgen.
Deze reviews zou Simyo kunnen gebruiken als vergelijking voor een officiële applicatie. In deze review heb ik nog wat interresante keuzes gemaakt. Zo noem ik bij sinopia het nadeel dat je maar één account, verversingsfrequentie en tekstkleur kan kiezen. Accounts van bijvoorbeeld een zoon of dochter kun je hierdoor dus niet in de gaten houden. Niet een feature die voor de hand ligt, maar het is misschien leuk om daar ook over na te denken.

Het tweede doel is inderdaad een discussie starten. Wat zijn goeie applicaties die je gewoon niet kan missen als je simyo hebt? Wat moet een denkbeeldige perfecte Simyo applicatie allemaal kunnen?

Daarnaast zou je prima informatie uitwisselen. Ik kan mij voorstellen deze applicaties niet voor iedereen werken!


Om daar ook maar mee te beginnen,
Abonnement: Simyo Zelden(50 Minuten) + 1GB bundel (1024MB)

Werking "Gratis Beltegoed Checker": Geeft een foutmelding bij het verversen van de gegevens.

Werking "Sinopia": Toont correct het grootste gedeelte van de gegevens. De abonnementsinstellingen (zie Instelling gedeelte van hoofdscherm van sinopia screenshot) werkt op dit moment helemaal niet.
Reputatie 7
Badge +9
Heb die sinopia app gekocht in de app store, ondanks dat 'ie daar niet zo een hoge waardering krijgt. Wat ik erg knap vind is dat 'ie al een factuur en een bedrag aangeeft, terwijl ik in Mijn Simyo die factuur nog helemaal niet terug kan vinden. Hoe kan dat ?
Voor de iPhone vind ik de informatie nogal beperkt. Niet zo uitgebreid als hierboven.
Reputatie 7
Badge +9
Erg vreemd ja.........de Sinopia app geeft een factuurbedrag voor de maand juli aan, dat al voor de 2e keer verhoogd is. In mijn Simyo vind ik echter geen factuur over de maand juli. Hoe kan dat???
Goede post Groentjuh,

We merken dat de applicaties redelijk goed in elkaar zitten. Het is natuurlijk veel makkelijker om vanaf je mobiele telefoon te kunnen aflezen hoeveel minuten en data je nog over hebt. Aan de reacties op het forum te lezen en de overige sociale media kanalen zou het mooi zijn als Simyo ook een applicatie gaat ontwikkelen. We proberen ons product en service steeds te verbeteren. Ik zou net als Groentjuh ook graag willen weten wat een Simyo app. allemaal zou moeten kunnen.

Groetjes,

Alex


Wat ik graag zou zien in een officiële simyo app:

-Verbruik
-mogelijkheid tot aanpassen van Mijn Simyo instellingen (wellicht slim dit te beschermen met een password/pincode)
-Uitschakelen/waarschuwen van 3G als bundel (bijna) op is (evt met mogelijkheid hiervoor een speciale, herkenbare, beltoon te kiezen)
De gratis app (de eerste in de review) werkt weer op het moment van schrijven en heeft wat extra functies gekregen (automatisch updaten op een in te stellen tijdstip en notificaties wanneer minuten / smsjes / MB's onder een bepaald percentage komen).
De app heet nu bundeltegoed checker. Ondersteuning voor prepaid klanten is er hoogstwaarschijnlijk in de nabije toekomst (wordt aan gewerkt). Er wordt ook gewerkt aan een simpele widget.
Reputatie 7
Badge +9
Bedankt MarchingHome. Ik zal nog eens kijken!
Reputatie 5
Badge +10
Tnx voor de updates allemaal.
Zoals eerder aangekondigd is de Bundeltegoed Checker voor Android nu ook voor prepaid klanten beschikbaar. Ook kan er een zeer simpele widget op het home scherm geplaatst worden.

Reageer