.

Beantwoord

prepaid tegoed verrekend bij overgaan naar sim only?

  • 24 June 2015
  • 2 reacties
  • 162 Bekeken

Ik heb een prepaid kaart waar nog 20 euro op staat. ivm vakantie later deze zomer, moet ik over naar sim only omdat met prepaid in het buitenland niet kan worden geïnternet (verbeterpuntje?).
Heb maar een klein abonnement nodig, (ws 6 euro), hoe gaan jullie om met mijn tegoed? 3,5 maand verrekenen?
icon

Beste antwoord door MichD 25 June 2015, 00:15

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste JFBorkeld,

Welkom op het forum van Simyo.
Zal je gestelde vragen zo goed mogelijk voor je gaan beantwoorden, zodat het je allemaal duidelijk wordt.

Als je overstapt van Simyo Prepaid naar Simyo Sim-Only, dan wordt het tegoed wat nog op je prepaid kaart hebt staan, automatisch verrekend met je eerste factuur.
Houdt je na deze verrekening nog een tegoed over, dan zal deze wederom automatisch verrekend worden met factuur 2 en eventueel factuur 3.

Als je dus kiest voor een abonnement met alleen bellen en sms'en (bundel van 200) a € 6,- euro, dan zal je dus de eerste 3 facturen niets hoeven te betalen ( 3 x € 6,- = € 18,-), de overige € 2,- wordt dan in mindering gebracht op factuur nummer 4.

Let wel! als je door je bel/sms bundel heen bent, ga je wel het buiten de bundel tarief betalen.
Als je geen internetbundel gaat afnemen, zorg dan dat "internet op je mobiel - binnen Nederland" uit staat binnen "Mijn Simyo", aangezien je smartphone altijd achtergrond data verbruikt (bijvoorbeeld update voor een app).
De buiten de bundel kosten voor data binnen Nederland (of zonder databundel), zijn € 0,15 cent per MB.

Alle kosten die je straks in het buitenland gaat maken (inclusief gebruik van mobiel internet), wordt apart in rekening gebracht, zo kost 1 MB data in het buitenland € 0,25 cent (binnen de EU).

Dus bovenstaande berekening geldt dus alleen, als je geen extra kosten maakt en binnen de bundel blijft.

Hopelijk is het je nu een stuk duidelijker geworden.
En alvast wel plezier met je sim-only!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JFBorkeld, welkom op het Simyo forum 🙂.

Aan de reactie van MichD heb ik helemaal niets toe te voegen, behalve dat ik zijn uitleg bevestig 😉. Mocht je hier nog verdere vragen over hebben, hoor ik het graag van je.

Groetjes, Tiury

Super bedankt voor je uitleg MichD 🙂.

Reageer