.

Beantwoord

Geen internet op HUAWEI G615. Wie kan helpen?

  • 4 December 2013
  • 14 reacties
  • 3675 Bekeken

Badge
Hallo,

Sinds afgelopen maandag simyo, maaaaarrr ik heb nog steeds geen internet en moet het met WIFI doen.
Ik heb geen sms ontvangen van 1300, probeerde zelf een sms te sturen naar 1300 met "JA", maar kreeg hem niet verzonden.
Toen las ik het een en ander over handmatig invoeren, echter krijg het niet voor elkaar.
Wie o Wie kan mij hierin helpen, en dan graag voor de HUAWEI G615 ( telefoon geeft aan HUAWEI U9508)
Vind het trouwens erg raar dat ik het handmatig moet instellen, dat is bij andere providers niet en ben dus ook benieuwd waarom dat is.

Alvast bedankt;)
icon

Beste antwoord door Alex 5 December 2013, 14:54

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Heb je internet op je mobiel aan staan? Dit kun je vinden bij je Mijn Simyo onder het tabje 'Mijn instellingen & simkaart'.
Badge
Uiteraard !!!
Reputatie 3
Badge +9
Welke gegevens heb je ingevoerd? Deze werken voor de Huawei ascend Y300.

Naam: KPN Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaan: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: Niet ingesteld
APN-type: default,supl,mms
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Drager: Niet opgegeven


Ik ben benieuwd of dit werkt.
Badge
Martijn, Thanks voor het helpen.

Ik heb deze pagina gebruikt https://www.tele2.nl/klantenservice/toestelhulp/#/huawei/ascend-g615/internet/usecase/handmatig-instellen/28
zodat ik wat het toestel betreft op de juist knoppen druk.
De instellingen van hierboven (maarja dat is dus niet de G615) ingevoerd, ook af gerond met instellen startpagina (uiteraard simyo)
Maar hij doet het nog steeds niet :(

HELLLLUUUUPPPPPPPP !!!!
Heeft iemand de specifieke instellingen voor deHuawei ascend G615 ???
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Acnarfje,

Veel smartphones kunnen geen configuratie sms berichten ontvangen. Ook staan er vaak nog instellingen van de vorige provider in de telefoon. Deze blokkeren dan vaak de nieuwe internet instellingen. De uitleg die je kunt vinden via de link je aangeeft klopt deels. Alleen moet je er rekening mee houden dat je dan niet de Tele2 instellingen invoert.

Bij APN moet je 'Internet' invoeren. Hieronder nog wat stappen:

- Kies Instellingen
- Kies Mobiele netwerken
- Als Gegevenstoegang aan uitgevinkt is, vink Gegevenstoegang aan aan
- Als Gegevenstoegang aan aangevinkt is, ga verder met de volgende stap
- Kies Namen toegangspunten
- Kies het opties-symbool
- Kies Nieuwe APN
- Bij Naam, voer Mobiel Internet in
- Bij APN, voer internet in
- Bij Proxy, voer niets in
- Bij Poort, voer niets in
- Bij Gebruikersnaam, voer niets in
- Bij Wachtwoord, voer niets in
- Scroll naar beneden
- Bij MCC, voer 204 in
- Bij MNC, voer 08 in
- Bij Verificatietype, vink PAP aan
- Kies APN-type
- Als dit scherm verschijnt, voer default in (let op: in kleine letters) en kies OK
- Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan en kies OK
- Kies het opties-symbool
- Kies Opslaan
- Vink Mobiel Internet aan
- Keer terug naar het Startscherm
- Scroll naar rechts
- Kies Browser
- Kies het opties-symbool
- Kies Instellingen
- Kies Algemeen
- Kies Startpagina instellen

Zet de Huawei Ascend P6 uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Kan je even laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Badge
Ten eerste, super hoe snel er hier gereageerd word, echt heel fijn !!!
Helaas is het deze keer ook niet gelukt :(

Wat nu ?
Badge
Oja, het is niet de P6 maar de G615 die ik heb !!!
Reputatie 7
Ik heb (nog) niet de voorgaande reacties verder doorgelezen, maar heb je ĂĽberhaupt wel internet op je mobiel ingeschakeld staan?
Badge
Ja , die staat aan.
 @ Alex, ik neem aan bij de laatste stap "startpagina instellen, dat ik dan simyo site moet instellen toch? 
Badge
Nu heb ik alles terug gezet naar fabrieksinstellingen, en alles opnieuw gedaan en nog niks 😞
Badge
Naahhh, ik denk dat ik het weet, mijn kaart is volgens mij nog niet geactiveerd door Simyo, kan niet bellen en kan niet gebeld worden...
Kan ik dat ergens terug vinden in mijn simyo, of dit wel of niet het geval is?

Ik las ergens op het forum, dat er problemen kunnen voordoen als je op de dag van overzetting nummer je kaart activeert dat het problemen kan geven, wellicht is dat het probleem bij mij ook, kan iemand hier naar kijken ?

Alvast bedankt
Badge
Opgelost !!!!
Mijn simkaart was idd nog niet geactiveerd, na activatie deed mijn internet het nog niet, maar heb de instellingen opnieuw gedaan zoals Alex zei(had ondertussen nog meer geprobeerd nl.) en nou doet alles het.
Bedankt voor de hulp :o
Reputatie 7
Fijn zo. Veel plezier!
Badge +6
Opgelost !!!!
Mijn simkaart was idd nog niet geactiveerd, na activatie deed mijn internet het nog niet, maar heb de instellingen opnieuw gedaan zoals Alex zei(had ondertussen nog meer geprobeerd nl.) en nou doet alles het.
Bedankt voor de hulp :o


Hoi Acnarfje,

Fijn dat het gelukt is om verbinding te krijgen met mobiel internet! 🙂 Dankjewel dat je dit nog even laat weten.

@RicoK, dankjewel voor het meedenken!

Reageer