.

Beantwoord

Sim- only abonnement stopzetten na tariefwijziging

  • 2 June 2014
  • 1 reactie
  • 367 Bekeken

Hoi, 

Ik heb halverwege mei 2014 een mail gehad over de tariefwijzigingen. Daarin stond dat je de keuze had om je sim only abonnement te  behouden, verlagen, verhogen of stop te zetten. Ik heb de link in de mail gebruikt om de abonnement stop te zetten, omdat ik eind juni voor een half jaar op reis ga. Ik ben overgestapt op prepaid voor de maand juni bij Tele2. Terwijl ik mijn simkaartnummer voor nummerbehoud bij simyo opzoek voor mijn overstap, zie ik mijn status bij simyo nog op actief staan. Ik dus gebeld met Simyo en krijg te horen dat de stopzetting niet is doorgekomen in het systeem en dat ik een bevestiging van de stopzetting zou moeten ontvangen, die ik dus niet heb gehad. Er stond bij het invullen van mijn gegevens op de link ook niet bij dat ik een bevestiging zou moeten ontvangen als alles was gelukt, want dan had ik eerder aan de bel getrokken. Het enige wat ik kan doen is de abonnement afkopen, terwijl ik op tijd en juist heb gehandeld en alles kennelijk is misgegaan door een elektronische fout en een gebrek aan informatie over een bevestiging. 

Hebben meer mensen dit probleem? Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn abonnement kosteloos door Simyo wordt stopgezet?

Alvast bedankt!

--Time is money--
icon

Beste antwoord door Dries 4 June 2014, 10:29

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Time is money,

Welkom op het forum :)

Het klopt dat we je een e-mail hebben gestuurd over bundelwijzigen bij Simyo. Op 14 mei zijn alle bundels goedkoper geworden, behalve de 100 belminuten bundel. Die werd € 1,- per maand duurder voor nieuwe klanten en klanten die na 14 mei willen switchen naar de 100 belminuten bundel. Om deze reden mochten alle klanten opzeggen.

Uit je bericht begrijp ik dat jij dit gedaan hebt, of in iedere geval geprobeerd, want ik zie het niet terug in het systeem. Dat betekent dat je niet gebruik hebt gemaakt van het opzegrecht en je abonnement gewoon doorloopt. Het is dus niet meer mogelijk om kosteloos op te zeggen. Je abonnement loopt door tot 10-02-2015. Je bent niet overgestapt met nummerbehoud naar Tele2, omdat je contract nog bij ons loopt. Als je toch wilt overstappen naar Tele2 zul je inderdaad een afkoopsom moeten betalen.

Dit is misschien niet het antwoord wat je had gehoopt, maar ik kan er helaas niets voor je aan veranderen 😞 Mocht je vragen hebben dan help ik je graag verder.

Reageer