.

Beantwoord

Door de aan/uit knop valt mijn telefoon uit. Wat kan ik doen?

  • 31 May 2016
  • 4 reacties
  • 1210 Bekeken

Sinds gisteren valt mijn telefoon (Samsung S4) uit wanneer ik de aan/uit knop(hiermee kan ik de telefoon ook vergrendelen) induw. Wanneer ik deze knop induw vraagt hij gelijk of ik de telefoon wil uitschakelen, opnieuw wil opstarten of hem op vliegtuigstand wil zetten. Vervolgens kan ik niks doen en valt de telefoon uit. Vervolgens komen de Samsung letters in beeld en deze blijven knipperen. Ik moet dan de batterij eruit halen en weer erin doen, de aa/uit knop en de volume knop omlaag induwen om de telefoon weer aan te krijgen. Wat kan ik hier aan doen? Ik kan nu mijn telefoon dus zelf niet meer vergrendelen en moet dus wachten totdat hij zelf vergendelt. Heeft iemand dit ook een hier ervaring mee?
icon

Beste antwoord door franswon 31 May 2016, 16:05

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Lissemans,

Welkom op het Simyo Forum,

Ik heb lang een S4 gehad maar dit verschijnsel ken ik niet. Het lijkt me iets mechanisch, misschien dat het verstandig is om je telefoon even na te laten kijken in een winkel waar ze ook reparaties verrichten. Ik zie op het internet tarieven van rond de € 60,-- (inclusief arbeidsloon). Misschien dat je ergens anders nog wat goedkoper uit kan zijn.

Als je geluk hebt kan die zonder vervanging gerepareerd worden, maar dat kan ik uiteraard niet beoordelen.

Succes
Hallo Franswon,

Dankje wel voor je reactie en voor het opzoeken van de kosten!

Ik vind verder op internet ook helemaal niets over dit verschijnsel. Ik heb voordat mijn telefoon uitviel door de aan/uit knop gehad dat mijn telefoon uit het niets uitviel, waarbij ook de Samsung letters in beeld knipperde. Heb je hier wel ervaring mee gehad en zoja wat heb je hier destijds aan gedaan?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Lissemans,

Ik heb met de S4 nooit problemen gehad, ik ben overgestapt naar de S5 Duos omdat ik het sjouwen met 2 telefoons een beetje beu was. De S4 is naar een familielid gegaan en werkt nog steeds perfect.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Lissemans,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat je telefoon niet lijkt te werken! Ik kan me voorstellen dat je hier graag een oplossing voor wilt.

Zoals Franswon aangeeft, klinkt dit als een probleem met je telefoon. Helaas kunnen wij je hierin niet heel gemakkelijk ondersteunen. Je kunt altijd een reset uitvoeren op je telefoon. Zorg er wel voor dat je eerst een back-up maakt van je gegevens. Het zou zonde zijn als je belangrijke gegevens zoals foto's en contacten kwijt raakt.

Als een reset niet werkt, dan weet je vrijwel zeker dat het gaat om een hardware defect en dat je jouw telefoon toch echt moet laten repareren. Ik hoor graag van je of dit allemaal gaat lukken.

@Franswon, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Angela

Reageer