.

Vraag

Internet

  • 31 May 2012
  • 4 reacties
  • 430 Bekeken

Badge
Hallo,


Ik heb het abonnement Geregeld, en heb daarbij ook 200 MB internet.
Maar mijn internet doet het dus niet. Hoe kan ik dit oplossen?


Groetjes, Lois.

4 reacties

Badge +2
Hoi Lois,
Wanneer is je abonnement ingegaan? Heeft internet eerder wel gewerkt? Soms moet je namelijk even de instellingen op je mobiel wijzigen voordat je internet hebt. Bovendien kan je bij Mijn Simyp zien of je internet geactiveerd is (en anders kan je het daar zelf activeren).
Reputatie 7
Badge +9
Vaak moet je enkele instellingen wijzigen voordat dat werkt. Zo staan soms de APNs niet goed ingesteld. Hierover is een hoop al op het forum gezegd. Daarnaast bestaat er op mijn simyo ook nog een optie: "Internet op je mobiel / MMS". Deze moet natuurlijk aan staan!

Verder is het handig om te vermelden wat voor toestel je hebt. Daarmee kunnen moderators je betere instructies geven voor het instellen van je toestel zodat je internet wel werkt.

Om gelijk overal te zeggen dat Simyo je oplicht omdat mogelijk jouw toestel verkeerd is ingesteld lijkt me niet echt handig.

Ik stel maar eens wat vragen die simyo toch wel gaat vragen:

  • Welk toestel heb je?
  • Staat de optie: "Internet op je mobiel / MMS" in mijn simyo aan?
  • Heb je de APN instellingen van je toestel al eens opnieuw(met behulp van een van de vele set instructies) (opnieuw) ingesteld?
  • Zo ja, welke APN heb je nu ingesteld?/welke instructies heb je gebruikt? Sommige toestellen werken beter als je een ander APN instelling gebruikt.
Badge
Mijn abonnement is is januari, of februari ingegaan, ik betaal dus elke maand wel voor het internet. Ik heb een HTC, ja die optie staat aan, ja ik heb dat opnieuw ingesteld.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi LoisValk,

Vervelend dat je niet kunt internetten. Volgens onze gegevens staat de optie internet op je mobiel/mms uit. Dit zorgt er voor dat je technisch gezien geen verbinding kan maken met internet via het Simyo netwerk. Je kunt deze optie via je persoonlijke pagina aanzetten. Als je gebruik maakt van een HTC met het Android besturingssysteem raden we je aan om hier een kijkje te nemen. Kan je ons laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex

Reageer