Skip to main content
Ik heb net mijn factuur ontvangen en sta verbaasd dat er nog steeds zulke extreme bedragen worden gerekend voor bellen buiten de bundel. Dit waren dubieuze praktijken uit de begin periode van het mobiel bellen maar helaas blijkt het 2017 nog steeds actueel te zijn en dat is ronduit schokkend.,



Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden om de gebruiker hiervoor te beschermen maar dat is niet in het belang in dit geval Simyo. Ik kan niet ontkennen dat het Simyo meer geld maakt door het net buiten mijn bundel bellen dan denk ik wat ze het hele jaar mss verdienen aan het netjes binnen de bundel te bellen. Maw ik kan niet ontkennen dat het in het belang is van Simyo om de kand zo groot mogelijk te maken dat zijn gebruikers buiten de bundel te laten bellen. Simyo is er alles aan gelegen om dit in stand te houden.



Het is totaal niet meer van deze tijd dat dit soort zeer discutabele "verdien modellen"of je zou het ook semi-oplichting kunnen noemen nog getolereerd worden.
Ik heb dus geen enkele bericht zoals een bundel overschrijding's bericht ontvangen, Had ik die wel ontvangen dan had dit voorkomen kunnen worden.
Bij de bel/sms bundel krijg je geen netwerkbericht die je daarvoor waarschuwt. Die krijg je enkel bij de internetbundel. De reden daarvan is omdat de bel/sms bundel veel makkelijk te monitoren is dan de internetbundel. Eén minuut bellen of één sms sturen staat namelijk gelijk aan 1 minuut van de bundel af. Eén minuut internetten staat niet gelijk aan 1 MB.



Wij klanten kunnen de MijnSimyo pagina of de MijnSimyo app gebruiken om het verbruik in de gaten te houden.



Wij klanten zijn ook zelf verplicht verantwoording te nemen voor ons verbruik.
Ik zie geen enkele reden om bel bundels ook niet te waarschuwen net als internet bundels. Bij beide is de zelfde informatie beschikbaar en kunnen exact dezelfde acties worden ondernomen.
Ik zie geen enkele reden om bel bundels ook niet te waarschuwen net als internet bundels. Bij beide is de zelfde informatie beschikbaar en kunnen exact dezelfde acties worden ondernomen.



En waar blijft je eigen verantwoording? Je doet nu net of het de schuld van Simyo is. Sorry maar je bent zelf verantwoordelijk oor je gebruik. Iets met voorwaarden en zo.
Hoi Spixycat,



Ik vind het erg vervelend dat je het niet eens bent met onze buiten de bundel tarieven. 😞



Ray heeft je vraag goed beantwoord, want wij sturen inderdaad geen waarschuwingssms als jij je belbundel verbruikt. Dit komt omdat je belbundel (in tegenstelling tot je internetbundel) goed inzichtelijk is via Mijn Simyo en de Mijn Simyo App.



Eerder heb je dezelfde vraag gesteld in een andere topic. Mijn collega heeft hier inmiddels antwoord op gegeven. Heb je dit gezien? Klik hier voor het antwoord op je vraag.



Zou je meer informatie willen hebben? Laat mij dit dan gerust weten.



@ Ray, bedankt! :D



Groetjes,

Asma

Reageer