.

Vraag

Naar 088 nummer bellen, valt dit binnen mijn bundel?

  • 23 April 2023
  • 6 reacties
  • 327 Bekeken

Badge

Waarom moet ik betalen voor het bellen naar 088 nummer. Dit zit toch in mijn bundel.

Heb al extra minuten bijgekocht ivm de lange wachttijd. Moet ik nog bij betalen voor het bellen naar 088 nummer.

Beetje raar vond ik dat.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @joananmi,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt! Ik kijk met je mee op je aansluiting.

Het bellen naar 088-nummers zou inderdaad binnen je bundel moeten vallen. Ik zie dat je de belminuten hebt bijgekocht tijdens je belletje. Je bijgekochte belminuten worden pas geactiveerd zodra je je huidige belgesprek hebt afgerond. Je belminuten zijn tijdens je gesprek opgegaan, waardoor er een deel van het gesprek buiten de bundel is gevallen. 

Mocht je nog vragen hebben hierover, dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Ja dat is toch te gek. Weet toch vantevoren niet hoe lang dat ik bel. Dus dan doe onder het bellen opwaarderen, dat is toch logisch ga toch vantevoren niet opwaarderen als het niet nodig is.

Mvg

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @joananmi,

Bedankt voor je reactie. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt! 

We sturen altijd een waarschuwing als de belbundel voor 50% is verbruikt en als de belbundel op is. Ook kan je via Mijn Simyo zien hoeveel belminuten je nog over hebt. Ik raadt daarom ook aan om dit in de gaten te houden voordat je een uitgaand gesprek gaat voeren. 

Ik zie dat je voor €1,00 meer je belbundel zou kunnen verhogen naar 200 belminuten per maand. Mocht je dit willen dan kan je dit aanpassen via Mijn Simyo > Instellingen > Abonnement > Bundels wijzigen. De nieuwe bundel zal dan de éérste van de volgende maand ingaan! Voor nu heb ik gratis 100 belminuten voor je klaargezet in Mijn Simyo > Overzicht. Je mag zelf bepalen wanneer je dit activeert 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

Ja dat is toch te gek. Weet toch vantevoren niet hoe lang dat ik bel. Dus dan doe onder het bellen opwaarderen, dat is toch logisch ga toch vantevoren niet opwaarderen als het niet nodig is.

Mvg

Technisch zegt Simyo's computer het als volgt:

Je hebt bijvoorbeeld 100 minuten. Je begint een gesprek (om bijvoorbeeld 9:00 uur). Om 10:30 sta je nog steeds in de wacht en besluit een extra minuten aan te schaffen.

Om 10:50 ben je eindelijk aan de beurt en op 11:00 beëindig je eindelijk het gesprek.

Het computer systeem van Simyo voert alles in volgorde uit. En ziet dus dat je van 9:00 tot 11:00 hebt gebeld en trekt om 9:00 120 belminuten van de belbundel af. Binnen de bundel waren maar 100 belminuten, dus die bundel is onvoldoende. Daarom brengt het systeem 20 minuten buiten de bundel rekening. Daarna ziet het systeem dat om 10:30 een extra minuten bundel is aangeschaft en voegt weer 50 minuten toe aan de bel/sms-bundel. Echter de 20 minuten die reeds buiten de bundel waren en in werkelijkheid na 10:30 plaats vonden (tussen 10:40 en 11:00) werden al om 09:00 in rekening gebracht en vallen dus niet binnen die bundel, want zulke bundels vervangen geen kosten die reeds buiten de bundel vallen.

Het systeem kijkt dus niet wanneer het verbruik daadwerkelijk plaatsvond. Enkel de begintijd van het gesprek of datasessie wordt in dat systeem mee gewerkt.

Persoonlijk vind ik (, als behulpzame mede-klant, ) dat niet de juiste methode, want in mijn ogen zou in deze bovenstaande voorbeeld situatie op tijd zijn opgewaardeerd. Het is echter hoe Simyo's systeem werkt. Een eventuele oplossing(/coulance) moet van een moderator (=Simyo moderator) komen.

Badge

Inderdaad enige financiële coulance had ik wel verwacht van Simyo. Nee zeggen ze je kunt een ander abonnement pakken van 200 minuten. Bel hooguit een hal uur per maand, met een keer een uitschieter die ik nog 2 keer opgewaardeerd heb tijdens het bellen.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @joananmi,

Bedankt voor je reactie. Jammer dat je het zo opvat. Hopelijk heb je iets aan de tips om dit in de toekomst te voorkomen!

@Groentjuh Bedankt voor je reactie!

 

Reageer