.

Beantwoord

Android 5.0

  • 19 November 2014
  • 18 reacties
  • 1085 Bekeken

Badge +2
Vandaag kreeg ik eindelijk de langverwachte update van Android! 



Gelijk geinstalleerd en wauw.. Wat een enorm verschil!
In het begin zal het zeker even wennen zijn, alles oogt heel modern en zakelijk.

Het lock screen heeft een beetje het Apple idee, je notificaties komen hier ook tevoorschijn. (en blijkbaar lopende apps)



Afijn het thema is blijkbaar wit. Want echt alles is wit, tot het toetsenbord aan toe.
Opzich prima, maar in het donker ben je halfblind zowat. Weet iemand of je het thema ergens kan aanpassen? Kan het echt nergens vinden.
icon

Beste antwoord door Tiury 20 November 2014, 11:48

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi ColinC,

Mooi he, die update? Ik gebruik Android L nu al een tijdje als tester, maar ik ben er echt heel erg enthousiast over 🙂! De thema's zijn heel goed aan te passen. Ik heb zelf het "Gem Emerald" theme, die ik met "Theme Showcase" op mijn telefoon heb gezet 🙂

Als het goed is kun je op verschillende site een .apk downloaden hiervoor. Scheelt je ook weer €1 - €2 😉
Badge +2
Het is enorm wennen maar ik vind hem wel erg mooi geworden inderdaad! Vooral de nieuwe fonts lezen erg fijn.

Ja is dat wat? Ik hou zelf niet zo van die thema apps omdat er vaak reclame rommel in zit of je toestel wordt er ontiegelijk traag van.
Bedoel je deze? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cyngn.theme.store
Die is namelijk niet compitabel met mijn toestel.

Had wel verwacht van Android dat er standaard een aantal andere themas in zitten.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ColinC,

Wat vreemd dat die App niet competible is met jouw telefoon. Maar, dat kan wel eens gebeuren. Misschien zou je los een thema kunnen downloaden. Ik weet dat xda developers heel veel gratis thema's hebben gebundeld 🙂 Je zou daar eens een kijkje kunnen nemen!
Badge +2
Zal wel komen omdat het een Nexus is. Wilt Google misschien niet. :p Zal eens kijken! Thx.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi ColinC,

Heerlijk te lezen dat de nieuwe Android update zo goed bevalt!

Ik ben ook heel benieuwd naar Android L! Vooral omdat ik niet weet hoeveel Sony gaat veranderen ten opzichte van de kale Android versie.

Wat ik tot nu heb gezien ziet er echt strak uit. Afwachten tot begin 2015..:(

Iemand anders al gebruikerservaringen?
Badge +2
Inmiddels al aardig aan gewend. Bevalt nog steeds prima!

Ik heb echter wel wat minpuntjes ontdekt: Diverse videodiensten werken nog niet met de nieuwe Android. Neem bijvoorbeeld de app NLZiet (gebruik ik vaak om Uitzending Gemist te streamen naar Chromecast) maar geen enkele video werkt daar momenteel meer op sinds de update.

Ook heb ik voor mijn werk de Wifi SD app nodig (zodat ik op locatie foto's van mijn camera kan afhalen naar telefoon en kan verwerken) deze verbind op de een of andere manier niet meer met mijn kaart. Althans hij verbind wel maar ik krijg een uitroep teken erbij te zien en het werkt niet.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ColinC,

Onhandig dat je geen filmpjes op NLziet kunt streamen naar Chromecast of uberhaupt niet kunt afspelen. Kun je wel bijvoorbeeld YouTube filmpjes naar op je TV afspelen?

Ik heb dit namelijk nog niet gehoord, dus ik hoop dat er gauw een fix is voor je 😃
Badge +2
YouTube enzo werkt uiteraard wel (Google dienst hè dus daar houden ze wel rekening mee :p)
Ach komt later allemaal vast wel.
Reputatie 5
Badge +11
Hi ColinC,

Wanneer je achter de oplossing bent, laat je het ons dan weten?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ColinC,

Ik las gisteren een artikel op Nu.nl en ik moest meteen aan je laatste opmerking denken:
YouTube enzo werkt uiteraard wel (Google dienst hè dus daar houden ze wel rekening mee )
Ach komt later allemaal vast wel. "


Dit was het artikel:

De Android-app van NPO (Uitzending Gemist) is geüpdatet waardoor uitzendingen nu ook naar de Chromecast kunnen worden gestreamd.

De nieuwe NPO-app is gratis in Google Play te downloaden. De Chromecast is Googles hdmi-dongel waar gebruikers via hun smartphone of tablet onder andere video's naar kunnen streamen.

De uitzendingen van Uitzending Gemist hebben een maximimale beeldkwaliteit van 342p, wat minder is dan een hd-resolutie. Dit geldt ook voor de Android-app en streamen naar de Chromecast.

Daarnaast is de nieuwe NPO-app ook te gebruiken als afstandsbediening voor NPO Plus, de betaalde dienst die deel uitmaakt van NLziet.

De Chromecast-functionaliteit is alleen beschikbaar voor toestellen met Android 4.0 of hoger. Wanneer Chromecast-ondersteuning aan de iOS-app wordt toegevoegd, is nog niet bekend.

Bron: nu.nl
Badge +2
Maar NPO Gemist is wat anders dan NLZiet. :D Zag wel een update voorbij komen dus moet het nog even testen.

Maar 342p maximaal? Typisch de NPO.. 
Reputatie 5
Badge +11
Maar 342p maximaal? Typisch de NPO..

Publieke omroep = publieke centjes he 😉
Badge +2
Die nou niet bepaald nuttig worden besteed. Laatst dat item gezien? Helemaal trots dat ze een aantal journaals (dus niet eens allemaal) in HD Kunnen uitzenden... Alsof het net een nieuwe uitvinding is.
Reputatie 5
Badge +11
Ja, net de IJsselmeervogels die de KNVB beker winnen 😉
Reputatie 7
De Moto G 2nd Gen van mijn vrouw geeft nog steeds aan dat de huidige Android 4.4.4 Up-to-date is......:(.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi RicoK,

Wat vreemd dat die nog geen update heeft ontvangen! De Moto G was volgens mij zelfs de eerste die Android Lollipop zou krijgen. Misschien is KPN nog bezig met de update, voor ze 'm uit willen rollen 🙂.

Hou je me op de hoogte over de update? Ik heb de vraag; "Wanneer komt mijn update?" namelijk vaker langs zien komen op Twitter 🙂.
Badge +2
Dat was de Nexus toch? Aangezien dat tevens het "testmodel" van Google is.

Maar ook al is er een update voor de Moto G, het gaat heel gefaseerd. Bij mij duurde het ook even voor ie binnen kwam. 
Wat een foute avatar heb je trouwens.. Apple :(
Reputatie 6
Badge +10
Haha, ColinC, ieder zijn favoriet he 😃!

Apple werkt als een zonnetje als je meerdere devices hebt, dat moet ik als Android kenner toch wel toegeven.

Reageer