Skip to main content

.

Inmiddels bijna een jaar maak ik gebruik van sim only Simyo, en nog steeds ervaar ik regelmatig geen of slecht bereik. Ik heb regelmatig slechts 1, maximaal 2 streepjes bereik en kan dan niet gebeld worden, of zelf bellen. Regelmatig valt op bepaalde locaties de verbinding weg.

Bellen over wifi aan- of uitgeschakeld zorgt niet voor verbetering. Er is mij eerder eens aangegeven dat wanneer het zich voordoet ik naar een bepaalde site toe moest en weet ik wat nog meer om het in kaart te brengen. Super omslachtig. Zeker wanneer er geen verbinding is, is deze stap al niet uit te voeren. 

Inmiddels ben ik op een punt dat ik dan maar liever mijn nog ruim een jaar doorlopend abonnement af wil kopen. Maar zou dan wel graag mijn nummer mee willen kunnen nemen naar een andere provider.

Wat zijn de mogelijkheden en hoe pak ik dit aan?

Hoi @Ycnan,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je al langere tijd slecht bereik hebt!

Je zou uiteraard je abonnementskosten af kunnen kopen. Hiervoor dien je een bestelling met nummerbehoud te plaatsen bij een andere provider. Je ontvangt dan een factuur met de afkoopsom van ons en je nummer kan dan overgezet worden naar je nieuwe provider. Ook kun je ervoor kiezen om je nummer mee te nemen naar een andere provider terwijl je abonnement bij ons doorloopt (met een ander nummer). Op deze manier hoef je de afkoopsom niet in één keer af te betalen.

Heb je al eerder contact met ons opgenomen over het feit dat je geen bereik hebt? Zo ja, welke handelingen zijn er toen precies uitgevoerd en wat is hier uit gekomen? Heb je bijvoorbeeld de simkaart al in een andere telefoon uitgetest of een nieuwe simkaart ontvangen?

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Roeqajja


Inmiddels heb ik ervoor gekozen mijn abonnement maar af te kopen. Volgens het KPN forum blijkt er daadwerkelijk een storing in het netwerk te zijn in een deel van mijn woonplaats. Dit is al weken zo, en het lijkt niet binnen afzienbare tijd opgelost te zijn. Dit betekent dat ik o.a. op mijn werk niet/nauwelijks bereikbaar ben, en dat het niet aan mijn telefoon of instellingen ligt.

 

https://forum.kpn.com/mobiel-15/slecht-bereik-mobiel-lelystad-binnen-en-buitenshuis-612991/index2.html

 

Baal er ontzettend van, maar nog een jaar aanmodderen zie ik ook niet zitten. 


Hoi @Ycnan,

Bedankt voor je reactie. Dat verklaard inderdaad een hoop. Jammer dat je om deze reden moet overstappen maar ook begrijpelijk dat dit voor enige frustratie zorgt. 

Weet dat onze deur altijd voor je openstaat. 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten!

Groetjes,
Amy


Reageer