.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen waarschuwing als mijn belbundel op is?


LS'

Ik wil graag een waarschuwing als ik over mijn bundel uitkom! Ik betaal hierdoor veel te veel kosten. Waardeloos.


MvG

Ruud Brouwer
.
icon

Beste antwoord door Jihane 22 April 2017, 14:21

Bekijk originele reactie

13 reacties

Je krijgt een (sms)bericht bij 80 en 100% verbruik van de bundel. Deze berichten zijn realtime. De standen op je MijnSimyo helaas niet, daar zit een vertraging in.

Tevens kun je MB's bij kopen. 500 MB a 5 euro. Gemaakte kosten buiten de bundel worden echter niet verrekend.
Badge
Ik heb nog nooit een SMS ontvangen dat ik over mijn bundel ben gegaan. Dat is geheel nieuw. En ja ik ben ook zwaar "teleurgesteld" dat ik opeens 30 cent per minuut moet betalen voor kosten buiten mijn bundel. Dit is niet meer van deze tijd dat een telco zijn klanten nog steeds met droge ogen op deze enorme kosten kan en durft te jagen
Reputatie 7
Daarom moet je ook goed inschatten wat je gebruik is of gaat worden, want je kunt je bundels aanpassen. Het is geen geheim dat de kosten buiten de bundel aanzienlijk hoger zijn.
Badge
ik vind deze kosten niet meer van deze tijd
Badge
En Simyo heeft de faciliteiten om te voorkomen dat je dik over de bundel gaat maar zet deze in het geheel niet in. Dat is een bewuste afweging voor het verdien model.
Badge
en waarom RicoK en Ray pretenderen jullie tevreden klanten te zijn en het geheel op te nemen voor Simyo? Wat voor compensatie ontvangen jukllie hiervoor want het is niet normaal dat zomaar een klant 5000+ en 2000+ voor de lut gaan posten in het voordeel van Simyo. Jullie hebben alle schijn tegen op deze manier.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb geen cijfers maar ik heb de sterke indruk dat er een heleboel tevreden klanten bij Simyo zijn, niet alleen RicoK en Ray maar ook ondergetekende. Er zijn gewoon een paar spelregels bij Simyo waar je rekening mee moet houden en die je kunt lezen voordat je al dan niet besluit klant te worden. Net als RicoK en Ray ben ik ook maar gewoon klant bij Simyo en van compensatie heb ik nooit iets gezien (was dat maar waar, ha ha).
Badge
wie gaat in hemelsnaam 3500+ reacties plaatsen op een forum van een telco? Heb je niets anders te doen? Zijn jullie ervoor om de schade te beperken cq in te dammen?
Badge
Jullie 3 samen hebben 10.000 (ja ruim tien duizend) berichten geplaatst dat is toch absurd en ongeloofwaardig?
Jullie 3 samen hebben 10.000 (ja ruim tien duizend) berichten geplaatst dat is toch absurd en ongeloofwaardig?

Leg even uit wat er ongeloofwaardig aan is. Er zijn ook klanten die het wel op prijs stellen als zij snel geholpen worden door wellicht een andere klant die het antwoord ook weet.

Maar tegen jou kan ik nu alleen zeggen > Veel succes en zoek het uit.
Badge
je houdt er niet van als mensen niet met je mee praten. Dan ga je zo primair reageren. Heel veel succes met je volgende 5117 reacties zou ik zeggen.
Reputatie 7
Badge +6
Pfffff.....probeer ff te ontspannen😉
Reputatie 7
Badge +10
Hey Ruud,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je geen berichtjes krijgt als je (bijna) door je belbundel heen bent. Je krijgt wel via sms berichten als je (bijna) door je databundel heen bent - je krijgt dan een sms als je op 80% en als je op 100% zit. Dat komt omdat internetten nog steeds een grijs gebied is. Je weet nooit exact hoeveel MB's een bepaalde activiteit kost, en dus is het essentieel dat je op de hoogte gehouden wordt daarvan. Dan kun je op basis van die sms besluiten of je bijvoorbeeld meer MB's gaat bijkopen (500 MB voor € 5,-) of dat je je internet uit zet.

Bij het bellen zit dat ietsjes anders. Een belminuut is even lang als een normale minuut. Als je bijvoorbeeld 300 minuten hebt, dan betekent dat dat je 5 uur lang gewoon kunt bellen. Als je drie gesprekken hebt gehad van een halfuur (wat je telefoon nauwkeurig bijhoudt) dan weet je precies hoeveel minuten je nog hebt. Dit is echt veel beter bij te houden, en daarom word je er niet op gewezen via sms. Toch wil ik je feedback hierin meenemen! Ik hang jouw idee (om sms'jes te krijgen als je belminuten op zijn) op onze 'Wall of Change'. Dat is de wand waarop we ideeën en wensen hangen, zodat ernaar gekeken kan worden door de afdelingen die hierover gaan. Dit idee is vaker daarop gehangen, maar hoe vaker we het erop zetten, hoe duidelijker het wordt dat dit een grote wens is.

@ Spixycat, ik snap dat je teleurgesteld bent met de prijzen buiten de bundel! Gelukkig zijn de prijzen juist wél heel goedkoop zolang je binnen een bundel blijft. Merk je dat je niet genoeg hebt aan een belbundel? Dan kun je die maandelijks aanpassen. Heel handig, want zo kun je jouw verbruik perfect afstemmen.

Als laatste wil ik je met klem vragen om de sfeer vriendelijk te houden. Ray, Rico en Scotsman proberen jou alleen maar te helpen. Het is overigens helemaal niet gek dat andere mensen helpen, want dat is hoe fora in elkaar zitten: ze bestaan uit een community van mensen. Die community bestaat voor een deel uit de moderators, maar voor een belangrijker deel uit mensen die zelf ervaringen hebben met waar het over gaat. Zij zijn zelf klanten, en kunnen vanuit die ervaringen die andere mensen helpen. Hier staat geen vergoeding tegenover, maar wel wederzijdse respect. Ik ga er vanuit dat jij met evenveel respect met iedereen hier omgaat, als dat iedereen hier met jou doet 🙂

Heb jij nog andere vragen?

@ Ray, Rico, Scotsman en Ron H, dankjewel voor de reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer