.

Beantwoord

Waarschuwing: GEEN sms notificatie bij verbruik buiten bundel

  • 27 June 2013
  • 2 reacties
  • 1063 Bekeken

Wij gingen ervan uit door de instelling "Notificaties verbruik" aan te zetten we een sms zouden ontvangen als we bijna door de bel/sms bundel heen waren.
Afgelopen maand hebben we in plaats van 7-15 euro echter 50 euro moeten aftikken zonder dat we een sms-bericht hebben gekregen van SIMYO over de overschrijding van de bundel

Echter waar blijk je nu een notificatie van te krijgen, dit lees ik op de site onder het i-tje:
"Notificaties van verbruik krijg je als je bijvoorbeeld veel langer dan normaal niet hebt gebeld. We nemen dan contact met je op om te vragen of je we je ergens mee kunnen helpen."
Wat een onzin!!! Je wordt dus wel gebeld als je "bijvoorbeeld" geen verbruik hebt, maar niet als je wel cq te veel verbruik hebt.
SMS is/was toch de core business? Lijkt me dat het een fluitje van een cent moet zijn voor deze KPN-dochter om ons een SMS te versturen als we een maand wegens omstandigheden veel bellen.

Op deze manier raak je dus klanten kwijt die nooit meer terugkomen. Jammer, want de prijs en de kwaliteit leken zo goed te zijn.
icon

Beste antwoord door Charlene 28 June 2013, 15:49

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Beste jan en sylvia,

Via Mijn Simyo heb je inzicht in je verbruik, voor diverse toestellen zijn ook programma's / apps te downloaden waar je het gebruik van je telefoon kunt bijhouden. Voor Android heeft Simyo een app in de Play Store.

SMS/bellen wordt steeds minder de core business in telecomland, internet draait het nu om, Whatsapp, ping, etc. hebben het SMS-verbruik drastisch terug laten vallen, Viber, Tango etc. nemen hun deel van het gespreksverkeer, dit alles worden dus geen tikken of sms-jes meer, maar MB's. 
Badge +8
Wij gingen ervan uit door de instelling "Notificaties verbruik" aan te zetten we een sms zouden ontvangen als we bijna door de bel/sms bundel heen waren.
Afgelopen maand hebben we in plaats van 7-15 euro echter 50 euro moeten aftikken zonder dat we een sms-bericht hebben gekregen van SIMYO over de overschrijding van de bundel

Echter waar blijk je nu een notificatie van te krijgen, dit lees ik op de site onder het i-tje:
"Notificaties van verbruik krijg je als je bijvoorbeeld veel langer dan normaal niet hebt gebeld. We nemen dan contact met je op om te vragen of je we je ergens mee kunnen helpen."
Wat een onzin!!! Je wordt dus wel gebeld als je "bijvoorbeeld" geen verbruik hebt, maar niet als je wel cq te veel verbruik hebt.
SMS is/was toch de core business? Lijkt me dat het een fluitje van een cent moet zijn voor deze KPN-dochter om ons een SMS te versturen als we een maand wegens omstandigheden veel bellen.

Op deze manier raak je dus klanten kwijt die nooit meer terugkomen. Jammer, want de prijs en de kwaliteit leken zo goed te zijn.


Hoi jan en sylvia,

Wij sturen op dit moment inderdaad geen notificatie voor de bel/smsbundel, of die op verbruikt is.
Het spijt me dat je dat daaruit hebt begrepen. En dat jullie je nu bedrogen voelen. We melden namelijk nergens dat we dat doen.
Wel is het zoals franswon aangeeft ten alle tijde mogelijk om je verbruik in te zien op Mijn Simyo en onze app. Wanneer je dus een maand hebt met omstandigheden, waardoor je meer belt dan normaal, dan is het aan te raden af en toe eens in te loggen, om te kijken hoe hard het gaat.
Zijn de omstandigheden te voorzien, dan is het handig om je bundel naar boven aan te passen. Doe je dat voor de 25ste van een maand, dan gaat die op de 1ste al in.

Natuurlijk ondernemen wij ook actie als je heel veel kosten maakt. Die grens ligt bij €75 op een dag, of €250 in een week. Dan wordt je aansluiting automatisch geblokkeerd, omdat we niet weten of dit verbruik bedoeld is. En zelfs dan zijn mensen soms boos, omdat ze juist wel wisten dat ze dit aan het verbruiken waren. Of omdat ze niet anders konden, juist door omstandigheden.

Simyo is de provider waarbij mensen zelf de touwtjes in handen hebben. Je kunt zelf je verbruik bekijken, je bundels aanpassen en opties aan of uitzetten. Dat geeft je ook best veel verantwoordelijkheid.
Jammer als dat voor jullie een reden wordt om te vertrekken, maar we hopen dat jullie ons toch nog een kans geven en er toch ook de voordelen van gaan inzien.

Groetjes,
Charlene

Reageer