.

Beantwoord

Waarom kan ik geen video oproep plegen op mijn Samsung S2?

  • 14 January 2015
  • 7 reacties
  • 1424 Bekeken

Ik heb al een paar keer met mijn samsung S2 plus geprobeerd om een video oproep te maken, maar helaas wil dit niet lukken.
"verbinding mislukt. Kan video-oproep niet tot stand brengen. Spraakoproep proberen?"

Ik heb verbinding met Wifi.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? En hoe ik dit weg krijg?
icon

Beste antwoord door Tiury 15 January 2015, 13:38

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Joop159, welkom op het Simyo forum!

Wat vreemd dat het niet zomaar lukt om een video oproep te kunnen plegen. Voor ik erachter kan komen waar dit aan ligt, heb ik iets meer informatie van je nodig.

Kun je mij vertellen naar wie je probeert te bellen en wat voor telefoon diegene gebruikt? Ik hoor ook graag van je of je nog een andere foutmelding krijgt dan alleen "Verbinding mislukt.. etc.".

Alvast bedankt voor de aanvullende informatie!
Ik heb het al meerdere malen gepropeerd naar een andere samsung s2 telefoon. Ook als ik vanaf dat toestel bel werkt het helaas niet.

Er zijn ook geen verdere foutmeldingen. Beide toestellen hebben verbinding met internet, maar steeds als ik video bel zegt hij al snel die foutmelding. Bij instellingen op de telefoon heb ik ook niks kunnen vinden.

Kun je hier iets meer mee? ;)

Vriendelijke groet,

Joop
Reputatie 3
Badge +9
Beste Joop159,

Beide toestellen moeten dacht ik op wifi zitten en voldoende singnaal sterkte hebben.
Heb je Skype al gerpobeerd, of is dit juist Skype?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Joop159,

Goed dat je beide toestellen hebt geprobeerd! Raar dat je bij beide gelijk een foutmelding krijgt. Beide toestellen hebben dus de mogelijkheid om een video oproep te maken. Dat is natuurlijk wel belangrijk 😉

Of beide op Wifi horen, dat durf ik niet te zeggen. Volgens mij moet de internetverbinding alleen sterk genoeg zijn. Martijn® vraagt terecht welk programma je gebruikt. Je kunt via Skype videobellen, maar ook gelijk via ‘Telefoon’ (groene telefoontje op je toestel) :)

Welke gebruik je?

@Martijn®; bedankt voor het meedenken 🙂
Beide toestellen zitten met ruim voldoende verbinding aangesloten op hetzelfde wifi.
Ik probeer het video-bellen te doen via de telefoon dus het 'groene telefoontje'

Ik heb met skype nog niet geprobeerd maar dat zal ik morgen gaan testen!

Bedankt voor jullie hulp!
Reputatie 3
Badge +9
Ik ben benieuwd, mijn Skype ervaring is zeer positief.
Reputatie 5
Badge +11
Ik ben ook benieuwd of Skype wél lukt.

Joop159, mocht Skype nou níet werken met je mobiel, wil je dat dan eens op je laptop proberen?
Dan weet je gelijk of het aan je internet ligt, of aan je telefoon(s)

Reageer