.

Beantwoord

Verbruik belminuten bij een nieuw abonnement?

  • 6 August 2014
  • 9 reacties
  • 270 Bekeken

Badge
Ik heb mijn abonnement nog maar 4 dagen en zie tot mijn schrik/verbazing dat ik al 47 minuten gebeld zou hebben. Ik heb maar eventjes gebeld afgelopen maandag, wat zou dit kunnen zijn? Weet iemand hier een verklaring voor?
icon

Beste antwoord door Tiury 7 August 2014, 15:44

Bekijk originele reactie

9 reacties

Ik heb hetzelfde! Ik heb mijn simkaart nog niet eens in mijn telefoon gehad en ik heb volgens de app al 16 minuten gebeld.
Wat gaat hier mis? 
Badge
Nou zeg, dat bericht van Annika is zelfs nog ernstiger! Kunnen wij antwoord krijgen hoe dit kan van iemand van Simyo s.v.p.?
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb hetzelfde! Ik heb mijn simkaart nog niet eens in mijn telefoon gehad en ik heb volgens de app al 16 minuten gebeld.
Wat gaat hier mis? 


Bij de start van een nieuwe abonnement (je hebt sim only neem ik aan) krijg je belminuten naar rato voor de rest van de maand. Dus deze maand augustus krijg je niet het volledige aantal belminuten. Dat verklaart jouw 'missende' 16 minuten. Vanaf september krijg je gewoon elke maand de volle mep. 

Heb je prepaid? Dan moet een medewerker van Simyo daar even naar kijken. 
Reputatie 6
Badge +10
Ik heb mijn abonnement nog maar 4 dagen en zie tot mijn schrik/verbazing dat ik al 47 minuten gebeld zou hebben. Ik heb maar eventjes gebeld afgelopen maandag, wat zou dit kunnen zijn? Weet iemand hier een verklaring voor?

Hoi Caroline.zondagskind, welkom bij Simyo!

Het verhaal van de leon heeft er iets mee te maken, maar ik zie dat buiten een naar rato berekende belbundel, dat je toch aardig wat hebt gebeld!

Dinsdag heb je een gesprek van 25 minuten gevoerd. Daarvoor nog een keer 6, 7 minuten, 2 losse korte gesprekjes en een SMS'je. Je kunt dit zelf terugvinden onder "Mijn verbruik" -> "augustus". Hier zie je gespecificeerd naar welke nummers je hebt gebeld en krijg je een beter beeld waar deze belminuten precies naartoe zijn gegaan.

Kun je het vinden? :D

Ik heb hetzelfde! Ik heb mijn simkaart nog niet eens in mijn telefoon gehad en ik heb volgens de app al 16 minuten gebeld.
Wat gaat hier mis? 


Hoi Annika, leuk om je meteen op het forum te zien 😉!

In jouw geval gaat er niets mis. Precies zoals de leon aangeeft, krijg je de belminuten naar rato van Simyo. Dit doet Simyo omdat ze niet verwachten dat je in een kortere maand 100 belminuten op maakt. Je hoeft hier (uiteraard) ook niet de volledige prijs voor te betalen 🙂

Is het zo duidelijk?

@de leon: Dankjewel!
Badge
Ik heb zojuist een abonnement afgesloten met 300 minuten na ratio verdeling in aug. Zou ik een 240 minuten overhouden. Vandaag naar mijn weten een 60 smsjes verzonden ivm mijn nieuw nummer kenbaar maken. Maar nu zie ik dat ik nog 70 min./ sms over heb. Klopt dit of Hoe werkt dit dan eigenlijk precies ?
Badge +6
Hoi Joep.v, welkom op het forum van Simyo! :)

Ik zie dat je niet 60 smsjes, maar 174 smsjes hebt verstuurd op 7-8 van 16.04 uur t/m 17.23 uur. Dit kan je zelf ook zien op Mijn Simyo > Verbruik > Augustus.

Je bent inderdaad trouwens met 241 eenheden begonnen op 7-8 :)

Heb ik hiermee je vraag beantwoord?
Badge
Beste Tiuri,
Sorry dat het zo lang duurde voor ik weer reageer maar ik kon mijn eigen vraag niet terugvinden, dus laat staan je antwoord.
Ik kan helaas niet vinden wat jij opgesomd heb aan verbrui, ik wil graag nakijken met wie ik dan überhaupt en ook met wie ik zo lang heb gebeld. Ik zie alleen maar een 0 staan bij mijn verbruik van alle maanden, zowel bij de rubriek 'minuten gebeld' als ' verstuurde sms-mes' als 'MBs verbruik' . Wat doe ik verkeerd?
Groet, Caroline
Badge
Hoi Kim. Duidelijk mijn sms-je bestond uit 3 velden ofwel 1 sms-je telde voor 3.
Ik heb maar 70 leestekens per sms. Dus ik dacht maar circa 60 smsjes te hebben verzonden
Merci voor uw snelle reactie !
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Caroline.zondagskind,

Nadat je ingelogd bent op Mijn Simyo kom je automatisch op het tabblad Overzicht.
Alle tabbladen zie je op de volgende volgorde bovenin je scherm onder de tekst: "Welkom Caroline, dit is het etc..."
Overzicht Verbruik Facturen Sms versturen Mijn gegevens Mijn instellingen & simkaart Mijn Simyo shop

Als je naar Verbruik gaat, zie je daar 3 keuzes: Geschiedenis Juli Augustus

Nou, als je vervolgens klikt op Augustus komen daaronder een aantal verbruiks-opties in beeld:
Hoe vaak je hebt gebeld, hoe vaak e hebt gesms'd en hoe vaak je op internet hebt gezeten.
Als je klikt op "* x Gesprekken binnen Nederland" vouwt zich dat open naar een aantal soorten welke ook weer open te klikken zijn.

Kun je het nu wel vinden?

PS: onderaan dit topic kun je je abonneren op dit topic zodat je mailtjes krijgt wanneer er een reactie is geplaatst.



En Joep.v., namens -Kim: Geen dank 🙂

Reageer