.

Beantwoord

Snelheid verlagen bij overschrijden internetbundel?

  • 27 October 2014
  • 5 reacties
  • 629 Bekeken

Badge +1
Bij de grotere internetbundels verlaagd Simyo de snelheid bij overscheiding. Leuk, maar wat nou als je kleinere bundel een keer op is?

Krijg je een gepeperde rekening als je uit je over je bundel gaat? Op de reclame met Patrick Stoof van de blauwe zus van Simyo zag ik dat de bundel vanzelf stopt bij einde bundel.



Dit lijkt me ideaal voor de kleinere bundels, bijvoorbeeld 200 MByte. Particulieren willen immers meestal niet bij betalen voor buiten bundel. De roze Provider biedt aan om je bundel te resetten tegen betaling van de bundel prijs.



De blauwe zus is soms goedkoper dan Simyo, dus zou Simyo zich op de service en gunfactor kunnen richten.
icon

Beste antwoord door Charlene 27 October 2014, 17:31

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +8
Hoi Wouteran,

Bij Simyo word je bij geen enkele bundel beperkt in je snelheid. Daar doen wij niet aan. We willen je niet beperken in je verbruik. We waarschuwen je wel hoe het gaat met je bundel, en je kunt altijd op Mijn Simyo kijken hoe het ermee staat. Daarnaast kun je voor de maand die volgt je bundel wijzigen, omhoog of omlaag, zodat die goed aansluit bij je verwachte verbruik.
Als je het sms'je hebt gekregen dat je op 100% van je internetbundel zit, dan kun je op Mijn Simyo de optie Internet op je Mobiel uitschakelen. Dan maak je geen buiten bundel kosten voor internet. Ga je door met internet gebruiken, dan betaal je € 0,15 per MB. Je hebt dus ook in de hand hoeveel kosten je buiten de bundel maakt.
Het blijft wel een kwestie van goed van tevoren inschatten, en soms kun je beter een ruime bundel nemen, als je vaak onverwachte pieken hebt.

Wanneer je liever een provider hebt die de beslissing voor je maakt, door de snelheid te verlagen of het internet te blokkeren aan het eind van je bundel, dan ben je bij Simyo niet aan het goede adres. Wij richten ons op de mensen die zelf de baas over hun bundel willen zijn.
Gelukkig zijn er bij verschillende providers, verschillende vormen te vinden :)

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Duidelijk antwoord. Dus eigenlijk staat bij Simyo eigen regie voorrop.

Daar is natuurlijk ook voor te pleiten 😃
Reputatie 6
Badge +10
Hoi wouteran,

Eigen regie is inderdaad heel belangrijk 🙂 Dat is de manier waarop je het goedkoopst kunt bellen en internetten op je mobiele telefoon. Niet alleen bij Simyo, maar bij alle providers 🙂.

Mocht je nog verdere vragen hebben, zie ik je graag terug op het forum (maar dat hoef ik je bijna al niet meer te zeggen ;))!
In tegenstelling tot wat in het badinerende en tenenkrommende officieele marketing-sales antwoord staat hierboven zou het natuurlijk oneindig veel mooier zijn wanneer het een optie voor de gebruiker is.

Bij lege internet bundel:
  • Snelheid verlagen naar 64kb.
  • Internet blokkeren tot volgende maand aanvangt.
  • Snelheid laten zoals hij is.
Dan kun je als gebruiker pas echt zelf de regie in handen hebben.
Badge +8
Hoi EricB,

Het enige wat van de opties hierboven niet kan, is een verlaagde snelheid. Internet uitschakelen bij 100% van je bundel tot de volgende maand begint, kun je dus helemaal zelf via Mijn Simyo.
Je kunt de optie ook aanlaten en buiten bundel tarief betalen.
En die lagere snelheid, ja, daar zijn wij gewoon geen fan van. We maken gebruik van een hartstikke snel netwerk. En we hebben verschillende bundels die je op je verbruik kunt aanpassen. Dan moet het niet nodig zijn om een afgeknepen versie aan te bieden. Dat vinden wij gewoon zonde.
Maar zoals ik al aangaf, bij andere providers is dat wel de manier waarop ze werken. Die bieden soms ook plafonds aan. Onze manier is niet voor iedereen, dus gelukkig valt er iets te kiezen.

Groetjes,
Charlene

Reageer