Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Sticky

Nieuwe bundels voor Sim Only Abonnementen

  • 13 maart 2017
  • 3 reacties
  • 1241 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

Per 14 maart wijzigt Simyo de Sim Only bundels. In dit topic vertel ik jullie graag wat er verandert en vind je in de 1e reactie een lijst met veelgestelde vragen. Is het nog niet helemaal duidelijk voor je? Stel je vragen dan gerust. We helpen je graag verder

Gratis 4G
Een wens die jullie vaak aan ons hebben doorgegeven, kunnen wij in vervulling laten gaan 4G is vanaf nu gratis bij Simyo. Het blijft een extra bundel die je gratis aan kunt zetten, maar dit hoeft dus niet. We willen 4G niet opdringen en je de mogelijkheid geven om de bundel uit te zetten en gebruik te maken van 3G. Dat kan handig zijn icm een kleinere internetbundel. In dit topic, vind je alle informatie die je nodig hebt over 4G. Heb je al 4G aan staan? Dan hoef je niets te doen. Het wordt voor jou automatisch gratis.

Nieuwe bundels
Onze belbundels en internetbundels zijn vanaf vandaag ook anders. Niet alleen het soort bundel wat je kunt kiezen is anders, maar ook de prijzen zijn gewijzigd. Zo kun je bijvoorbeeld voordeliger internetten 🙂 Om na te gaan wat er voor jou verandert of misschien hetzelfde blijft, kun je het beste inloggen op Mijn Simyo. In het overzicht waar je normaal je bundels wijzigt, zie je nu de nieuwe bundels staan en kun je ze makkelijk vergelijken met de oude!

Onbeperkt bellen
Nieuw! De onbeperkt bellen bundel 🙂 Ook deze bundel is vaak aangevraagd bij ons. En ook dit hebben we nu mogelijk kunnen maken! Goed om te weten: onbeperkt is bij ons ook écht onbeperkt. Hierbij geldt wel de regel dat je de aansluiting gebruikt waarvoor hij bedoeld is. Het is dus niet de bedoeling om bijvoorbeeld een constante verbinding open te laten staan als babyfoon o.i.d.

Sms Onbeperkt
Deze bundel hadden we al en blijft bestaan, maar hij wordt een stuk voordeliger. Je gaat namelijk van € 3,- naar € 1,-. Zo kun je nog meer sms'en met elkaar voor nog minder geld. In dit topic vind je hier meer informatie over. Heb je al een onbeperkt sms bundel aan staan? Dan hoef je niets te doen. Het wordt voor jou automatisch aangepast naar € 1,-.

Natuurlijk zien we jullie mening hierover graag terug. Wat vind je van de wijzigingen en heb je hier nog vragen over?

Dit topic is een kopie. Heb je vragen? Dan kun je ze hier stellen.

Groetjes,
Angela

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
FAQ

Hoe werkt het wijzigen van je bundels?
Je kunt je bundels één keer per maand wijzigen op Mijn Simyo en in de Mijn Simyo app. Met een Sim Only abonnement kun je iedere maand gratis je bundels aanpassen. Naar boven én naar
beneden.

Wanneer gaan de nieuwe bundels in?

Op de eerste dag van de volgende maand. Je kunt je bundels elke maand tot het einde van de maand wijzigen. Heb je geen internetbundel, Sms Onbeperkt of 4G en schakel je deze in? Dan zijn ze direct actief.

Hoe vaak kan ik mijn bundels wijzigen per maand?
Eén keer per maand. Je kunt je bundels iedere maand tot het einde van de maand wijzigen. De wijzigingen gaan op de eerste dag van de volgende maand in.

Ik heb net een bundelwijziging gedaan. Wat nu?
Dan kun je deze maand niet meer aanpassen. Je kunt één keer per maand je bundel aanpassen. Vanaf de eerste dag van de volgende maand kun je weer een bundelwijziging doen en kiezen voor de nieuwe bundels

Ik ben tevreden over m’n huidige bundels, ik wil niet aanpassen, wat nu?
Dan hoef je niets te doen. Als je niets doet, kun je je huidige bundel gewoon blijven gebruiken en blijft de prijs gelijk. Want jij bepaalt of hoe je bundels eruit zien!

Kan ik ook wijzigen naar deze bundels?
Jazeker! Alle Sim Only bellers kunnen gebruik maken van het nieuwe aanbod. Pas direct je bundels aan op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app

Waarom krijg ik een verlengaanbod?
Je krijgt een aanbod omdat je minimaal 9 maanden klant bent bij Simyo. En omdat we erg blij zijn dat je Simyo beller bent! Daarom kun je nu extra voordelig verlengen voor een jaar met onze nieuwe bundels. Ook na dat jaar maak je gebruik van dezelfde prijzen.

Krijg ik een nieuw contract als ik verleng met een jaar?
Ja! Als je verlengt met een jaar krijg je een nieuw jaarcontract. Is de einddatum van je huidige contract nog niet voorbij? Dan schuift deze één jaar op.

Krijg ik een nieuw contract als ik al eens verlengd heb?
Nee, als je kiest voor de nieuwe bundels dan wijzig je alleen je bundel. Je verlengt niet opnieuw je contract. Je krijgt alleen een nieuw contract als je nog niet eerder verlengd hebt met 1 jaar.

Kan ik hierna mijn bundels nog wel maandelijks wijzigen?
Ja, natuurlijk! Met een Simyo Sim Only abonnement kun je iedere maand je bundels aanpassen, naar boven en beneden. Ook als je je abonnement verlengt met een jaar.
Sinds een paar weken krijg ik de melding voor nieuwe bundels maar ik zie niet wat jullie aanbieden. Ik kan mijn bundels "aanpassen" maar ik heb voldoende in mijn bundel. Ook zie ik geen prijsverschil.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi HV1,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik snap dat je dat verwarrend vindt! Ik heb je aansluiting geopend en ik zie dat je al eens verlengd hebt. Je kunt bij ons maar één keer verlengen nadat je jaarcontract is geëindigd. Daarna loopt je abonnement nog wel door, maar is het maandelijks opzegbaar. Je kunt dan nog steeds de voordelige verlengbundels gebruiken én zit nergens aan 'vast'. Win win! Je had die melding dus niet moeten krijgen over nieuwe bundels. Sorry daarvoor!

Is het zo duidelijk?

Groetjes,
Jihane

Reageer