.

scherpe(re) tarieven hi.nl sim-only dan Simyo


Badge
Hi

ik zag zojuist dat hi.nl aan het stunten is met hun tarieven en hiermee onder die van Simyo komt, het is een contract voor 2 jaar maar dat zou mij niet uitmaken.

Hi.nl 2jr
100min
onbeperkt sms
1,5 Gieg
4G 50Mbit
aanvullende bundels mogelijk
geen kosten buiten je mb bundel
17.50 per maand

Simyo 1jr
100min
1,5 Gieg
4G 25Mbit
20,5 per maand

En hi.nl heeft vakantie en aanvullende extra bundels, als deze aanbieding er na mijn looptijd bij Simyo nog is ga ik wel twijfelen. De Flex 4G optie bij Simyo is te duur dat steekt me al een geruime tijd 2,50 is zat voor die optie. Als je op een snelle telefoon (iPhone 5S) 4G aanzet ben je in een uur verslaafd aan die bijna-WiFi snelheden.

Zouden jullie overstappen? Ik moet wel zeggen dat mijn hart wel meer bij het merk Simyo ligt dan bij hi.nl...alleen mijn portomonee is toch wel doorslaggevend.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik heb nog niet op hi.nl gekeken maar kan je daar ook elke maand gratis bundels wijzigen of opzeggen?
Badge
Hi zegt:

Je mag je abonnement maximaal 1 x per maand gratis naar boven aanpassen.
Als je het abonnement al eerder naar boven hebt aangepast mag de bundel ook weer gratis naar beneden aangepast worden.


Als je dus laaggenoeg begint heb je genoeg flexibiliteit, begin je te hoog dan kan je niet omlaag. Ik zit nu ook al een tijd op dezelfde bundel (toevallig gisteren mijn belbundel verlaagd)
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Wopper,

Waar andere providers tijdelijke prijsstunts nodig hebben om heel lage prijzen aan te bieden, zijn ze bij Simyo altijd laag.
Hi kan deze stunt doen in combinatie met een 2 jarig abonnement, iets dat Simyo niet kent. Wij hebben maandelijks opzegbaar en jaarcontracten. Ook kun je bij Simyo elke maand al je bundels naar boven of naar beneden aanpassen, waarbij je ook lager mag dan de bundels waarmee je begonnen bent.
Díe flexibiliteit zie je nergens anders 😮
Badge
Ha Ernst

eens, alleen is het financieel wel aantrekkelijker aangezien Simyo al zo goedkoop is 3euro per maand best wat. Maar je hebt wel gelijk zonder dat je het bewust als voordeel benoemd, wissel je wel eens van bundel. Zeker gezien de markt veranderingen (transitie van bellen naar data verbruik) in 2 jaar tijd, kan die flexibiliteit best handig zijn.

Maar het zou toch mooi zijn als Simyo mee gaat  concuren en het Flex 4G bedrag 50% verlaagd 😉
Bij 4G gaat de databundel sneller op, dus mensen geruiken meer buiten bundel, of nemen een grotere bundel. Simyo, Zie dat gewoon als voordeel 😮
Reputatie 5
Badge +11
wopper, if I could, I would 😉 Maar ik bepaal de prijzen en tarieven niet.
En dat geldt eigenlijk ook voor wouter0602 😛
Hoeveel aasluitkosten rekend Hi? Hoelang loopt dit tarief van € 17,50?
Reputatie 5
Badge +11
Hoeveel aasluitkosten rekend Hi? Hoelang loopt dit tarief van € 17,50?

€19,95 en; geen idee.
Misschien kun je dat beter aan onze concullega's van Hi zelf vragen.
@Ernst, Het was een vraag aan @Wopper 🆒 Ik snap ook wel da je niet weet wat ze bij een andere afdeling doen :p

Ik heb zelf even gekeken, Korting loopt gehele loop tijd. Korting in 2 jaar (aansluitkosten meegerekend) c.a. €4 tot5.

Ik zou zeggen niet de moeite waard voor 2 jaar
Badge
Ik heb sinds 15 augustus een 1-jarig 2013 Hi Sim only voor €21 per maand. Daarvoor krijg ik:
- 100 belminuten
- onbeperkt sms
- 1,5gb data op 4G snelheid
- theoretisch sneller 4G (50mbps down / 25 mbps up) i.p.v 25 down en 10 up bij Simyo
- geen buitenbundelkosten voor internet. Bij Simyo wel. Met een verlaagde snelheid van 64kbps kan ik prima leven.
- flexibiliteit, want ik kan vakantiebundels en extra mb's bijkopen als ik dat wil.
- abonnement verhogen of verlagen (zolang je niet onder je instapvoorwaarden komt)
- HD voice gesprekken tussen ondersteunde toestellen. (Dit is nogal een technisch pluspunt, maar Hi ondersteund het, en Simyo niet).

Al met al biedt Hi dit dus voor €0,50 minder per maand dan Simyo.
(Het nieuwe 1 jarige abonnement van Hi vraagt hier nu €22,50 voor, dus dan is Simyo €1 per maand goedkoper).

Een zeer goede aanbieding van Hi wat mij betreft. 🙂

Reageer