.

Beantwoord

geen wifi verbinding meer door nieuw beveiligingscertificaat

  • 20 October 2014
  • 5 reacties
  • 1745 Bekeken

Badge
Beste medewerkers van Simyo en medegebruikers,

Begin dit jaar heb ik een Acer liquid E2 via jullie telefoonshop gekocht.

Over mijn toestel heb ik een technische vraag over het verbinden van mijn mobiele toestel met een router. Ik studeer momenteel in Wageningen en vorig jaar kon ik prima gebruik maken van het draadloos internet op de universiteitsgebouwen (met netwerken 'eduroam' en 'wuruser'. Helaas hebben de ICT mannen dit nieuwe studiejaar het beveiligingscertificaat op het netwerk veranderd en kan ik geen verbinding meer maken met mijn gebruikersnaam en wachtwoord. Hiervoor ben ik naar de ICT afdeling geweest en zij hebben me verteld dat mijn toestel het beveiligingscertificaat niet herkent. Dat certificaat is nu ‘Go daddy class 2’. Kunnen jullie mij helpen dat mijn toestel weer verbinding kan maken?
Tot slot heb ik mijn systeemupdates gecontroleerd en mijn toestel is up-to-date met androidversie 4.2.2.

Alvast bedankt voor al jullie hulp,
Fonske2
icon

Beste antwoord door Tiury 21 October 2014, 17:26

Bekijk originele reactie

5 reacties

Hallo Fonske2..

Het fiijne weet ik er niet van. Maar dit vond ik op internet, misschien dat het jou helpt.

https://support.godaddy.com/help/article/1139/which-browsers-and-devices-are-your-ssl-certificates-compatible-with

Groet,
Friesian

Laat ff weten of dit behulpzaam is....
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Fonske2,

Wat een lastige kwestie zeg! Als ik de helpdesk pagina van het web-beveiligingsbedrijf mag geloven, hoort jouw telefoon hier wel klaar voor te zijn! Nu kan het nog zijn dat de standaard Acer browser niet wordt ondersteunt, dus misschien is het een idee om de Chrome App te installeren op je telefoon? Dit zou dit certificaat vervolgens wel moeten kunnen activeren of installeren 🙂.