.

Beantwoord

Waarom is de overstap van Prepaid naar Sim Only duurder dan een lopend Sim Only abonnement?

  • 8 September 2016
  • 6 reacties
  • 194 Bekeken

Mijn vrouw en ik hebben ons oude simonly abonnement onlangs verlengd tegen een gunstig tarief (300 min + 1000Mb voor 11 euro). Nu we het al lang lopende prepaid abonnement van mijn dochter willen omzetten naar het simonly abonnement dat wij ook hebben blijkt dat zij 5 euro/mnd meer moet betalen.

Ons hele gezin gebruikt al jaren simyo en we beschouwen onszelf als trouwe vaste klanten dus dit vinden we geen goed aanbod.
Is dit wat het is? En geldt dit dan ook voor mijn zoon als hij wil overstappen van prepaid naar simonly?

Vrgr Ard
icon

Beste antwoord door Caspar 9 September 2016, 12:54

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +1
Ik ben bang van wel! Dit is exact dezelfde situatie die ik recent heb meegemaakt.
Mijn man en ik hebben beide een abonnement van (300 min 1000 mb voor € 11).
Mijn zoon is een tijd prepaid klant geweest, voor hetzelfde abonnement moest hij € 16 gaan betalen. Pas bij nog een keer verlengen, dat kan dan na 9 maanden, krijg je het voordeliger tarief. Ik vond dat ook geen goede deal. Dat is onder andere de reden dat ik ben overgestapt voor hem naar Youfone.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Ard06,

Welkom op het forum.

Ik snap heel goed dat je wilt dat je dochter ook gebruik kan maken van de goedkopere tarieven, helaas is dat nog niet mogelijk!

De bundels die jullie hebben zijn voor klanten die langer dan 9 maanden een Sim Only hebben gehad en hebben verlengd. Voor klanten die van Prepaid naar Sim Only overstappen geldt dit dus pas na 9 maanden.

@Karin69 bedankt voor je reactie.

Groetjes,
Caspar
Beste Caspar,

Volgens mij is het heel goed mogelijk om mijn dochter hetzelfde tarief aan te bieden maar jullie willen het niet.

Ook al zijn mijn kinderen al een tijd Simyo klant, 'helaas geldt nog' dat zij eerst een tijdje meer betalen dan wij.

Ik zou verwachten dat juist mijn kinderen behoren tot een doelgroep die Simyo graag wil behouden...

Dus zullen we net als Karin69 op zoek gaan naar een provider die onze kinderen niet teveel laat betalen.

@Karin69 bedankt voor je reactie.

Groetjes,
Ard06
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Ard06,

Jammer dat je er zo over denkt en dat jullie op zoek gaan naar een andere provider.

Natuurlijk zijn jullie kinderen een doelgroep die wij willen behouden. Heel graag zelfs. Het aanbod is echter specifiek voor klanten die kunnen verlengen. Het aanbod geldt niet voor klanten die al een tijdje een Prepaid bij Simyo hebben. Na 9 maanden Sim Only is het mogelijk om te verlengen en daarmee de gunstigere tarieven te kunnen krijgen. Dit geldt niet alleen voor jullie, maar voor alle klanten. Het zou ook niet eerlijk zijn ten opzichte van andere klanten om jouw kinderen dit aanbod te geven :)

Ik hoop dat je daar begrip voor hebt, en toch nog erover nadenkt om over te stappen op Sim Only van Simyo. Om de kinderen de eerste maand helpen door te komen, wil ik ze in de eerste maand 1000 MB gratis geven! Als dat je wat lijkt, hoor ik graag van je!

Groetjes,
Caspar
Beste Caspar,

Ik heb een beter voorstel.
Mijn dochter neemt een Simyo maandabonnement en verlengt dat na een maand naar een jaarcontract. Hebben jullie je vaste klant en zij krijgt de gunstigere tarieven. Als dat je wat lijkt hoor ik graag van je ;-)

Groetjes
Ard06
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Ard06,

Dat lijkt een goede oplossing, echter moet je dochter echt 9 maanden Sim Only klant zijn alvorens dit mogelijk is tegen gunstigere tarieven. Helaas kunnen wij dit niet wijzigen.

Groetjes,
Ilias

Reageer