.

Beantwoord

Combinatie Simyo en chinese Huawei G6

  • 5 July 2014
  • 3 reacties
  • 747 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Ik denk dat dit subforum het beste is voor mijn vraag:
Recent heb ik twee nieuwe telefoons ontvangen die ik in China heb besteld na eerdere goede ervaringen. De telefoons betreffen de chinese uitvoering van de Huawei Ascend G6 met dual SIM. Vooraf heb ik gecheckt dat de telefoons geschikt zijn voor de Nederlandse netwerken; de telefoons ondersteunen 2G: GSM 900/1800/1900MHz en WCDMA 900/2100MHz).
Bij gebruik heb ik de volgende problemen: Wanneer ik de SIM plaats in de telefoon(s), werkt alles prima, maar na enige tijd gebruik valt spontaan het netwerk weg, 3G verdwijnt uit beeld. Vervolgens vergendelt de telefoon en moet ik opnieuw de PIN code van de SIM kaart ingeven. Dit blijft zich met onregelmatige tussenpozen herhalen.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Ik heb inmiddels het gevoel dat de toestellen de nederlandse netwerken toch niet goed ondersteunen, maar ik kan dan niet verklaren waarom het in eerste instantie wel urenlang goed kan werken om dan spontaan weg te vallen.
icon

Beste antwoord door Dries 7 July 2014, 13:50

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Soggy,

Welkom op het forum van Simyo :)

Je geeft zelf al deels antwoord op je vraag 🙂 Ik denk namelijk dat je telefoons wel het Nederlandse netwerk kunnen ontvangen. De reden waarom het netwerk weer wegvalt is voor mij onbekend. Gezien het feit dat je het netwerk eerst wel kan ontvangen en daarna niet meer, denk ik dat het probleem in beide telefoons zit.

Wat je kan proberen is om het netwerk 'vast' te zetten op WCDMA (3G). Je telefoon gaat dan niet meer switchen tussen de toegankelijke netwerken. Ik weet niet zeker of dit het probleem is, maar het is zeker de moeite waard om even te controleren. Je kunt de telefoon ook op 2G vastzetten om dat ook even te testen.

Als de problemen aanhouden, wil je dan je simkaart in een andere telefoon doen? Dit om even te testen of het probleem niet in de simkaart zit.

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen, zou je daar een terugkoppeling van willen geven?
Badge
Hoi Dries,

Beide sim kaarten werken in andere telefoons probleemloos, ik heb mijn eigen sim ook geprobeerd. Zelf heb ik ook een Chinese huawei, maar dan een ander type, en daarmee heb ik nooit problemen.

Ik ben ook geen instelling tegengekomen waarmee ik 3g kan vastzetten, dus dat kan ik niet uitproberen. Het niet gebruik maken van 3g is ook geen optie, alleen 2g zou maar een lapmiddel zijn. Voor nu ben ik in afwachting van een antwoord van mijn leverancier om de telefoons retour te sturen omdat ik het vermoeden blijf houden dat het een driver of een hardware probleem betreft. Indien ik hier verder mee ga testen, zal ik mijn ervaringen hier posten.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Soggy,

Dat zou erg vervelend zou 😞 Hopelijk kun je de telefoons nog terugsturen. Ik ben wel benieuwd of je de oplossing vindt. Je geeft aan dat de simkaarten wel goed in een andere telefoon werken, dan bevestigt dat er in ieder geval iets niet klopt in de telefoons.

Ik heb nog even gezocht naar een handleiding om 3G vast te zetten, maar ik kon het niet vinden 😞 Huawei gebruikt Android, dus je zou misschien bij Instellingen => Meer Netwerken => Mobiele Netwerken => Netwerkmodus kunnen kijken. Daar staat het bij mij ;)

Mocht je gaan testen dan lees ik graag wat je bevindingen zijn!

Reageer