.

Vraag

Prepaid kind overzetten naar sim only, hoe regel ik dit?

  • 9 February 2023
  • 9 reacties
  • 166 Bekeken

Mijn kind heeft momenteel prepaid van Simyo. Na de zomer gaat hij naar de middelbare school en dus willen we zijn prepaid omzetten naar een sim only abonnement. Wat ik begrepen heb kan dat niet op zijn naam omdat hij onder de 18 is. Dus het abonnement zal op mijn naam komen. Alleen zou hij graag zijn huidige nummer behouden. Ik kan op de site niet vinden hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen.

Alvast bedankt.

 

Groeten,

Wesley


9 reacties

Ik wilde @Wesleydh graag helpen. 

Heb een klein stukjes tekst geschreven met een plaatje erbij. Krijg ik dit. 

Tekst weg, plaatje weg en (mede) klant niet geholpen.

De tekst in die rode balk is trouwens ook slecht geformuleerd. 

@Wesleydh inloggen op de MijnSimyo van de prepaid aansluiting en daar vind je de verwijzing overstappen naar Sim Only meteen op de startpagina.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Wesleydh,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je de Prepaid van je zoon om wilt zetten naar een Sim Only-abonnement!

Als je onder de 18 jaar bent, kun je inderdaad geen abonnement afsluiten. Een goede oplossing hiervoor is om het abonnement inderdaad op je eigen naam te zetten. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer en de persoonlijke gegevens? Dan help ik je hier graag mee verder :).

Bedankt voor je hulp @Ray! Wat vreemd dat je tekst en afbeelding in één keer weg zijn, ik ben hier niet bekend mee. Indien je de pop-up vaker krijgt, hoor ik dit graag van je. Ik maak dan een melding bij de desbetreffende afdeling.

Groetjes,
Roeqajja

Ook ik wil mijn kind over laten stappen van prepaid naar abonnement. Kan iemand mij helpen?

Ook ik wil mijn kind over laten stappen van prepaid naar abonnement. Kan iemand mij helpen?

Hallo @Truusje82 a.s. maandag even bellen met de klantenservice van Simyo.

Succes.

 

Ook ik wil mijn kind over laten stappen van prepaid naar abonnement. Kan iemand mij helpen?

Volgens mij is een duidelijke waarschuwing op zijn plaats. 

@Truusje82 houdt er wel rekening mee dat de bescherming tegen hoge kosten bij Simyo te wensen overlaat. Voor een kind zijn er verschillende providers die wel een goede bescherming bieden. Alleen u kunt dat abonnement afsluiten. Wees dus voorzichtig, voorbeelden van hoge kosten zijn er meer dan genoeg. Veel te veel eigenlijk. Uiteindelijk bent u verantwoordelijk voor de gemaakte kosten. 

Krijgt ze geen waarschuwing als ze tegen de grens van het abonnement aanzit?

Krijgt ze geen waarschuwing als ze tegen de grens van het abonnement aanzit?

Ze ontvangt sms-jes bij 80 en 100% dataverbruik en dan is het de bedoeling dat er optijd gehandeld wordt. Internet uit, MB bijkopen.. Maar er kan veel misgaan. Lees je maar eens goed in als dat nog niet gedaan is zou ik je adviseren. Bij Android kun je een waarschuwing en limiet instellen maar het blijft een technisch verbaal.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/mijn-simkaart-is-afgesloten-wegens-hoogverbru-285

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Truusje82,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt!

Als ik je goed begrijp wil je dus de gegevens van de Prepaid van je kind over laten zetten naar je eigen gegevens zodat je over kunt stappen naar een Sim Only-abonnement, klopt dat? Je kunt mij hier gerust een privébericht voor sturen, ik help je hier dan graag mee verder 😊.

Bedankt voor de tips! @JanD en @Friesian 

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 5
Badge +3

Krijgt ze geen waarschuwing als ze tegen de grens van het abonnement aanzit?

Ze ontvangt sms-jes bij 80 en 100% dataverbruik en dan is het de bedoeling dat er optijd gehandeld wordt. Internet uit, MB bijkopen.. Maar er kan veel misgaan. Lees je maar eens goed in als dat nog niet gedaan is zou ik je adviseren. Bij Android kun je een waarschuwing en limiet instellen maar het blijft een technisch verbaal.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/mijn-simkaart-is-afgesloten-wegens-hoogverbru-285

@Truusje82 En de crux zit 'm natuurlijk in dat “op tijd handelen". Als dat niet gebeurt, dan kan het flink misgaan, zoals Friesian al schreef.

Mijn mening (en het is maar een mening): mijn kinderen zijn nu volwassen, maar toen ze minderjarig waren hebben wij altijd bewust gekozen voor prepaid. Om 2 redenen: de kinderen bewustmaken van kosten, en ook ter voorkoming van hoge rekeningen. (Dat laatste kon bij kpn, waar wij toen nog zaten met het gezin, nooit gebeuren. Maar bij Simyo dus wel.)

Maar maak vooral jouw eigen keuze.

Reageer