Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Geen internet op HUAWEI G615. Wie kan helpen?

  • 4 december 2013
  • 14 reacties
  • 3672 Bekeken

Badge
Hallo,

Sinds afgelopen maandag simyo, maaaaarrr ik heb nog steeds geen internet en moet het met WIFI doen.
Ik heb geen sms ontvangen van 1300, probeerde zelf een sms te sturen naar 1300 met "JA", maar kreeg hem niet verzonden.
Toen las ik het een en ander over handmatig invoeren, echter krijg het niet voor elkaar.
Wie o Wie kan mij hierin helpen, en dan graag voor de HUAWEI G615 ( telefoon geeft aan HUAWEI U9508)
Vind het trouwens erg raar dat ik het handmatig moet instellen, dat is bij andere providers niet en ben dus ook benieuwd waarom dat is.

Alvast bedankt;)
icon

Beste antwoord door Alex 5 december 2013, 14:54

Hoi Acnarfje,



Veel smartphones kunnen geen configuratie sms berichten ontvangen. Ook staan er vaak nog instellingen van de vorige provider in de telefoon. Deze blokkeren dan vaak de nieuwe internet instellingen. De uitleg die je kunt vinden via de link je aangeeft klopt deels. Alleen moet je er rekening mee houden dat je dan niet de Tele2 instellingen invoert.



Bij APN moet je 'Internet' invoeren. Hieronder nog wat stappen:



- Kies Instellingen

- Kies Mobiele netwerken

- Als Gegevenstoegang aan uitgevinkt is, vink Gegevenstoegang aan aan

- Als Gegevenstoegang aan aangevinkt is, ga verder met de volgende stap

- Kies Namen toegangspunten

- Kies het opties-symbool

- Kies Nieuwe APN

- Bij Naam, voer Mobiel Internet in

- Bij APN, voer internet in

- Bij Proxy, voer niets in

- Bij Poort, voer niets in

- Bij Gebruikersnaam, voer niets in

- Bij Wachtwoord, voer niets in

- Scroll naar beneden

- Bij MCC, voer 204 in

- Bij MNC, voer 08 in

- Bij Verificatietype, vink PAP aan

- Kies APN-type

- Als dit scherm verschijnt, voer default in (let op: in kleine letters) en kies OK

- Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan en kies OK

- Kies het opties-symbool

- Kies Opslaan

- Vink Mobiel Internet aan

- Keer terug naar het Startscherm

- Scroll naar rechts

- Kies Browser

- Kies het opties-symbool

- Kies Instellingen

- Kies Algemeen

- Kies Startpagina instellen



Zet de Huawei Ascend P6 uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.



Kan je even laten weten of het is gelukt?



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Heb je internet op je mobiel aan staan? Dit kun je vinden bij je Mijn Simyo onder het tabje 'Mijn instellingen & simkaart'.
Badge
Uiteraard !!!
Reputatie 3
Badge +9
Welke gegevens heb je ingevoerd? Deze werken voor de Huawei ascend Y300.

Naam: KPN Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaan: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: Niet ingesteld
APN-type: default,supl,mms
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Drager: Niet opgegeven


Ik ben benieuwd of dit werkt.
Badge
Martijn, Thanks voor het helpen.

Ik heb deze pagina gebruikt https://www.tele2.nl/klantenservice/toestelhulp/#/huawei/ascend-g615/internet/usecase/handmatig-instellen/28
zodat ik wat het toestel betreft op de juist knoppen druk.
De instellingen van hierboven (maarja dat is dus niet de G615) ingevoerd, ook af gerond met instellen startpagina (uiteraard simyo)
Maar hij doet het nog steeds niet :(

HELLLLUUUUPPPPPPPP !!!!
Heeft iemand de specifieke instellingen voor deHuawei ascend G615 ???
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Acnarfje,

Veel smartphones kunnen geen configuratie sms berichten ontvangen. Ook staan er vaak nog instellingen van de vorige provider in de telefoon. Deze blokkeren dan vaak de nieuwe internet instellingen. De uitleg die je kunt vinden via de link je aangeeft klopt deels. Alleen moet je er rekening mee houden dat je dan niet de Tele2 instellingen invoert.

Bij APN moet je 'Internet' invoeren. Hieronder nog wat stappen:

- Kies Instellingen
- Kies Mobiele netwerken
- Als Gegevenstoegang aan uitgevinkt is, vink Gegevenstoegang aan aan
- Als Gegevenstoegang aan aangevinkt is, ga verder met de volgende stap
- Kies Namen toegangspunten
- Kies het opties-symbool
- Kies Nieuwe APN
- Bij Naam, voer Mobiel Internet in
- Bij APN, voer internet in
- Bij Proxy, voer niets in
- Bij Poort, voer niets in
- Bij Gebruikersnaam, voer niets in
- Bij Wachtwoord, voer niets in
- Scroll naar beneden
- Bij MCC, voer 204 in
- Bij MNC, voer 08 in
- Bij Verificatietype, vink PAP aan
- Kies APN-type
- Als dit scherm verschijnt, voer default in (let op: in kleine letters) en kies OK
- Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan en kies OK
- Kies het opties-symbool
- Kies Opslaan
- Vink Mobiel Internet aan
- Keer terug naar het Startscherm
- Scroll naar rechts
- Kies Browser
- Kies het opties-symbool
- Kies Instellingen
- Kies Algemeen
- Kies Startpagina instellen

Zet de Huawei Ascend P6 uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Kan je even laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Badge
Ten eerste, super hoe snel er hier gereageerd word, echt heel fijn !!!
Helaas is het deze keer ook niet gelukt :(

Wat nu ?
Badge
Oja, het is niet de P6 maar de G615 die ik heb !!!
Reputatie 7
Ik heb (nog) niet de voorgaande reacties verder doorgelezen, maar heb je überhaupt wel internet op je mobiel ingeschakeld staan?
Badge
Ja , die staat aan.
 @ Alex, ik neem aan bij de laatste stap "startpagina instellen, dat ik dan simyo site moet instellen toch? 
Badge
Nu heb ik alles terug gezet naar fabrieksinstellingen, en alles opnieuw gedaan en nog niks 😞
Badge
Naahhh, ik denk dat ik het weet, mijn kaart is volgens mij nog niet geactiveerd door Simyo, kan niet bellen en kan niet gebeld worden...
Kan ik dat ergens terug vinden in mijn simyo, of dit wel of niet het geval is?

Ik las ergens op het forum, dat er problemen kunnen voordoen als je op de dag van overzetting nummer je kaart activeert dat het problemen kan geven, wellicht is dat het probleem bij mij ook, kan iemand hier naar kijken ?

Alvast bedankt
Badge
Opgelost !!!!
Mijn simkaart was idd nog niet geactiveerd, na activatie deed mijn internet het nog niet, maar heb de instellingen opnieuw gedaan zoals Alex zei(had ondertussen nog meer geprobeerd nl.) en nou doet alles het.
Bedankt voor de hulp :o
Reputatie 7
Fijn zo. Veel plezier!
Badge +6
Opgelost !!!!
Mijn simkaart was idd nog niet geactiveerd, na activatie deed mijn internet het nog niet, maar heb de instellingen opnieuw gedaan zoals Alex zei(had ondertussen nog meer geprobeerd nl.) en nou doet alles het.
Bedankt voor de hulp :o


Hoi Acnarfje,

Fijn dat het gelukt is om verbinding te krijgen met mobiel internet! 🙂 Dankjewel dat je dit nog even laat weten.

@RicoK, dankjewel voor het meedenken!

Reageer