.

Beantwoord

Reden tot vroegtijdig stoppen abonnement?

  • 7 November 2023
  • 11 reacties
  • 141 Bekeken

Mijn minderjarige zoon heeft zonder mijn toestemming zijn abonnement overgezet van Hollands Nieuwe naar Simyo, kan ik dat nog terugdraaien.

icon

Beste antwoord door Seren 7 November 2023, 14:16

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Weet niet hoe hij dat geflikt heeft maar als je een abonnement bij Simyo aanschaft Moet je aantonen dat je 18 jaar of ouder bent  Maar goed je hebt 14 dagen bedenktijd. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @janj,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hierover informeert. Zoals @Ron H (bedankt!) aangeeft moet je bij Simyo 18 jaar of ouder zijn om een abonnement af te nemen. Wél heb je altijd 14-dagen bedenktijd, als hij hier binnen valt kun je zijn abonnement annuleren via:Simyo bestelling, overstap of verlenging annuleren. 

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag. 

Groetjes,
Seren

Hoi @janj,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hierover informeert. Zoals @Ron H (bedankt!) aangeeft moet je bij Simyo 18 jaar of ouder zijn om een abonnement af te nemen. Wél heb je altijd 14-dagen bedenktijd, als hij hier binnen valt kun je zijn abonnement annuleren via:Simyo bestelling, overstap of verlenging annuleren. 

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag. 

Groetjes,
Seren

De 14 dagen bedenktijd is al voorbij. Denk dat ie door het systeem is geglipt omdat ie overstapte van Hollands Nieuwe (daar stond zijn abonnement op mij naam) naar jullie.

Reputatie 7
Badge +6

Houd er wel rekening mee dat simyo geen plafond hanteert!

Houd er wel rekening mee dat simyo geen plafond hanteert!

Dank, ja dat is mijn grootste angst dat ie daar overheen gaat. Misschien is het veiligst gewoon het contract afkopen, waarschijnlijk ook een ander telefoonnummer. Heb wel zijn nieuwe SIM kaart kunnen onderscheppen.

Reputatie 7
Badge +6

Als tip kan ik je nog meegeven dat zowel bij Android  als iPhone  je het een en ander kan instellen om dit te voorkomen. 

Als tip kan ik je nog meegeven dat zowel bij Android  als iPhone  je het een en ander kan instellen om dit te voorkomen. 

Ok - ik ga daar naar kijken. Dank.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @janj,

Jammer om te horen dat de bedenktijd inmiddels is verlopen. Als je het abonnement echt vroeg tjjdig wilt stoppen zou het abonnement inderdaad kunnen afkopen. Zoals @Ron H aangeeft zijn er instellingen om een datalimiet in te stellen. Meer hierover kun je in deze blog teruglezen: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Thanks @Ron H!
 

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +6

Hi Seren

is het een idee om de tip die ik beschrijf in mijn laatste topic ( opdrachten app in iOS) op te nemen in bovengenoemde blog? 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Ron H,

Bedankt voor je reactie. Dat vind ik een uitstekend idee! Ik heb dit dan ook intern doorgegeven. Bedankt voor de tip! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @janj,

Jammer om te horen dat de bedenktijd inmiddels is verlopen. Als je het abonnement echt vroeg tjjdig wilt stoppen zou het abonnement inderdaad kunnen afkopen. Zoals @Ron H aangeeft zijn er instellingen om een datalimiet in te stellen. Meer hierover kun je in deze blog teruglezen: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Thanks @Ron H!
 

Groetjes,
Seren

 

Maar die beveiliging staat op het toestel. En kinderen die zo zelfstandig, of slecht opgevoed zijn, dat ze zelf een abonnement overzetten naar een provider zonder dataplafond, gaan die instelling ook van het toestel halen.

Tijd voor een stevig gesprek zou ik zeggen.

Reageer