.

Vraag

Wanneer krijg ik bericht over mijn toestellevering en nummerbehoud?

  • 10 October 2023
  • 23 reacties
  • 235 Bekeken

L.S.,


Ik vraag me af wanneer er gecommuniceerd gaat worden.


Op 2 oktober besteld. Telefoon + abo + nummerbehoud. Aanbetaling op de telefoon waardoor het kredietbedrag onder de €250,- komt (geen BKR etc., voor zover ik het begrijp).


Binnen minuten sms ontvangen voor nummerbehoud, gereageerd en bevestigd.

Tevens een welkomst e-mail gehad met daarin de mededeling dat er z.s.m. een speciale e-mail volgt over de levering van je telefoon.

En de mededeling dat na levering van je telefoon inloggegevens voor Mijn Simyo volgen.


Ik zag op simyo.nl dat je via Mijn Simyo de status kan volgen….


Dat kan dus nog niet, dus ik heb vorige week de klantenservice gebelt en die, los van dat ze zich verbaasden over het feit dat er nog geen tijdelijke SIM is, konden bij navraag vertellen dat er uiterlijk vrijdag 6 oktober een e-mail verwacht kon worden.


En dus nu de vragen:

We zijn een week verder, wat is de status van de levering(en)?

Wat is de status van het nummerbehoud? Is er opgezegd? Moet ik het zelf maar gaan doen?


Wie gaat mij wanneer informeren? Hoe kan ik op een normale manier de status blijven volgen zonder 15 minuten in de wacht of een forum-account? En nee, facebook/whatsapp/chat is geen goed antwoord.


23 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @flipflop,

Bedankt voor je bericht. Oei, ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt! Onze oprechte excuses dat je dit zo moet ervaren. 

Je had inderdaad al de e-mails binnen moeten hebben over je nummerbehoud en over het kiezen van een bezorgmoment van jouw toestel. Het lijkt erop dat de bestelling is blijven hangen. Ik heb dit daarom meteen voor je doorgestuurd naar de technische afdeling op hoge urgentie, hopelijk wordt dit zo snel mogelijk voor je opgepakt en opgelost! 

Zodra ik een terugkoppeling krijg geef ik je een update in dit topic.

Groetjes,
Amy

Het gaat niet vanzelf heh?

 

Na 16 dagen (vandaag) een telefoon geleverd. En dan?

 

Dan kan je eindelijk inloggen op MijnSimyo en het enige dat je daar kan zien is dat binnen 2 dagen na de sms bevestiging (2 oktober) er een e-mail over nummerbehoud (4 oktober, de dag dat ik de klantenservice heb gebeld) moet zijn.

 

Ofwel, we zitten op dag 16 en nummerbehoud is nog niet opgestart terwijl de zittende provider gewoon door blijft factureren tegen de geindexeerde tarieven.

Financieel ongemak zeg maar.

 

Wie, wat, wanneer, hoe dan?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @flipflop,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. Het nummerbehoud wordt verder in gang gezet als het toestel is afgeleverd. Ik zie dat het nummerbehoud verzoek vandaag een update heeft gekregen en dat het nu even wachten is op de reactie van de huidige provider die vervolgens met een datum van overzetten zal komen. 

Mocht je morgenmiddag nog steeds geen overzetdatum hebben ontvangen per e-mail dan hoor ik dat graag van je. Je kan dit dan laten weten in dit topic!

Groetjes,
Amy

Amy, dit proces is op 2 oktober al gestart. Waarom is er niets gebeurd tot op heden?

Jullie zouden (tijdig) opzeggen, nu maak ik onbedoeld kosten bij de ander. Als het zo moet hadden jullie me eerder kunnen informeren.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @flipflop,

Bedankt voor je reactie. Als het goed is zou je geen onbedoelde kosten moeten maken aangezien je nu alleen de aansluiting hebt bij de huidige provider. Welke kosten bedoel je precies? Je betaald pas bij ons als je nummer is overgezet 😊.

Groetjes,
Amy

😊 …. #ongepast

 

“Amy, dit proces is op 2 oktober al gestart. Waarom is er niets gebeurd tot op heden?” = “onbedoeld kosten bij de ander”.

 

Gaan jullie het nu zelf verder regelen, of moet ik nog iets doen? Want is mij nog steeds niet duidelijk? Ik heb op 2 oktober al toestemming en bevestiging gegeven voor nummerbehoud.

 

Het antwoord op deze vraag had je overigens ook 8 dagen geleden kunnen geven…, maar dat deed je niet. Krijg jij intern dan ook geen terugkoppeling over vragen die je stelt?

 

Misschien een lotgenoten-topic idee voor op het forum. Of we noemen het een klacht, misschien dat meer oplevert.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @flipflop,

Jammer om te horen dat het nog niet helemaal duidelijk is. Ook jammer om te zien dat je de smiley als ongepast ervaart, dit was niet mijn bedoeling maar simpelweg vriendelijk bedoelt. 

Ik heb intern geïnformeerd en de situatie is toch complexer dan gedacht. Helaas blijkt het dat jouw huidige provider nooit heeft gereageerd op het nummerbehoud verzoek. Ik wil je daarom vragen om contact op te nemen met jouw huidige provider om te vragen of ze dit verzoek kunnen afhandelen. Je kan ook aangeven dat dit al een langere tijd loopt, wellicht zal dit het proces versnellen. Zodra zij de goedkeuring doorgeven en de datum van nummerbehoud zal je dit per e-mail ontvangen. 

Hopelijk wordt het snel opgelost!

Groetjes,
Amy

Serieus? Vanochtend zegt nummerbehoud@simyo.nl dat ze wachten op "de andere provider”.

Als ik dan voorstel dat men met de eigen collega gaat schakelen ipv wachten moet ik weer via het forum vernemen dat KPN BV (Simyo) mij nu vraagt om contact met KPN BV (KPN Mobiel) op te nemen?

 

Even ongepast zuchten 😫 wat een ellende die BV.

Toppie hoor. Krijg net een e-mail dat nummerbehoud is afgewezen omdat ik niet tijdig gereageerd zou hebben.

 

Ik heb de screenshots van jullie bevestigingen naar nummerbehoud@simyo.nl gestuurd.

 

Los het vrijdag op of annuleer de hele bestelling.

 

Ik hoor het wel.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @flipflop,

Bedankt voor je reactie. Ik zie dat het nummerbehoud inmiddels is goedgekeurd voor 19 november, fijn dat het is opgelost! 

Excuses dat je dit zo hebt moeten ervaren, dit is natuurlijk geen fijne start. Ik heb twee cadeautjes klaargezet in Mijn Simyo onder het kopje '’Overzicht'’. Hopelijk maakt dit het een beetje goed. 

Mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag. 

Groetjes,
Amy

Nou dat zien we dan volgende maand wel als ik besluit in te loggen.

Want in plaats van nummerbehoud per 2 november is mijn maand opzegtermijn bij KPN BV dus doorgeschoven naar 19 november.

Aangezien Simyo de opzegging zou regelen, krijg ik de onnodig bij KPN BV gemaakte kosten retour van jullie?

 

Wist je trouwens dat ik vanaf 25 september bezig ben geweest om de bestelling te plaatsen via jullie website?

Wist je ook dat je deze specifieke bestelling niet kan plaatsen als je familie of vriendenkorting probeert toe te passen?

Wist je dat jullie website dan verteld dat je contact met klantenservice moet opnemen als het niet lukt?

Wist je dat de telefonische wachttijd dan 15 minuten is?

Wist je dat jullie klantenservice vervolgens alleen geinteresseerd is in screenshots van foutmeldingen zodat je als klant de technische fouten mag opspeuren en melden?

Wist je dat je in dit geval dus alsnog telefonisch geen bestelling kan afronden terwijl je om die reden wel 15 minuten in de wacht gaat staan?

Wist je dat je aan de telefoon dan dus feitelijk niet geholpen wordt?

 

Ik heb nu dus besteld zonder die korting omdat het niet anders gaat. Wil je dit compenseren?

 

Ik kijk 19 november wel weer naar Simyo, ben er even klaar mee nu.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @flipflop,

Bedankt voor je bericht. Het is echter niet zo dat alleen wij het nummerbehoud regelen. Je hebt altijd te maken met 1 maand opzegtermijn, wij dienen een verzoek in bij jouw huidige provider en vervolgens geven hun de eerst mogelijke datum door per wanneer je over kan worden gezet naar ons. Helaas kunnen wij dit proces niet versnellen. 

Jammer dat het niet is gelukt met de vriendenkorting en dat je hier zo lang mee bezig bent geweest! Je kan mij een privébericht sturen met de 06-nummers en persoonlijke gegevens zodat ik de vriendendeal korting alsnog voor je in orde kan maken. Het kan inderdaad drukker zijn dan normaal wanneer je telefonisch contact met ons probeert op te nemen, we doen ons best iedere klant zo snel en goed mogelijk te helpen. Excuses voor het ongemak. Echter kan er telefonisch geen bestelling worden geplaatst maar zijn wij wel bereid om de stappen met de klant door te nemen en eventuele foutmeldingen op te lossen. 

Wij vragen inderdaad vaak om een screenshot van een foutmelding omdat dit van belang is voor de technische dienst om processen te versnellen. 

Groetjes,
Amy

“ Het is echter niet zo dat alleen wij het nummerbehoud regelen.”


Een beetje dus wel, want KPN heeft geen aanvraag ontvangen van jullie.

 

“Je hebt altijd te maken met 1 maand opzegtermijn,...”

 

contractvrij zegt KPN, dus 1 maand vanaf opzegdatum (= 2 oktober als jullie je beloften nakomen).

 

“wij dienen een verzoek in bij jouw huidige provider...”


niet gebeurt zegt KPN

 

“. .en vervolgens geven hun de eerst mogelijke datum door per wanneer je over kan worden gezet naar ons. Helaas kunnen wij dit proces niet versnellen. “

 

Maar wel vertragen…

Ik heb KPN net gebeld en die geeft aan dat er op 2 oktober geen verzoek is ingediend… ik heb screenshots met nummerbehoud@simyo gedeeld die mij een andere indruk bevestigen. Ik heb gevraagd of ze zeker weet dat dit juist is en KPN dus de waarheid spreekt en ze zei ja, dus ligt het aan Simyo (lees: KPN) en hebben jullie er dus invloed op dat mijn duurdere abonnement bij KPN 17 dagen langer doorloopt dan de bedoeling is geweest. Dat is verzuim. Simpeler kan ik het niet verwoorden na al dit geheen-en-weer.

 

Dus concreet, compensatie voor geleden abonnement-schade? En dan heb ik het nog niet eens over de tijdbesteding en gemaakte belkosten.

 

Eens?

Haha en toen kwam deze er achteraan:

 

“Hoi flipflop,

Op dit moment zien we dat je belminuten voor telefoonnummer 06xxxxxxxx al voor minstens 50% zijn verbruikt. We willen je graag helpen om onverwachte kosten te voorkomen. Houd er rekening mee dat verbruik vertraagd bij Simyo binnenkomt.”

 

Als je dan binnen het uur inlogt ben je al buiten je bundel. Wel. Niet. Wel. Verschilt per pagina op mijnsimyo. #kaartenhuis.

Ik zie het niet meer zitten. Ik wil nu gebruik maken van het herroepingsrecht, als ik het goed heb begrepen ging de termijn van start na afleveren van het abonnement door Simyo vorige week. Graag contact opnemen over de afhandeling.

 

Ik ben en blijf ontevreden. KPN factureert ook in december gewoon door en ik wil hier geen energie meer insteken.

 

Ik ben er klaar mee.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @flipflop,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te zien dat je niet tevreden bent met onze service. De aansluiting kan je binnen 2 weken na het activeren van de simkaart annuleren via Simyo.nl/annuleren. Wij kunnen dit helaas niet voor je regelen. 

Hopelijk vind je een provider die beter bij je wensen aansluit. 

Groetjes,
Amy

LUKT OOK AL NIET !!! 😡😡😡😡😡

 

 

In het formulier voor annuleren wordt het telefoonnummer niet geacepteerd, dus dan maar het tijdelijke 06-nummer ingevoerd. Contact opnemen JA aangevinkt. Krijg je een e-mail ipv 1 telefoontje dat alles zou kunnen oplossen.

 

In de e-mail stelt men dat ik op 22 juni 2023 iets besteld heb en dat daardoor de 14 dagen voorbij is.

Gereageerd met nogmaals verzoek om telefonisch contact, 2 dagen verder en geen reactie meer.

Kansloos.Kansloos. Kansloos.

 

Verzuim is al geruimte tijd een feit. Jullie kosten mij geld EN tijd.

 

Ik ben begonnen met alle betalingen aan KPN BV te storneren. Wie gaat nu eindelijk eens helpen met een adequaat klantcontact?

 

Ik wil graag nummerbehoud naar een andere provider in gang zetten.

 

 

Het is 09:14, nog niets gehoord van Simyo, dus KPN Mobiel maar even gebeld om uit te leggen waarom ze niet meer betaald krijgen.

Het is 09:55 klacht bij KPN is ingediend.

 

Die beloven tenminste binnen 5 dagen terug te bellen, kan Simyo het sneller? Ik ben benieuwd.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @flipflop,

Ik heb je zojuist een privé bericht gestuurd zodat we dit kunnen oplossen. Ik ga ervanuit dat het hiermee lukt om de bestelling te annuleren. 

Groetjes,
Amy

Met het prive bericht is het niet opgelost, daaruit blijkt enkel dat mijn bericht van 12 uur geleden niet gelezen is.

 

Ik heb ook prive gereageerd, ik ben benieuwd of er alsnog een oplossing komt van je.

Het is 12.26 en nog niet opgelost.

30 november om 14.17 contact, poe hee. Het kan dus wel als we allemaal willen.

Reageer