.

Beantwoord

Waarom heb ik een duurdere bundel?

  • 17 November 2023
  • 10 reacties
  • 113 Bekeken

Het viel me op dat ik best een hoge rekeningen kreeg voor mijn abonnement (geen overschrijding, extra bundels of zo). Ik ging eens kijken naar mijn abo. Tot mijn verbazing betaal ik €3,50 per maand meer voor 2500 minuten/sms dan ik voor een onbeperkt aantal minuten/sms zou doen. Bovendien staat bij de dure vorm dat dit een oude bundel is die niet meer aangeboden wordt?!

Is dit de manier waarop trouwe abonnees beloond worden? Per jaar €42 euro meer doorbelasten dan eigenlijk nodig is en dat gewoon laten voortduren? Ik ben ook benieuwd of er meer mensen zijn die dit bij de hand hebben?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 17 November 2023, 17:20

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Simyo verandert jouw bundels niet. Zowel niet als prijzen naar boven gaan en ook niet als bundels naar beneden gaan. Het is goed mogelijk dat andere dit ook hebben. Ik heb het zelf immers ook! Ik heb ook een bundel, die niet meer wordt aangeboden! Die bundel past beter bij mij verbruik en kost minder dan het huidige aanbod.

Je kunt binnen Mijn Simyo onder bundels wijzigen andere bundels binnen jouw huidige tariefplan nemen of onder abonnement verlengen jouw abonnement verlengen. Bundels wijzigen kan elke maand. Het verlengen kan alleen als je binnen aantal maanden contractvrij bent bij Simyo. Als dus met 2 jaar verlengt, kun je tijdens het grootste deel van die 2 jaar niet nogmaals verlengen, maar wel bundels wijzigen.

Hoe ik mijn zaken kan regelen is me genoegzaam bekend, toch bedankt voor de toelichting.

Mijn vraag / opmerking lijkt me meer dan duidelijk, maar ik zal 'm nog een keer toelichten:

Jammer dat Simyo voluit reclame maakt met fantastische aanbiedingen om nieuwe klanten te werven maar tegelijkertijd bestaande klanten zonder schroom te veel laat betalen. Ik vind dat geen klantvriendelijkheid, die heb je ook (en wellicht vooral) naar bestaande en vaak heel trouwe klanten.

Heel benieuwd ben ik ook naar hert voorbeeld wat je noemt van een bundel die niet meer wordt aangeboden en minder kost dan een/de bestaande; Ik heb die namelijk niet kunnen vinden. Misschien heb ik niet goed gekeken maar ik leer graag bij.

 

Ik constateer ook bij 2 abonnementen dat er geen overschrijding is geconstateerd maar dat de afschrijving hoger is dan voorheen. Gaat bij ons om 1x €1.34 en 1x om € 1.18. ik heb nog even gekeken of we hier een bericht of melding van hebben ontvangen maar niets kunnen vinden.

Ik ben toch wel benieuwd vanuit Simyo waarom dit is doorgevoerd? Dit kan toch zomaar niet.

 

Mvg Peter L

Reputatie 7
Badge +6

Hallo Peter
in jouw geval Zou dat zomaar eens de inflatiecorrectie kunnen zijn. 
iedere maand krijg je een mail omtrent je factuur daarin is het gecommuniceerd.

 

en als ik me niet vergis is hier op dit forum ook al aardig wat over geschreven 🙈

Hallo Ron,

Ik heb het even opgezocht en nagerekend en blijkt inderdaad de inflatie correctie. Zal wel ergens tussen de kleine lettertjes in de voorwaarden staan maar het had toch wel netjes geweest als daar een automatische mail vanuit Simyo van was gekomen.

Bedankt voor je reactie.

Mvg Peter

Reputatie 7
Badge +9

Jammer dat Simyo voluit reclame maakt met fantastische aanbiedingen om nieuwe klanten te werven maar tegelijkertijd bestaande klanten zonder schroom te veel laat betalen. Ik vind dat geen klantvriendelijkheid, die heb je ook (en wellicht vooral) naar bestaande en vaak heel trouwe klanten.

Tegenwoordig is Simyo ook niet klantvriendelijk wat dat betreft. Vroeger waren er verlengbundels, die goedkoper waren voor loyale klanten. Tegenwoordig moet je verlengen om naar nieuwe (goedkopere) bundels te gaan, waar je vroeger ook één bundeltje via bundel wijzigen kon nemen. Alleen bestaande klanten hebben last van inflatiecorrectie.

Op het forum heb ik zelfs een keer voorbij zien komen dat de bestaande klanten, die meer betalen, het mogelijk maken dat Simyo zulk scherp aanbod kan doen richting nieuwe klanten.

Heel benieuwd ben ik ook naar hert voorbeeld wat je noemt van een bundel die niet meer wordt aangeboden en minder kost dan een/de bestaande; Ik heb die namelijk niet kunnen vinden. Misschien heb ik niet goed gekeken maar ik leer graag bij.

 Mijn voorbeeldje is:

Ik bel/SMS nauwelijks, dus is 4,34 euro goedkoper dan het nu verkrijgbare goedkoopste aanbod. Nieuwe klanten betalen overigens zelfs minimaal 6 euro voor die 200 min/sms bundel!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Marco-L,

Bedankt voor je bericht. Wat @Groentjuh (bedankt voor je uitleg 😊) zegt klopt inderdaad! Ik kan me voorstellen dat je dit niet klantvriendelijk vind. Helaas is het aan de klant om zelf de acties in de gaten te houden en te vergelijken. Een paar keer per jaar bieden wij nieuwe bundels en tarieven/acties aan, het is dus goed om eens in de zoveel tijd te controleren of je goedkoper uit kan zijn als je jouw contract kan verlengen.

Wel zullen we jouw tip hierover zeker meenemen. Wellicht dat we dit in de toekomst beter kunnen communiceren dan alleen via de website. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Peter L,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat ​​@Ron H (bedankt!) al de juiste informatie met je heeft gedeeld hierover! Dit heeft inderdaad met de inflatiecorrectie te maken. Wij hebben alle klanten een e-mail gestuurd met meer informatie hierover. Op deze pagina kan je hier meer over terugvinden. Ook in artikel 9.1 van de Algemene Voorwaarden kan je hier meer over teruglezen 😊.

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik even waar het hier is misgegaan en je de mail niet hebt ontvangen. 

Groetjes,
Amy

@Groentjuh : bedankt voor het voorbeeld.

@Amy : Dank voor je antwoord. Ik leer er van, zal de aanbiedingen beter in de gaten houden.

Wat je hier eigenlijk zegt, en excuus voor de scherpte vast, is dat Simyo het niet echt belangrijk vindt de vaste / trouwe klanten tevreden te houden. Immers, met de huidige graad van automatisering zou het heel simpel zijn om bestaande klanten te attenderen op mogelijke voordelen als die de revue passeren. Past ook meer bij lange termijn denken.

Ik ben zelfstandig ondernemer en gewend mijn klanten anders te behandelen. Maar goed, het is een keuze die ieder voor zich maakt.

Een ervaring rijker en een illusie (en een tientje of wat) armer dan maar weer. Wat mij betreft genoeg zo, er zijn belangrijker zaken.

 

Groeten,

 

Marco

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Marco-L,

Bedankt voor je reactie. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Ik vind het daarom ook jammer om te zien dat we je dit gevoel hebben gegeven, onze excuses hiervoor. Het is begrijpelijk dat je dit graag anders had gezien en kan ik niks anders doen dan dit voorleggen bij de juiste afdeling, dit zal ik dan ook zeker doen. 

Hopelijk kunnen we in de toekomst meer betekenen voor klanten die niet in aanmerking komen voor voordeligere bundels. 

Groetjes,
Amy

Reageer