Deze week kwamen mijn mijn vrouw en ik er achter dat we onze internetbundel zelf konden wijzigen van Internetbundel 1000 naar …… Internetbundel 1000, maar dan 2 euro per maand goedkoper!
Dat hebben we natuurlijk meteen gedaan, maar het roept wel irritatie en vragen op:
- Sinds wanneer is het tarief verlaagd voor precies dezelfde internetbundel?
- Hoe en wanneer heeft u ons als klanten daarvan op de hoogte gebracht?
- Waarom heeft u (voor ons als loyale klanten) niet zelf deze tariefsverlaging doorgevoerd?
PS
Gaat u nu niet antwoorden dat u niet ongevraagd een bundel mag wijzigen, want aan de bundel is helemaal niets gewijzigd. Alleen het tarief is verlaagd en niemand zal bezwaar maken tegen een ongevraagd doorgevoerde tariefsverlaging! - Wanneer kunnen wij restitutie van het ten onrechte teveel betaalde tegemoet zien?
Beste antwoord door Groentjuh
Simyo wijzigt nooit bel- en databundels. Ze introduceren nieuwe bundels en stoppen met het verkopen van de oude bundels.
Als prijzen van bundels omhoog gaan, dan blijft u door deze constructie hetzelfde betalen, zolang u uw bundels niet aanpast. Bij het aanpassen stap je immers over naar nieuwere bundels.
Dit mes snijd echter aan 2 kanten! Als prijzen omlaag gaan, dan behoud u ook dezelfde bundel, waardoor u hetzelfde blijft betalen. Dat ondanks dat het goedkoper zou kunnen!
Dit is op zich eerlijk; Er zijn klanten die meer dan de huidige tarieven betalen, maar er zijn ook klanten die minder dan de huidige tarieven betalen.
Nieuwe bundels worden doorgaans in het “Officieel nieuws, acties en verstoringen” forum aangekondigd zoals bijvoorbeeld dit bericht laat zien. Ook op andere kanalen komt dat bericht doorgaans terecht.
Specifieke antwoorden op uw vragen kan ik als forum expert (= behulpzame klant) niet geven. Daarvoor is een moderator (= Simyo medewerker) voor nodig.