.

Vraag

Al meer dan een maand last van zeer slecht bereik!

  • 9 August 2012
  • 8 reacties
  • 1182 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Hallo,

Ik heb sinds 5 a 6 weken last van een zeer slechte connectie met de dienst. De oorzaak hiervan is onbekend, vandaar dit topic.
Het is random wanneer ik wel of geen verbinding heb, soms heb ik 2, 3, of 4 paaltjes verbinding en kan ik een sms of whatsapp sturen, maar daarna is het soms uren lang weg en staat er ipv Simyo ''geen dienst''. Mijn internetverbinding wordt hierdoor dus ook beĂŻnvloed.

Dit is heel vervelend, want als ik iemand wil bellen wordt het gesprek soms afgekapt omdat ik dus opeens geen bereik meer heb, of het gesprek gaat kraken, wordt daarna weer iets beter of wordt alsnog afgekapt. Als ik een smsje wil versturen duurt het soms een uur voordat deze uiteindelijk verzonden kan worden, hetzelfde geldt voor ontvangen.

Ik maak al jaren gebruik van de Simyo provider, zelfs nog toen het nog Lowcall was en ik heb nooit eerder problemen gehad met bereik.

Wat informatie:

Telefoon: HTC Sensation
OS: Android
Abonnement: Simyo geregeld + 1000 MB internet bundel + 1000 sms-bundel
Woonplaats: Utrecht
Voorkomen probleem: Overal (Getest in o.a. Amsterdam, Rotterdam, Castricum, Vlissingen, Utrecht)
Ik ben onlangs niet naar het buitenland geweest.

Deze telefoon en dit abonnement heb ik al sinds vorig jaar oktober ongeveer, en tot 5-6 maanden geleden heb ik nooit problemen gehad.

Graag zou ik hulp willen vragen voor dit probleem.

Als er nog meer informatie nodig is, vraag het gerust!

Mvg,

Jurjen

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De wet van 'uitsluiting'; heb je je Simcard al eens een tijdje in een ander toestel geprobeerd??
Ik heb het nu een paar uurtjes op mijn vorige Samsung Star geprobeerd. Internet hier op kan sowieso al bijna niet, maar ik heb wel constant bereik, hoewel ik die 'paaltjes' wel soms van 5 naar 4 naar 3 naar 2 naar 3 naar 4 naar 3 etc. zie gaan, af en toe dan. Maar niet dat het vaak echt gewoon helemaal weg is, zoals op de HTC...
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum elex,

Ervaar je dit probleem op een bepaalde plek of op meerdere plekken? Als je merkt dat het probleem op het ene toestel meer plaats vindt dan op het andere weet je in ieder geval dat het toestel invloed heeft op je internet bereik.

Groetjes,

Alex
Zoals in mijn eerste bericht al staat vermeld: ''Voorkomen probleem: Overal (Getest in o.a. Amsterdam, Rotterdam, Castricum, Vlissingen, Utrecht)'', dus ja, op verschillende plekken.

Ik heb inderdaad het idee dat ik veel minder problemen er mee heb op mijn oude Samsung dan op de HTC. Dan alsnog kan ik er geen oorzaak voor vinden. Waarom zou een mobiel zoals die van mij, nog geen jaar oud, opeens moeilijk gaan doen met het vinden van bereik?
Reputatie 7
Badge +9
Misschien dat de simkaart niet goed contact maakt in de HTC...
Misschien dat de antenna in het toestel slecht aangesloten is waardoor het bereik slecht is...
Misschien ja, en hoe valt dat te testen?
Ik heb net een tijdje de HTC aangehad met de simkaart van iemand anders. Het probleem was er nog steeds. Ik kan nu dus wel stellen dat het aan de HTC zelf ligt...

Is dit lastig op te lossen en is hier een duidelijke oorzaak van? Ik zou het namelijkl echt niet weten...
Badge +6
Beste Elex,

Ik kan je helaas niet vertellen of HTC je probleem kan oplossen. Ik raad je aan om contact op te nemen met HTC en hun je probleem uit te leggen.

Reageer