Beantwoord
Defecte oplaadpoort (Samsung S4).. Draadloos opladen eenvoudig(st)e oplossing?
Help! De oplaadpoort van mijn samsung s4 blijkt defect. Tel. is inmiddels volledig leeg en momenteel dus onbruikbaar. Kan ik dit simpel oplossen met het aanschaffen van een draadloze oplader (+ontvanger)? (waar koop ik die het best?). Of moet ik het hele onderdeel (laten) vervangen? (waar laat ik dat het best doen? of waar kan ik dat het best aanschaffen? > heb inmiddels div. selfrepare-filmpjes bestudeerd..). Ik hoor graag zsm. Grote dank!
Beste antwoord door Groentjuh
In tegenstelling tot de bovenstaande reacties zeg ik dat draadloos opladen een optie is:
Een Samsung Galaxy S4 kan met een nieuwe achterkant (die je er gewoon op klikt) voorzien worden van draadloos opladen. De benodigde elektronica zit erin, echter bevat het standaard achterkantje niet de benodigde spoel om draadloos te kunnen opladen. Nieuwe achterkantjes kosten 10 tot 40 euro. Hiervoor zou je gewoon het officiële achterkantje voor kunnen kopen.
Daarnaast moet je dan een QI-lader hebben. Ook deze kunnen voor enkele tientjes gekocht worden. Hierbij zou je kunnen letten op snellaad functionaliteit, zodat je mobiel nog steeds redelijk snel geladen wordt. Ik zou deze bij een betrouwbare elektronica/smartphone webshop kopen.
Echter zou ik wil kijken of reparatie mogelijk is. USB is heel belangrijk voor het oplossen van eventuele software problemen, als deze een keer zouden optreden. Zo'n reparatie hoeft niet heel duur te zijn.
Bekijk originele reactieEen Samsung Galaxy S4 kan met een nieuwe achterkant (die je er gewoon op klikt) voorzien worden van draadloos opladen. De benodigde elektronica zit erin, echter bevat het standaard achterkantje niet de benodigde spoel om draadloos te kunnen opladen. Nieuwe achterkantjes kosten 10 tot 40 euro. Hiervoor zou je gewoon het officiële achterkantje voor kunnen kopen.
Daarnaast moet je dan een QI-lader hebben. Ook deze kunnen voor enkele tientjes gekocht worden. Hierbij zou je kunnen letten op snellaad functionaliteit, zodat je mobiel nog steeds redelijk snel geladen wordt. Ik zou deze bij een betrouwbare elektronica/smartphone webshop kopen.
Echter zou ik wil kijken of reparatie mogelijk is. USB is heel belangrijk voor het oplossen van eventuele software problemen, als deze een keer zouden optreden. Zo'n reparatie hoeft niet heel duur te zijn.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.