.

Beantwoord

Kan ik mijn contract opzeggen als ik ben geemigreerd?

  • 25 May 2015
  • 5 reacties
  • 241 Bekeken

Badge
Voor mijn werk ben ik verhuisd naar het buitenland en zal hier ook een nieuwe provider nemen. Altijd extreem tevreden bij jullie geweest (100x betere service dan bij telfort) dus daarvoor in ieder geval bedankt. Nu wil ik mijn product bij jullie opzeggen en ik vroeg me af hoe dit in zijn werk ging. Ik heb het abonnement al verlaagd en vroeg me af of ik het nu ook kosteloos kon opzeggen of dat ik het dan moet afkopen. In het geval van afkopen, is dit voordeliger dan door laten lopen onder de verlaagde bundel?

Groeten
icon

Beste antwoord door Scotsman 26 May 2015, 00:23

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je abonnement maandelijks opzegbaar is dan heb je volgens mij alleen te maken met een maand opzegtermijn. Heb je een contact voor 1 jaar dan kan je kosteloos opzeggen na afloop van dat jaar. Wil je er toch eerder van af dan moet je rekenen op een afkoopsom die gelijk is aan de abonnementskosten voor de resterende tijd van je contract.

Je kunt natuurlijk ook overwegen je bundel te wijzigen naar het laagste tarief (4 euro per maand) en je internetbundel als je die hebt uit te zetten. Je hebt dan altijd de beschikking over een Nederlands mobiel nummer voor als je weer eens in NL bent. En je kunt voor die tijd desgewenst een tijdelijk internetbundeltje er bij nemen. Dit is exact wat ik doe: ik woon in het buitenland maar kom een paar keer per jaar terug naar het vaderland en dan is het hebben van een Nederlands mobiel nummer erg handig.

Een andere mogelijkheid is het omzetten van de sim-only aansluiting in een prepaid waarbij je het zelfde nummer houdt. Alleen wel minimaal 1x per half jaar een sms'je versturen of een belletje plegen, anders vervalt je nummer.
Badge
Dat afkopen heeft in dat geval weinig nut ben ik bang. Heb mijn abonnement inderdaad naar beneden bijgesteld. Als je omzet naar een sim only moet je dan niet gewoon alsnog die afkoopsom betalen?

Groeten en alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
Dat afkopen heeft in dat geval weinig nut ben ik bang. Heb mijn abonnement inderdaad naar beneden bijgesteld. Als je omzet naar een sim only moet je dan niet gewoon alsnog die afkoopsom betalen?

Groeten en alvast bedankt!


Je bedoelt waarschijnlijk omzetten van een sim-only abonnement naar prepaid. Ik heb het sterke vermoeden dat je in dat geval inderdaad een afkoopsom moet betalen als je contract nog niet ten einde is.
Badge
In dat geval houden we het maar even zo... Bedankt maar weer
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Vraagje1, welkom op het Simyo forum 🙂.

Scotsman heeft je vraag helemaal goed en uitgebreid beantwoord. In jouw geval is het inderdaad het beste/goedkoopste om je abonnement omlaag te zetten en je contract af te laten lopen. De sterke vermoedens van Scotsman zijn ook juist. Stap je nu over naar een Prepaid, dien je ook een afkoopsom te betalen voor de resterende maanden. Het is natuurlijk altijd handig om nog een aansluiting hier achter de hand te hebben, voor het geval je hier eens op visite gaat.

LET OP! Je moet er wel aan denken om je contract een maand voor het einde te beëindigen. Dit kun je in december al doen.

Ik wil je namens Simyo heel veel geluk wensen in het buitenland :)

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je antwoord Scotsman!

Reageer