.

Beantwoord

Contanten overzetten van windows naar android, hoe doe ik dat?

  • 10 July 2019
  • 4 reacties
  • 363 Bekeken

Badge
Hoe zet ik mijn contacten op een microsoft windows 10 over naar een nieuwe android telefoon?

Ik heb een Microsoft window10 650 en wil overzetten naar een Motorola G7 Power

In afwachting

Rony Ordelmans
icon

Beste antwoord door Ray 10 July 2019, 17:02

Bekijk originele reactie

4 reacties

Je hebt meerdere opties..

Contacten op nieuwe Android telefoon

Ga in de instellingen van je telefoon naar accounts en voeg je Outlook-account toe. Ga dan naar je contacten en vink in de instellingen onder het kopje zichtbare contacten dit account aan. Je krijgt alle contactpersonen te zien die gesynchroniseerd stonden op je Windows Phone en je kunt ze meteen opbellen!
Nieuwe contacten worden op je Android-telefoon niet aan je Outlook-account toegevoegd. Android werkt namelijk met een Google-account om contacten te synchroniseren.

Of

Contacten via Google account opslaan

  • Surf naar people.live.com en log in met je Outlook-account.
  • Klik op beheren en vervolgens op exporteren voor outlook.com en andere services.
  • Klik Contacten aan.
  • Gebruik het tandwieltje om alles te selecteren en kies voor de optie Exporteer vCard. Sla dit bestand op. Het bevat al je contacten.
  • Sla je contacten op als csv-bestand.
  • Ga vervolgens naar contacts.google.com en log in met je Google-account.
  • Kies voor contacten importeren en klik het opgeslagen csv-bestand aan.

Of

E-mail

Heb je een e-mailadres bij Outlook? Download de officiële app in de Play Store, log in en je mailbox is binnen enkele ogenblikken gesynchroniseerd en klaar voor gebruik. Ook wanneer je een andere provider gebruikt, lees je met gemak je mail op je nieuwe toestel. Voeg in de Mail-app simpelweg het desbetreffende account toe. Gmail tenslotte, is onlosmakelijk verbonden met Google en Android. Zo'n mailadres heb je sowieso nodig om in te loggen in je Google-account

Bron
Badge
Super,dank voor je reactie.

Ik heb een Outlook en Gmail mail/account.

De contacten staan echter op Gmail.

Alvast mijn dank
Is het hoofdaccount van je Android telefoon hetzelfde als die van je Gmail account? Je zou ze dan al moeten zien namelijk.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Rony Ordelmans,

Welkom op het Simyo forum!

Ik zie dat Ray je al super heeft geholpen! Is alles gelukt ondertussen? 😀 Laat het vooral even weten als je nog vragen hebt!

Dankjewel voor de hulp Ray!

Groetjes,

Kevin

Reageer