.

Beantwoord

Geen 3g internet op samsung galaxy s2

  • 20 February 2013
  • 3 reacties
  • 2359 Bekeken

Beste Simyo,

Dinsdag 5 februarie is mijn internetbundel 500 gestart, maar kan nog niet via 3g connectie krijgen. Ik heb de instellingen voor de MMS
ontvangen op mijn mobiel en geaccepteerd. Ik krijg dan ook bericht terug dat het geconfigureerd is. (ik heb dit proces in totaal 2 keer gedaan door
ja te sms naar 1300).
Ik hoor ook van mensen om mij heen dat het meteen hoort te werken en dat ze verder geen verdere instellingen gedaan hadden. Ik kan
wel bellen en smsen en via wifi connecten, alleen de 3g werkt dus niet. Weten jullie waar het misschien waar het probleem zich bevindt?

Instellingen mobiel:
Dataverbindingstand: ingeschakeld
Mobiel toegangspunt: Mobiel internet staat aan, MMS(protalmmm.nl) staat niet geselecteerd
Roaming: niet geselecteerd(aan doet ook niks)
Netwerkmodus: GSM/WCDMA

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Alex 21 February 2013, 12:01

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum ElMoose,

Omdat het toestel draait op het Android besturingssysteem, kan het geen configuratie berichten ontvangen. De internet instellingen zullen daarom handmatig moeten worden ingesteld. In dit topic staan de juiste instellingen.

Kan je even laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Hey, 

Bedankt hij werkt nu, ik had er al eens handmatig naar gekeken maar iets deed de trick. Wat ik wel gek vind is dat je dus die configuratieberichten
krijgt en ook beantwoord krijgt met dat het gelukt is. Maar hij werkt nu bedankt!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ElMoose,

Dat is inderdaad vreemd, omdat het besturingssysteem normaal gesproken geen instellingen per sms kan ontvangen.

In ieder geval goed om te weten dat het nu werkt.

Groetjes,

Alex

Reageer