.

Beantwoord

Defecte oplaadpoort (Samsung S4).. Draadloos opladen eenvoudig(st)e oplossing?


Reputatie 2
Badge
Help! De oplaadpoort van mijn samsung s4 blijkt defect. Tel. is inmiddels volledig leeg en momenteel dus onbruikbaar. Kan ik dit simpel oplossen met het aanschaffen van een draadloze oplader (+ontvanger)? (waar koop ik die het best?). Of moet ik het hele onderdeel (laten) vervangen? (waar laat ik dat het best doen? of waar kan ik dat het best aanschaffen? > heb inmiddels div. selfrepare-filmpjes bestudeerd..). Ik hoor graag zsm. Grote dank!
icon

Beste antwoord door Groentjuh 21 May 2018, 10:46

Bekijk originele reactie

10 reacties

Draadloos laden valt in ieder geval af. Daar moet ook je telefoon geschikt voor zijn.

Ik denk ook niet dat je de reparatie zelf moet doen, maar dat is mijn mening.

Deze site is van reparatiewinkel.nl en daar kost het 69 euro incl. Na een uurtje heb je weer een toestel die weer kan laden. Bij deze is het zelf 2 tientjes goedkoper.
Reputatie 7
Badge +7
Dit moet je inderdaad niet zelf gaan doen. Behalve de sites die Ray noemt is er wellicht in (de buurt van) je woonplaats een winkel te vinden die dit kan. Zeker in de wat grotere plaatsen zijn die op diverse plaatsen te vinden.
Reputatie 7
Badge +9
In tegenstelling tot de bovenstaande reacties zeg ik dat draadloos opladen een optie is:

Een Samsung Galaxy S4 kan met een nieuwe achterkant (die je er gewoon op klikt) voorzien worden van draadloos opladen. De benodigde elektronica zit erin, echter bevat het standaard achterkantje niet de benodigde spoel om draadloos te kunnen opladen. Nieuwe achterkantjes kosten 10 tot 40 euro. Hiervoor zou je gewoon het officiële achterkantje voor kunnen kopen.

Daarnaast moet je dan een QI-lader hebben. Ook deze kunnen voor enkele tientjes gekocht worden. Hierbij zou je kunnen letten op snellaad functionaliteit, zodat je mobiel nog steeds redelijk snel geladen wordt. Ik zou deze bij een betrouwbare elektronica/smartphone webshop kopen.

Echter zou ik wil kijken of reparatie mogelijk is. USB is heel belangrijk voor het oplossen van eventuele software problemen, als deze een keer zouden optreden. Zo'n reparatie hoeft niet heel duur te zijn.
Ook weer iets geleerd.. 🙂
Reputatie 6
Badge +4
Hi Marjonx,

Ai! Echt heel onhandig dat je nu niets meer met je Galaxy S4 kunt. Zoals Ray, wimj12 en Groentjuh al aangeven zijn er een aantal opties waar je uit kunt kiezen in dat geval. Persoonlijk zou ik niet zonder werkende USB-poort kunnen, al was het maar om gemakkelijk bestanden van je telefoon op je pc te verplaatsen en andersom.

Ik ben heel benieuwd waar je uiteindelijk voor gekozen hebt. Hou je ons op de hoogte?

Bedankt Ray, wimj12 en Groentjuh!

Groetjes,
Thomas
Reputatie 2
Badge
Hartelijk bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik heb het uiteindelijk bij mij in de buurt -voor een zacht prijsje- eenvoudig kunnen laten repareren; wat een opluchting! 😃 Ik ga alsnog eens kijken naar dat draadloze opladen, als extra.. Groet, Marjon
Wow !☺ Meer woorden zijn eigenlijk overbodig.😎
Reputatie 6
Badge +4
Hi Marjonx,

Een mooie oplossing lijkt me! Bedankt dat je nog even hebt laten weten hoe het is afgelopen. 😉

Als je in de toekomst nog vragen hebt dan weet je ons te vinden!

Nogmaals bedankt voor de tips iedereen!

Groetjes,
Thomas
Reputatie 2
Badge
En.. wat een fijne verrassing Simyo.. jullie tegoedbon van bol.com als pleister op de wonde..
Hartelijk dank! Het voelt echt als 'Klant is koning(in)' 😉 Muchos Gracias! 😃
Reputatie 6
Badge +5
Hi Marjonx,

Hartstikke graag gedaan! Dat heft weer een deel van de reparatiekosten op 🙂 Veel plezier ermee. Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Niels

Reageer