Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Wanneer verhoogt Simyo de bundels?

  • 6 maart 2018
  • 9 reacties
  • 266 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Bij andere aanbieders kun je tegenwoordig grotere data bundels krijgen tegen scherpe prijzen.
Voorbeeld:
Youfone voor 10 GB 4G voor 10 euro
Simpel 10 GB + 125 min + 1000 sms 4G voor 15 euro
Bij simyo kost 8 GB + 100 min 4G voor 19 euro

Ik hoop dat Simyo hier binnenkort iets aan gaat doen.
icon

Beste antwoord door Ashweeta 7 maart 2018, 12:43

Hoi LC18,



Welkom op het Simyo Forum!



Ik snap heel goed dat je goedkoper wilt uitkomen met je abonnement. Het klopt dat andere providers abonnementen met scherpe prijzen aanbieden. Wij focussen ons op de service die wij verlenen en luisteren graag naar de meningen van de klanten. Wat voor bundels zou jij graag willen zien bij ons? Stuur anders een privé-berichtje. Ik kan dan kijken of ik iets voor je kan doen. Vind je dat goed?



Groetjes,

Ashweeta
Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi LC18,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik snap heel goed dat je goedkoper wilt uitkomen met je abonnement. Het klopt dat andere providers abonnementen met scherpe prijzen aanbieden. Wij focussen ons op de service die wij verlenen en luisteren graag naar de meningen van de klanten. Wat voor bundels zou jij graag willen zien bij ons? Stuur anders een privé-berichtje. Ik kan dan kijken of ik iets voor je kan doen. Vind je dat goed?

Groetjes,
Ashweeta
Simyo is gewoon te duur geworden. Ik heb al jaren het 3 euro abonnement met 100 min/sms die ondertussen niet meer bestaat (mag verlengen naar 4 euro, jay!). Heb wel eens een klein internetbundeltje van 1GB gebruikt, maar dan is je abbo meteen € 10,-.

Tegenwoordig heb je bij Simpel (T-Mobile) daar 5GB voor met onbeperkt bellen, en voor € 11,50 hetzelfde bij Youfone die net als Simyo van het KPN netwerk gebruik maakt. Zit er sterk over te denken over te stappen, want ondanks dat ik op veel plekken WiFi heb vind ik data op plekken waar ik dat niet heb best handig. En met onbeperkt bellen hoef je je ook niet meer druk om de tijd te maken voor dat tientje.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rudolf,

Wat jammer dat je ontevreden bent met de prijzen 😞 Jouw bundel van 100 minuten voor € 3,- bieden we inderdaad niet meer aan, maar je hebt 'm nog steeds. We nemen namelijk niets van je weg 🙂 Je kunt hem aanpassen als je wil, maar als je dat niet doet, dan blijft alles hetzelfde.

Je hebt gelijk over de internetbundel: die bundel van 1000 MB kost dan € 7,-. In totaal kom je uit op € 10,-. Ik ben bang dat we je geen 5 GB kunnen bieden voor dezelfde prijs 😞 Sorry!

Is er iets anders waarmee ik je kan helpen?

Groetjes,
Jihane
Ja het wordt tijd dat simyo de bundels gaat verhogen. Ik zou nog een reactie krijgen van simyo maar wacht nog steeds.
Reputatie 6
Badge +5
Hi LC18,

Maar we bieden dus al hogere bundels aan dan die jij momenteel gebruikt 🙂 Om wat voor reactie gaat het precies? Op dit topic blijven we in ieder geval antwoord geven!

Groetjes,
Niels
De concurrenten verhogen de laatste tijd de bundels, maar Simyo gaat niet mee.
Ik verwacht eigenlijk dat je voor 6 euro 3000 MB krijgt en voor 8 euro 5000 MB etc,
Verder ben ik erg tevreden bij Simyo.
Reputatie 6
Badge +4
Hallo LC18,

Zoals Ashweeta al vertelde concurreren we niet met de laagste prijs maar met de beste klantenservice. In je gegevens zie ik dat mijn collega Vincent je op 12 maart een e-mail heeft gestuurd met een persoonlijk aanbod. Ik raad je aan om daar nog even naar te kijken, wellicht zit er iets tussen wat bij jou past. 😉

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Thomas
Hallo Thomas,

Ik heb geen bericht van Vincent op 12 maart ontvangen.
Zou je mij deze nogmaals kunnen toesturen?

bvd
Reputatie 6
Badge +5
Hi LC18,

Ik zal vragen of Vincent opnieuw de mail kan sturen. Zou je mij het e-mailadres waarop je verwacht de mail binnen te krijgen kunnen sturen in een privébericht? Dan weten we zeker dat het deze keer wel goed gaat :)

Groetjes,
Niels

Reageer