.

Beantwoord

datalimiet instelling uitgeschakeld door provider, kan dit?

  • 4 October 2022
  • 11 reacties
  • 132 Bekeken

  • Beginner
  • 4 reacties

Ik ben sinds kort overgestapt naar Simyo. Nu ontdek dat de functie datalimiet instellen in de telefoon door de provider is uitgeschakeld.

Ik vind het niet wenselijk dat een provider de software van de telefoon dusdanig veranderd waardoor onnodig kosten kunnen ontstaan.

icon

Beste antwoord door Roeqajja 5 October 2022, 13:03

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Het lijkt me heel sterk dat Simyo dat heeft gedaan.

Kun je precies uitleggen waarom jij denkt dat Simyo dat heeft gedaan?

Reputatie 7

Crosspost: https://forum.simyo.nl/meedenken-met-simyo-106/luister-naar-de-klanten-dataplafond-45529?postid=214646#post214646

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Wvd,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je je vraag ook onder een ander topic hebt gesteld. Deze is beantwoordt door mijn collega @Amy. Ik wil je er op wijzen dat het niet de bedoeling is om je vraag onder meerdere topics te stellen 🙂.

Wij van Simyo kunnen de instellingen in je telefoon niet aanpassen en zouden dit ook nooit zonder jouw toestemming doen als wij dit wel zouden kunnen. Ik raad aan om je datalimiet opnieuw in te stellen. Mocht het nou zo zijn dat je datalimiet hierna weer wordt uitgeschakeld, dan vermoed ik dat er iets niet goed ingesteld staat in je toestel.

Groetjes,
Roeqajja

Hoe er wat weet niet maar als ik de functie van de telefoon wil inschakelen krijg ik onderstaande melding.

 

Reputatie 7

Ik heb geen Android-ervaring (meer), maar het lijkt erop alsof je een datalimiet bij/via Simyo wil instellen via je telefoon. Omdat je via (je Mijn) Simyo geen datalimiet kunt instellen, zal dit ook niet via je telefoon gaan. Simyo hanteert nu eenmaal geen datalimiet/-plafond.

Kijk eens verder in je telefoon of je andere mogelijkheden dan via je provider hebt.

Ik begrijp de screenshot eigenlijk niet. Normaliter heb ik bij Android de mogelijkheid om een datalimiet en waarschuwing in te stellen. Er staat dan niet eenmalig ​​​​​​ en dat staat volkomen los van de provider. Is een stop van eigen instellen. 

Zelf heb ik nu een mi 11. De functie datalimiet van deze telefoon is verdwenen. Alleen de functie 'eenmalig' is nog aanwezig, maar werkt niet meer. Tot voor kort had ik een Xiaomi mi 9. Daarin WAS de functie wel  aanwezig (had toen een andere provider). Mijn zoon heeft die telefoon nu en heeft ook Simyo. En sindsdien is ook daarin de functie datalimiet verdwenen. Vraag me niet hoe het kan, maar het is wel een feit.

Ik heb mijn vraag bij Xiaomi neergelegd. En wacht hun reactie af .

Zou kunnen dat het een wijziging is bij Xiaomi. Ik heb een Oppo A74, Android versie 12. Bij mij is dat beeld niet aan de orde.

Erg vreemd wat je vertelt. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Wvd,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat @RicoK en @Friesian al enkele tips met je hebben gedeeld. Bedankt heren! Wij hebben hierin niks aangepast dus adviseer ik je inderdaad om even de reactie van de fabrikant af te wachten! Mocht je nog andere vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Amy

Ik heb inmiddels antwoord vanuit Xiomi Nederland.

Zie onderstaande.

====================

Beste klant, 

 

Bedankt voor uw bericht.

 

De melding komt inderdaad van de provider. Ik zou u willen adviseren om met hun hierover contact op te nemen. 

 

We hopen dat we u hiermee hebben kunnen helpen.  

We kijken uit naar uw feedback en mochten er problemen zijn, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. 
 

Met vriendelijke groet, 

 

Elise, Xiaomi Team Nederland 

Email: service.nl@xiaomi.com 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Wvd,

Bedankt voor je bericht. Wat bijzonder dat je de optie om een datalimiet in te stellen niet meer hebt in je toestel! Als dit een instelling is van het toestel dan zou dit niet zomaar moeten verdwijnen als je overstapt naar een andere provider. Het is bij ons niet mogelijk om een dataplafond in te stellen maar op sommige Android toestellen kan dit worden gedaan via de instellingen van het toestel zelf en daar hebben wij geen invloed op! 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kan ik dit even voorleggen bij onze technische dienst.

Groetjes,
Amy

Reageer