.

Beantwoord

Kan de € 0,01 betaling handmatig overmaken om mijn rekeningnummer te activeren?

  • 8 April 2015
  • 2 reacties
  • 1017 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb een prepaidkaart ontvangen met nummerbehoud. En wil nu overstappen naar SimOnly.
Mijn bewindvoerder heeft de betaalrekening in zijn beheer. De rekening staat op mijn naam, maar de bewindvoerder heeft er geen bankpas van. Dit omdat alle betaalrekeningen van zijn clienten via zijn eigen rekening te beheren zijn met zijn eigen pas. Anders zou hij 100 bankpassen hebben van al zijn cliënten. Ik kan dus op dit moment niet met Ideal de 1 cent betalen.
Nu las ik ergens dat dit wel met een normale overboeking gedaan kan worden. Is dit juist?
Dan kan mijn bewindvoerder de 1 cent overmaken, en zijn jullie in het bezit van de juiste rekening om bij af te schrijven.
Welke gegevens hebben wij dan van Simyo nodig, en wat dient mijn bewindvoerder bij de betaling te vermelden zodat jullie weten van wie de betaling afkomstig is?
Alvast bedankt.

Mvg.
icon

Beste antwoord door Ali 9 April 2015, 12:35

Bekijk originele reactie

2 reacties

Voor het rekeningnummer verwijs ik je graag naar onderstaande link.

https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-verstoringen-59/simyo-krijgt-nieuwe-rekeningnummers-27275

Maar volgens mij dien niet jij maar je bewindvoerder contact op te nemen met Simyo. Dit is namelijk zijn / haar werk. De reden hiervoor is dat Simyo gebruikt maakt van automatische incasso en deze incasso's worden vaak stopgezet door bewindvoerders die de betalingen zelf doen (van saniet zijn geld)

Saniet = persoon die in de bewindvoering zit.

Een moderator kan je hier meer over vertellen want ik ben niet geheel op de hoogte van de werkwijze bij Simyo betreffende bewindvoering.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Bjo0rn,

Goed dat je hier je vraag stelt en welkom op het forum.

Je kan overstappen van prepaid naar Simyo Sim Only via de Overstaplink op Mijn Simyo.

Een overstap is alleen mogelijk als je rekeningnummer is geactiveerd. Tijdens het proces wordt je gevraagd om je rekeningnummer te valideren. Dit kan alleen met de € 0,01 betaling via iDeal.
Het is helaas niet mogelijk om de 1 cent handmatig over te maken naar Simyo.

Hopelijk kan je toch iets regelen met je bewindvoerder om de overstap toch te kunnen aanvragen.

Reageer