.

Beantwoord

Kosten buiten bundel en false inflatie correctie

  • 21 November 2023
  • 4 reacties
  • 43 Bekeken

Badge

Er staan al jaren lang erg veel topics op dit forum en elders op internet over de kosten buiten bundel bij Simyo. Dit is ook de hoofdreden dat ik nu vertrek, ik betaal liever een paar euro per maand meer ter voorkoming van het gevoel dat je gena**d wordt door de provider als eens per ongeluk buiten bundel gebruikt.

2e reden, ook gerelateerd aan het gevoel niet eerlijk behandeld te worden door Simyo, is de inflatie correctie. Per 1 oktober betalen bestaande klanten een paar euro meer ivm inflatie correctie (fair enough) maar Simyo bied nieuwe klanten wel een mooie Black Friday aanbieding om klant te worden tegen de oude kosten. Dus die inflatie correctie is blijkbaar niet heel hard nodig en enkel om, wederom, bestaande klanten een oor aan te naaien.

Toch jammer.. Simyo heeft een goed netwerk, goede e-sim ondersteuning en nette prijzen maar gun het ze gewoon niet om klant te blijven.

 

 

icon

Beste antwoord door Amy 21 November 2023, 15:44

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik begrijp volledig hoe jij erin staat en ben het helemaal met je eens. Goed dat je naar een provider gaat, die beter aansluit bij jouw behoefte.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @paul__,

Bedankt voor je bericht. We vinden het uiteraard jammer om je te moeten zien gaan, onze deur staat altijd voor je open. Zoals @Groentjuh al zei hopen ook wij dat je over gaat stappen naar een provider die beter bij jou wensen aansluit. 

We zullen je feedback zeker voorleggen bij de desbetreffende afdeling. 

Groetjes,
Amy

Badge

Hi Amy,

Ik denk niet dat het echt gaat over “een provider die beter bij mij past”.

Buiten bundel is het tarief van 0.15€ per MB is 150€ per GB.

Binnen de bundel is het tarief voor 15 GB 7€ of 0.46€  per GB

met een Combi deal betaal je 7€ per 30 GB of 0.23€ per GB.

 

Het buiten bundel tarief is dus 320 keer duurder of zelfs 650 keer duurder tov de combi deal. Dat heeft niets meer met een eerlijk tarief te maken. Het is gewoon hopen dat iemand een keer tijdens zijn abo over de bundel schiet om zo de ARPU op te krikken.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @paul__,

Bedankt voor je reactie. Ik kan me voorstellen dat je dit een hoog buiten bundel tarief vind. Ook dit zullen we zeker meenemen. Helaas zijn wij (de moderators) niet de aangewezen personen die hierin een eindbesluit maken en kunnen wij niets anders doen dat dit voorleggen bij de juiste afdeling. 

Mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag.

Groetjes,
Amy

Reageer