.

Beantwoord

Gegevens van de oude naar de nieuwe telefoon bij nieuwe simkaart, hoe doe ik dit?

  • 9 September 2014
  • 8 reacties
  • 4523 Bekeken

Hallo allemaal,
Ik heb een nieuwe telefoon en daarbij had ik een micro simkaart nodig. Die heb ik aangevraagd, maar nu weet ik niet hoe ik de gegevens van de ene telefoon naar de andere telefoon over moet zetten. Van samsung galaxy s1 naar galaxy s3. Ik had stiekum gehoopt dat de gegevens automatisch op de nieuwe kaart stonden... :-(
Groet Lonneke
icon

Beste antwoord door Anonymous 9 September 2014, 18:22

Bekijk originele reactie

8 reacties

Hoi Lonneke.

Dat is heel eenvoudig. Installeer Samsung Kies op je pc / laptop.
Sluit je oude telefoon aan op de computer. Maak een backup van de contacten, die komt te staan in de bibliotheek.
Wanneer je dan je nieuwe sim hebt , hoef je enkel de contacten via wederom Kies over(te)dragen naar apparaat vanuit de aangeklikte bibliotheek.(naar nieuwe telefoon)
Persoonlijk geef ik de voorkeur om niet op de sim maar op de telefoon te zetten, die gaat langer mee.
Dus om kort te gaan eerst je oude telefoon dan de nieuwe aansluiten, nadat je Samsung Kies hebt geïnstalleerd. 

Alles begrepen?

Groet,
Friesian
Dank u wel!
Het is duidelijk, ik ga er straks mee aan de slag.
Fijne avond!
Voor nu.......

Anyplace anywhere anytime.🆒
(met dank aan Nena & Kim Wilde)
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Lonneke, welkom op het Simyo forum! 🙂 Ik heb je topic verplaatst naar het "Android" subforum. Zo kunnen andere forumleden met dezelfde vraag gemakkelijk deze informatie terugvinden!

Volgens mij heb je al een heel compleet antwoord gekregen van Friesian, waarmee je makkelijk je contacten over kunt zetten :)

Wil je ons beide laten weten of het je met behulp van deze tip is gelukt? Alvast bedankt!

@Friesian: bedankt! 🙂
Hallo,

Ik heb een HTC toetstel, nu een Samsung en een andere Simkaart moeten aanschaffen. Hoe komen de geegvens van oud naar nieuw ?
Wie kan mij hiermee helpen ?

dank jullie wel voor je reactie

Wie kan mij hiermee helpen ?

Hier ben ik dan...:) ik zal een poging met opties wagen.

Optie 1.

Installeer op je computer Samsung Kies.
Na installatie zie je op je bureaublad 2 samsung snelkoppelingen, Kies en Kies Lite.

Selecteer   Kies
Sluit de telefoon aan.


Bovenin staan een aantal opties waaronder Hulpmiddelen en Help.
Ik zou je adviseren om eerst bij help te selecteren Kies help.
Selecteer dan.....
  •  aangesloten apparaten
  • een back-up maken van een ander merk apparaat dan Samsung electronics.
Hier vindt je het nodige aan uitleg.
___________________________________________________________________________

Bij hulpmiddelen vindt je....
Gegevens overdragen van niet Samsung-apparaat.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Optie 2. Je vraag gaat toch over de sim dus ga ik uit van de contacten.

Wanneer je de contacten van je (oude) sim kopieert naar de Htc telefoon. (Standaard sim?)
Dan zou je de nieuwe sim met een sim adapter kunnen kopiëren naar de nieuwe sim.
Daarna kun je de nieuwe micro/nano? In je samsung telefoon gebruiken.
Ik zou de adapter goed bewaren.

Suuk 6.🆒

Groet,
Friesian.

Laat weten of je geslaagd bent s.v.p..
Reputatie 7
Waarom niet alles in de 'cloud' opslaan? Wat nu als je je telefoon kwijtraakt of wordt gestolen? Dan ben je al je contacten kwijt.
Dat is het mooie van bijvoorbeeld Android. Al je contacten staan in de cloud. En al je files (documenten, foto's, etc.) kun je ook allemaal kwijt in de cloud bij bijvoorbeeld Google Drive of Dropbox.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Papillon, welkom op het forum van Simyo :)

RicoK en Friesian geven beide heel goede tips. Heb je er iets aan, Papillon?

Reageer