.

Beantwoord

Nieuw abonnement, SMS'jes buiten bundel

  • 4 October 2012
  • 10 reacties
  • 645 Bekeken

Vandaag heb ik mijn SIM-kaart van mijn nieuwe Simyo abonnement (200 min/sms, 500MB internet) binnengekregen. Na deze geactiveerd te hebben, heb ik in totaal 9 SMS'jes gestuurd. Nu kijk ik op de verbruikspagina, en er staat dat ik €2,79 moet betalen voor deze SMS'jes (dus €0,31 per SMS).

Nu heb ik even gekeken bij de tarieven (ook die met 21% BTW), maar ik zie dit bedrag per SMS nergens terugkomen. Mij lijkt dat deze SMS'jes buiten de bundel zouden vallen.
Ik heb gelezen dat dit het geval is wanneer je een tijdelijk nummer hebt, in verband met nummerbehoud. Ik heb echter geen nummerbehoud aangevraagd, dus die theorie lijkt me van de baan.

Weet iemand wat hier aan de hand is?
icon

Beste antwoord door Arie 6 October 2012, 18:05

Bekijk originele reactie

10 reacties

Ik heb hetzelfde probleem: verbruik toont buiten-bundel tarieven, terwijl ik GEEN nummerbehoud heb aangevraagd, dus direct de bundeltarieven zouden moeten gelden. Gemeld aan Simyo maar tot nu toe alleen een automatisch antwoord met een support ticket nummertje.

Blijkbaar zijn er meer mensen die hier last van hebben, zie ook het artikel 'onterecht hoge verbruikskosten' van Annemarie.

Waarom reageert Simyo niet? 
RobertWy, bedankt voor de tip. Ik ga toch maar eens contact zoeken met de klantenservice.
Badge +2
Beste RobertWy & StefanM,

Ik zal dit maandag laten rechttrekken door onze IT afdeling en jullie via dit topic op de hoogte houden. Onze excuses voor het ongemak.

Jullie probleem is opgelost. In dit topic heb ik dit laten weten.

Groetjes,

Arie
Badge +1
Gisteren ook nieuwe simkaart geactiveerd voor nieuw abonnement. Sms en bellen valt buiten bundel. Hoe kan dit??
Bij mij ook
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Pica1967 en graagantwoord,

Ik heb voor jullie beide het probleem laten oplossen. De onterecht berekende verbruikskosten worden niet in rekening gebracht. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
ook ik heb net een nieuw abonnement afgesloten zonder nummerbehoud en moet betalen voor de smsjes enz. heb geprobeerd te bellen vandaag maar krijg niemand aan de lijn. Is het dan wel goed gegaan?? 

groetjes Linda
Bij mij ook

😕

Hoi Alex

Volgens MIJN SIMYO Verbruik nog niet 

Nog altijd 12,,,, Euro 

Groetjes
Bij mij ook
😕


Hoi Alex

Volgens MIJN SIMYO Verbruik nog niet 

Nog altijd 12,,,, Euro 

Groetjes
Badge +2
Beste lindalinda en graagantwoord,

Alle kosten die onterecht buiten de bundel zijn berekend zullen met terugwerkende kracht binnen de bundel worden berekend. De bundels zullen ook ingaan.

Groetjes,

Arie

Reageer