.

Beantwoord

Startpakket besteld, status nog steeds onveranderd. Hoe komt dat?

  • 22 April 2015
  • 3 reacties
  • 481 Bekeken

Beste Simyo,

Ik heb eergisteren een (extra) sim only startpakket besteld (geen nummerbehoud) en lees op de servicepagina "Bij een succesvolle toetsing, wordt de bestelling uiteraard snel vervolgd. De simkaart wordt de volgende werkdag verstuurd en komt drie werkdagen na de bestelling bij je binnen"
De toetsing/afschrijving is gelukt, maar als ik de status check, dan staat ie na twee dagen nog steeds op "Bestelling in behandeling genomen" en zijn '2. Controle bestelling' en '3. Verzending startpakket' leeg.

Krijg ik de sim morgen wel in de brievenbus?
icon

Beste antwoord door tp6300 22 April 2015, 11:52

Bekijk originele reactie

3 reacties

Ik heb al tel.contact met de hd opgenomen. Volgens de jongen aan de telefoon is de betaling (nog) niet goedgekeurd. Ik zei dat dat ik dat vreemd vind, omdat de tenaamstelling e.d klopt, de €0,01 wel gewoon is afgeschreven, en ik ook geen mail heb gehad dat de betaling niet zou zijn goedgekeurd. Ik heb dus aan alle 'eisen' voldaan.
Vervolgens heeft hij contact met de afdeling betalingen gehad, en vertelde hij dat er vandaag nog betalingslijsten (?) verwerkt worden, en het dan alsnog goedgekeurd kan worden.

Ik heb ook contact met mijn bank opgenomen met de vraag of/waarom de betaling niet door hen was goedgekeurd. De juffrouw aan lijn zei dat ie wel was goedgekeurd, maar dat de betaling 's avonds (20-4) is gedaan en pas de volgende werkdag (21-4) verwerkt kan worden. Ook vertelde ze dat bij dit soort iDeal-transacties er vaak een tussenpersoon is die de betalingen verwerkt (voor bijv. Simyo?) en dat dat ook voor vertraging kan zorgen. Waarschijnlijk interpreteert het systeem van Simyo dit als een afkeuring.

Deze informatie vind ik niet op de servicepagina's. Misschien een tip om deze info toe te voegen, zodat de klant weet dat er meer redenen voor verrtaging van de levering kunnen zijn?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi tp6300, leuk om je weer eens terug te zien op het Simyo forum 🙂.

Allereerst: je simkaart is vanmorgen om 07:00 de deur uit gegaan 🙂 Hij is dus onderweg! Helaas is de validatie wat trager gegaan dan normaal gesproken. Dit duurt meestal niet langer dan een paar uur. Helaas is er tussen de bestelling en de toetsing onderhoud geweest aan ons systeem, waardoor er op sommige vlakken wat vertraging is opgetreden. Gelukkig is je order nu doorgekomen, gevalideerd en verzonden 🙂. Omdat dit een vertraging is die we als uitzonderlijk kunnen bestempelen, hoeven wij hier onze klanten niet onnodig zorgen over laten maken. Ben je het daar mee eens? :)

Groetjes, Tiury
Dank voor de vriendelijke begroeting Tiury, maar ik ben hier natuurlijk niet omdat ik het 'leuk' vind.

Het is maar goed dat ik even op het forum checkte of er inmiddels een reactie was, want ik ontvang dus geen email-updates over de status van mijn bestelling. Bovendien heb ik net nog de status van mijn bestelling gecheckt en op die pagina staat ie nog steeds op niet-verzonden.
Er is dus nog steeds iets mis met het systeem na het onderhoud.
Maar goed, ik ben blij dat de sim onderweg is. Dank voor melding. Hoef ik niet meer te bellen.

En of ik het 'er' mee eens ben? Nou, vooruit dan maar 😉

Reageer