.

Beantwoord

Waarom ontvang ik geen waarschuwing als mijn belbundel op is?

  • 18 October 2016
  • 8 reacties
  • 229 Bekeken

Badge
Waarom kunnen we geen SMS instellen als je belbundel is bereikt aangezien de kosten buiten de bundel absurd hoog zijn technisch gezien is deze optie makkelijkin te voeren aangezien het met data ook al gebeurd. Gezien de reacties van de medewerkers op het fora nijgt dit voor mij naar geldklopperij
icon

Beste antwoord door Ray 18 October 2016, 15:21

Bekijk originele reactie

8 reacties

Hoi,

Welkom op het forum.

Altijd jammer om te lezen dat als men iets niet vind kloppen dat meteen word gezien als geldklopperij. Tevens wil ik bij deze ook even iets corrigeren. Het krijgen van een waarschuwingsbericht is niet in te stellen. Dit is wettelijk verplicht maar niet voor alle producten. Tevens komen deze berichten rechtstreeks vanaf het netwerk in de vorm van een SMS.

De reden dat je bij je bel/sms bundel geen waarschuwingsbericht krijgt is heel simpel te verklaren. Een minuut bellen of het versturen van één sms is gelijk aan 1 van de bel/sms minuten. Een minuut op internet zitten via je mobiele data staat niet gelijk aan 1 MB van je databundel.

Dus als er een uitgaand gesprek is van bijvoorbeeld 20 minuten houdt dat in dat er 20 minuten van je bundel af gaan. Het is dus vrij logisch als je een bel/sms bundel hebt van bijvoorbeeld 300 minuten je daarna nog 240 minuten over hebt.

Het heeft dus niks met geldklopperij te maken maar met een simpel rekensommetje. Dat rekensommetje kun je als klant dus niet maken bij de data bundel.
Badge +2
Volgens mij heb je dan nog 280 min over🆒
Oeps, tikfoutje.. :D

😛
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Dnns1973,

Welkom op het Simyo forum.

Wat jammer dat je niet helemaal tevreden bent met onze diensten.

Wanneer je internet op je mobiel gebruikt is het vrijwel onmogelijk om in te schatten hoeveel MB's een bepaalde handeling kost. Bovendien komt het regelmatig voor dat smartphones ongemerkt data verbruiken door bijvoorbeeld een automatische update. Daarom ontvang je een waarschuwingsbericht op het moment dat je internetbundel voor 80% en 100% is opgebruikt. Deze sms'jes worden rechtstreeks vanaf het netwerk verstuurd, waardoor de waarschuwing real-time is.

Hoeveel belminuten je nog over hebt, kun je wel goed bijhouden. Een belminuut staat gelijk aan één minuut bellen of het versturen van één sms. Je kunt op Mijn Simyo altijd je verbruik inzien, en als je de http:// downloadt, heb je je verbruiksgegevens altijd bij de hand.

Ik hoor het graag als je hierover nog vragen hebt.

Groetjes,
Sean

@Raytje, bedankt voor je antwoord ;)

@PCFreak, bedankt voor de aanvulling 😳
Badge +2
@Sean

quote
Je kunt op Mijn Simyo altijd je verbruik inzien, en als je de Mijn Simyo App downloadt, heb je je verbruiksgegevens altijd bij de hand.
/quote

Ik heb het al een paar keer eerder geschreven, maar als je het bovenstaande aan iemand schrijft vind ik dat je er ook bij moet vermelden dat de laatste +/- 3 uur daar nog niet in verwerkt zijn.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi PCfreak,

Je hebt helemaal gelijk. Wij krijgen het verbruik van onze klanten met een vertraging op het netwerk binnen. Verbruik binnen Nederland kan hierdoor tot maximaal 4 uur later worden geregistreerd.

Bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Sean
Badge
Het is een kwestie van willen technisch is dit niet zo moeilijk aangezien sommige telefoon providers het ook doen met belminuten van prepaid kaarten.
Maar het probleem is ondervangen voor in de toekomst ik heb mijn belminuten meer als verdubbeld ik neem aan dat ik niet over de 1250 belminuten per maand kom
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Dnns1973,

Het is technisch gezien wel wat moeilijker dan wordt gedacht, maar de reden dat we dit dus niet doen is omdat het heel gemakkelijk bij te houden is. Je kunt ook geen belminuten verbruiken zonder dat je belt of sms't. Dit betekent dat je zelf alles onder controle hebt. Bovendien kan je je verbruik nog in de gaten houden op je Mijn Simyo.

Ik raad je aan zo nu en dan Mijn Simyo in de gaten te houden of de app te downloaden. Dan kan je nog makkelijker je verbruik in de gaten houden en zul je precies weten wanneer jouw 1250 belminuten bijna op zijn!

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

Reageer