.

Beantwoord

Tijdelijk Sim Only voor op vakantie?

  • 6 May 2018
  • 7 reacties
  • 133 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik vroeg me af of het moeilijk is om mijn prepaid kaartje tijdelijk (voor één maand) om te zetten naar een Sim-Only abonnement, zodat ik in het buitenland kan internetten als ik op vakantie ga.

Ik zie dat overstappen naar sim-only een koud kunstje is, geen aansluitkosten en ik raak mijn tegoed niet kwijt. Maar.. Kan ik daarna ook nog zonder een hoop extra kosten TERUG naar prepaid?

En als dit kan, hoe gaat dit in zijn werk? Ik ben binnen 1 dag omgeschakeld naar sim-only staat hier, dus daar hoeft ik niet veel voor te plannen. Gewoon een dag of twee voor ik vertrek omschakelen en hoppa, Europees internetten. Maar hoe kan ik dan terug? Kan ik zodra sim-only actief is, hem weer terug naar prepaid zetten op een of andere manier, zodat de boel vanzelf weer omschakelt als de maand sim-only af loopt?
icon

Beste antwoord door Ray 6 May 2018, 13:00

Bekijk originele reactie

7 reacties

Deze vraag heb je al eens eerder gesteld, althans een soortgelijke vraag. Alleen toen zat het registratie proces van een buitenlands prepaidkaartje je in de weg. :)

https://forum.simyo.nl/abonnementen-69/kan-ik-tijdelijk-een-sim-only-abonnement-nemen-40620

Maar van abonnement naar prepaid gaat iets anders dan van prepaid naar abonnement.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-sim-only-naar-si-1?c=3

Gaat ie lukken zo? Anders helpen we graag. 🙂
Reputatie 1
Badge
Ik dacht al dat ik eens zoiets gevraagd had, maar ik was dat topic kwijt. Bedankt!

Wel raar dat ik van Prepaid > Sim-only GEEN nieuwe simkaart nodig heb, maar terug weer wel. Zitten hier extra kosten aan? En zit ik dan 30 dagen zonder telefoon (want 30 dagen opzeg termijn??)
Je koopt het pakket maar krijgt een x aantal minuten beltegoed waardoor je er eigenlijk op verdient.

https://www.simyo.nl/prepaid/bestellen

Tijdens het bestellen vraag je nummerbehoud aan.
Reputatie 1
Badge
Ik koop dan dus eigenlijk gewoon prepaid tegoed met zelfs een beetje extra. Vind ik geheel prima. ;)

Ik zie wel iets over 30 dagen opzeg termijn, wat houd dat in?

Stel ik switch nu om naar Sim-Only, en zodra die actief is, bestel ik prepaid met nummer behoud. Wat gebeurt er dan? Laat Simyo dan eerst mijn Sim-only contract van een maand aflopen? Of wordt het dan meteen afgekapt? En gaat die opzeg termijn dan in als ik de prepaid aanvraag indien, of pas nadat het contract verloopt? Ik wil natuurlijk zo min mogelijk zonder telefoon zitten. 😉
Uit de eerder gegeven link over overstappen.

Nummerbehoud
Wil je je eigen nummer behouden? Vul dan tijdens je bestelling een aanvraag voor nummerbehoud in. Meestal kunnen we met zes werkdagen je telefoonnummer overzetten op je nieuwe Prepaid simkaart. Zodra je telefoonnummer is overgezet naar Simyo Prepaid, wordt je Sim Only abonnement automatisch stopgezet.


Zorg er wel voor dat je maandelijks opzegbaar abonnement neemt, niet een jaarcontract.
Reputatie 1
Badge
Als ik 6 dagen voordat mijn maandcontract verloopt een prepaid met nummer behoud aanvraag, dan zou het vrij gladjes moeten verlopen? Hooguit een dagje spaak? Dat vind ik niet zo erg. Zolang ik mijn nummer maar geen maand kwijt ben. ;)

Dus 2 dagen voor vertrek omschakelen, en 6 dagen voor contractverloop weer prepaid aanvragen, dan zit het goed.

Ik heb mijn plan, bedankt Ray!
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Sokonomi,

Wat leuk dat je binnenkort op vakantie gaat! Waar ga je heen?

Ik snap dat je, als je binnen de EU op vakantie gaat, ook graag in het buitenland wil kunnen internetten. Met Sim Only is dat mogelijk, dus heel verstandig om naar de mogelijkheden van een overstap te vragen! 🙂 Ray heeft je inmiddels al voorzien van alle mogelijke informatie, wat fijn! Je kunt inderdaad bij een overstap van Sim Only naar Prepaid binnen Simyo al binnen enkele werkdagen worden overgezet. We bevestigen je dit per e-mail zodra je de bestelling met aanvraag van nummerbehoud hebt gedaan.

Laat je het weten als er nog vragen zijn?

@ Ray, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Els

Reageer