.

Beantwoord

geen wifi verbinding meer door nieuw beveiligingscertificaat

  • 20 October 2014
  • 5 reacties
  • 1745 Bekeken

Badge
Beste medewerkers van Simyo en medegebruikers,

Begin dit jaar heb ik een Acer liquid E2 via jullie telefoonshop gekocht.

Over mijn toestel heb ik een technische vraag over het verbinden van mijn mobiele toestel met een router. Ik studeer momenteel in Wageningen en vorig jaar kon ik prima gebruik maken van het draadloos internet op de universiteitsgebouwen (met netwerken 'eduroam' en 'wuruser'. Helaas hebben de ICT mannen dit nieuwe studiejaar het beveiligingscertificaat op het netwerk veranderd en kan ik geen verbinding meer maken met mijn gebruikersnaam en wachtwoord. Hiervoor ben ik naar de ICT afdeling geweest en zij hebben me verteld dat mijn toestel het beveiligingscertificaat niet herkent. Dat certificaat is nu ‘Go daddy class 2’. Kunnen jullie mij helpen dat mijn toestel weer verbinding kan maken?
Tot slot heb ik mijn systeemupdates gecontroleerd en mijn toestel is up-to-date met androidversie 4.2.2.

Alvast bedankt voor al jullie hulp,
Fonske2
icon

Beste antwoord door Tiury 21 October 2014, 17:26

Bekijk originele reactie

5 reacties

Hallo Fonske2..

Het fiijne weet ik er niet van. Maar dit vond ik op internet, misschien dat het jou helpt.

https://support.godaddy.com/help/article/1139/which-browsers-and-devices-are-your-ssl-certificates-compatible-with

Groet,
Friesian

Laat ff weten of dit behulpzaam is....
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Fonske2,

Wat een lastige kwestie zeg! Als ik de helpdesk pagina van het web-beveiligingsbedrijf mag geloven, hoort jouw telefoon hier wel klaar voor te zijn! Nu kan het nog zijn dat de standaard Acer browser niet wordt ondersteunt, dus misschien is het een idee om de Chrome App te installeren op je telefoon? Dit zou dit certificaat vervolgens wel moeten kunnen activeren of installeren 🙂.

Mocht dat niet de oplossing zijn, is het misschien mogelijk om je telefoon terug naar fabrieksinstellingen te zetten, waarna hij zich weer helemaal opnieuw installeert en de updates instelt (doe dit wel op een ander WiFi netwerk).

Mocht dit niet werken, kan ik helaas niets anders adviseren dan contact met Acer op te nemen...

Laat je me weten of je iets hebt gehad aan mijn reactie? :)

Bedankt voor je reactie, Friesian!
Badge
Hey Friesian en Tiury,

bedankt voor jullie reactie. Vandaag was het poging twee met het verbinden van mijn smartphone aan het universiteits netwerk. Helaas heeft het niet mogen baten. Aan het type browser kan het niet liggen, omdat het toestel alvorens het IP-adres van het netwerk moet ophalen voordat ik de browser wil gebruiken. En het toestel komt niet verder dan verbinding proberen te maken. Verder waren de geadvanceerde instellingen goed; in ieder geval hetzelfde als het bij het toestel dat de ICT'er gebruikte (HTC met android). Komende week zet ik het toestel terug naar fabrieksinstellingen om te zien of dit wel werkt. Mocht dit niet werken dan vraag ik zo veel mogelijk gegevens op bij de ICTer over het netwerk en stuur ik een mail naar Acer. 
Je hoort binnenkort nog van mij.

de groeten van,
Fonske2
Hallo Fonske2,

Bedankt tot dusverre voor de terugkoppeling, hoop dat het in orde komt.
En het allerbelangrijkste, Suuk 6 met je studie. 🆒

Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Fonske2,

Wat tof dat je ons even op de hoogte wil houden 🙂 Ik ben heel erg benieuwd naar de oplossing, want dit is een probleem dat vaker voor zou kunnen komen!

Alvast bedankt voor je terugkoppeling 😉!

Reageer