.

Beantwoord

Wat telt als originele abonnementskosten bij het afkopen 'Nog een jaar' éénjarig contract Simyo?

  • 20 March 2016
  • 3 reacties
  • 157 Bekeken

Beste mensen van Simyo,

Al een tijdje ben ik een tevreden klant bij Simyo. Per 1 april 2016 wil ik daarom een 'Nog een jaar' abonnement aangaan (dit is dus een éénjarig abonnement dat dan pas kan worden opgezegd per 1 april 2017). Echter, omdat ik niet zeker weet of mijn huidige telefoon nog een jaar zal meegaan, en ik daardoor misschien halverwege het jaar zal moeten overstappen naar een andere provider i.v.m. bijvoorbeeld een goede actie van een nieuwe mobiel + abonnement samen, wil ik graag weten hoeveel ik zal moeten betalen voor de afkoopkosten.

Ik weet al dat het dan zal gaan om de originele abonnementskosten maal de resterende maanden van het éénjarige abonnement. Ik ben van plan om per 01-04-2016 de volgende bundel aan te schaffen: Bellen en sms'en €4,00 voor 100 min/sms. Per 23-04-2016 (dus nog in april) wil ik de internetbundel van €9,00 en 1000MB+500MB gratis activeren.

Wat telt in dit geval dan als mijn originele abonnementskosten? Is dit alleen de €4,00 voor de belbundel die ik op 01-04-2016 aanga, of telt de internetbundel van €9,00 die ik per 23-04-2016 aanga ook mee als originele aankoopkosten?

Verder heb ik nog een vraag, en dat is: Zijn de gratis MB's voor de internetbundel ook beschikbaar als ik bij het afsluiten van het abonnement geen interbundel aanschaf, maar zoals in mijn geval pas op 23-04-2016?

Graag hoop ik op een duidelijk antwoord, waarna ik mijn beslissing kan maken om wel of niet een 'Nog een jaar' abonnement bij Simyo aan te schaffen. Mocht mijn huidige mobiel het gewoon blijven doen, dan zal ik uiteraard gewoon klant bij Simyo blijven.

Met vriendelijke groet,
Pablo
icon

Beste antwoord door Caspar 21 March 2016, 12:09

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Pablo,

Welkom op het forum!

Uiteraard willen we natuurlijk dat je zo lang mogelijk bij Simyo blijft, maar het afkopen is zeker een optie voor je.

Je hebt goed onderzoek verricht! Wanneer je afkoopt dan berekenen we inderdaad de resterende looptijd met je originele bundels. In jouw geval, wanneer je dus 1 april verlengt en op 23 april een internetbundel aanvraagt, is de bundel die je bij de verlenging hebt aangevraagd (de belbundel van € 4,-) je originele bundel.

De internetbundel hoort daar dan niet bij wanneer je bij je verlenging geen internetbundel aanklikt. Je kan later altijd nog je bundels wijzigen, dus later in de maand kan je de gewenste internetbundel gewoon aanschaffen.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd?

Groetjes, Caspar
Hi Caspar,

Dank je wel voor je snelle en duidelijke reactie!

Mijn vraag is nu voldoende beantwoord, dus ik weet genoeg en zal de verlenging gaan doorzetten.


Met vriendelijke groet,
Pablo
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Pablo,

Wat tof dat je genoeg bevestiging hebt gekregen om nog een jaartje bij Simyo te blijven 🙂. Mocht je toch nog vragen krijgen, ben je natuurlijk altijd welkom op het forum om deze te stellen!

Groetjes, Tiury

Reageer