.

Beantwoord

Opzeggen Abbo lukt niet

  • 3 March 2014
  • 14 reacties
  • 1432 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb vandaag een aantal keer geprobeerd om jullie te bellen met mijn Simyo telefoonnummer.
Helaas wordt ik doorgeschakeld naar de klantenservice van KPN en niet naar Simyo.

Ik heb via de website geprobeerd mijn abonnement op te zeggen maar krijg de melding dat mijn abbo per 1 april verloopt en dat ik een maand van te voren mag opzeggen.

Ik neem aan dat dit een bug is omdat het nu een maand voor 1 april is.

Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen?

Dank

Gr,
Martijn
icon

Beste antwoord door Charlene 5 March 2014, 09:39

Bekijk originele reactie

14 reacties

Badge +8
Hoi mavazi,

jammer dat je ons gaat verlaten 😞
Dat klopt, we hebben met een bug te maken, die hopelijk snel verholpen is, zodat je gewoon kunt opzeggen. Helaas moeten we voor nu je begrip vragen om het op de volgende manier op te lossen:
Op 2-4-2014 zal het voor jou wel mogelijk zijn om op te zeggen via Mijn Simyo. Wanneer je dat dan in orde maakt, en ons een seintje geeft, zorgen wij ervoor dat de opzegging per 1-4-2014 geldt.
Mocht je je nummer nou willen meenemen naar een andere provider. Dan doe je dit allemaal niet en vraagt gewoon nummerbehoud aan bij je nieuwe provider voor 1-4-2014. dat telt dan ook als een opzegging :)

Laat je nog even weten welke manier op jou van toepassing gaat zijn?
Sorry voor de extra moeite die je hierdoor moet doen.

Groetjes,
Charlene
Hoi Charlene,

Dank voor je reactie.
Ik blijf met mn andere 06 abbo gewoon bij jullie hoor :)

Ik zal op 02/04 mn abbo opzeggen via de website en jou hierover inlichten zodat de opzegging per 01/04 geldt.

Gr,
Martijn
Badge +8
Hoi mavazi,

Jij ook bedankt 🙂 En fijn dat we je niet helemaal kwijt raken.
Dan hoor ik het tegen die tijd van je. Dat mag gewoon in dit topic.

Groetjes,
Charlene
Hi Charlene,

Zojuist heb ik mij abbo op kunnen zeggen via de website.
Inderdaad gaf de website aan dat het per 1 mei opgezegd wordt.
Zou je de opzegging per 1 april willen laten gelden?

Dankje

Gr,
Martijn
Reputatie 5
Badge +11
Hi Charlene,

Zojuist heb ik mij abbo op kunnen zeggen via de website.
Inderdaad gaf de website aan dat het per 1 mei opgezegd wordt.
Zou je de opzegging per 1 april willen laten gelden?

Dankje

Gr,
Martijn


Hi mavazi,

'Gelukkig' is het je nu gelukt ;)
Helaas kan ik je aansluiting niet eerder uit de lucht halen. Ik kan het wél per 1 april blokkeren en natuurlijk die laatste maand crediteren.
Als je niet je nummer mee wilt nemen naar een nieuwe provider lijkt me dat het makkelijkste.

Laat je even weten of je dit een goed plan vindt?
Hi Charlene, Zojuist heb ik mij abbo op kunnen zeggen via de website. Inderdaad gaf de website aan dat het per 1 mei opgezegd wordt. Zou je de opzegging per 1 april willen laten gelden? Dankje Gr, Martijn Hi mavazi, 'Gelukkig' is het je nu gelukt 😉 Helaas kan ik je aansluiting niet eerder uit de lucht halen. Ik kan het wél per 1 april blokkeren en natuurlijk die laatste maand crediteren. Als je niet je nummer mee wilt nemen naar een nieuwe provider lijkt me dat het makkelijkste. Laat je even weten of je dit een goed plan vindt?


Hi Ernst,
lijkt me een prima plan, als jij die laatste termijn laat crediteren dan is het klaar.

Thanks,
Martijn
Badge +8
Hoi mavazi,

Dan maken we dat voor je in orde.
Je wilt je nummer dan dus niet meenemen, hè? Kun je dat nog even bevestigen?

Groetjes, Charlene
Hoi mavazi, Dan maken we dat voor je in orde. Je wilt je nummer dan dus niet meenemen, hè? Kun je dat nog even bevestigen? Groetjes, Charlene


Hi Charlene,

Nee, ik wil mn nummer niet meenemen, ik houd het bij mn andere Simyo abbo en dit nummer kan vervallen.

Gr,
Martijn
Reputatie 5
Badge +11
Hi mavazi,

Moderator Charlene zal bij mijn afwezigheid op 01-04 je aansluiting blokkeren en de abonnementskosten voor april crediteren.
(Toch blij dat je ons niet helemáál gaat verlaten 🙂 )
Het is nu 11 april en dus NIET kunnen opzeggen via het 1200 nummer. Weer KPN. Lekker bezig hoor. Ook de site van jullie is zeeeeer onoverzichtelijk, als je een trefwoord invult, krijg je geen opzegbutton. Mag allemaal wel wat gebruiksvriendelijker.
Ik heb maar een formuier ingevuld waarbij je ook niet kon kiezen voor 'opzeggen', ik begrijp dat het zo lastig mogelijk wordt gemaakt. Tja, zo houd je waarschijnlijk je klanten makkelijker....
Reputatie 7
Badge +9
Ik zie op Mijn Simyo onder Mijn Gegevens een link "Mijn abonnement opzeggen". Bij jou niet?
Badge +8
Hoi zwiepy,

Telefonisch opzeggen kan inderdaad niet. Maar we maken het niet zo moeilijk mogelijk, hoor. Opzeggen staat op Mijn Simyo onder Mijn Gegevens, zoals Scotsman al aangeeft. Je ziet daar staan Mijn abonnemnet opzeggen, en als je daar op klikt, komt alles in orde. Dat is de enige manier om op te zeggen.
Overigens, als je je nummer graag mee wilt nemen naar een andere provider, zeg je beter niet op. Dan vraag je nummerbehoud aan bij een nieuwe provider. De goedgekeurde aanvraag nummerbehoud is dan je opzegging.

Laat je hier even weten of je het nu kunt vinden?

Groetjes,
Charlene
ik heb mijn abbonement 2 x opgezegd via de website. De 1e x heb ik geen foto gemaakt van de bevestiging van de opzegging en simiyo bleef van mijn rekening afschrijven. de 2e heb ik weer via de site opgezegd een foto gemaakt van de bevestiging daarin stond een datum 01-05-2014. Nu zie ik doodleuk dat simiyo op 05-05-2014 gewoon doorgaat met afschrijven??

Hoe kan dit??
Reputatie 5
Badge +11
Hoi nowie91,

Jouw abonnement is inderdaad opgezegd bij Simyo (:()
Op 31 maart heb je via Mijn Simyo de opzegging gedaan en die stond gepland voor 30 april. Sinds 1 mei is je aansluiting dan ook 'uit de lucht'.
Het enige dat er nog openstond waren de abonnementskosten van de maand maart, en die zijn op 1 mei geïncasseerd.
Kan zijn dat bij jouw bank daar 5 mei voor staat, dat weet ik niet.

We gaan dus niet doodleuk door met afschrijven, dit was de allerlaatste keer.

Reageer