.

Beantwoord

Ik ga naar het buitenland, wat doe ik met mijn abo?

  • 12 May 2014
  • 4 reacties
  • 330 Bekeken

Hoi,
Ik ga vijf maanden naar het buitenland. Is het mogelijk mijn simonly abonnement tijdelijk stop te zetten?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 13 May 2014, 08:38

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik kan niet zien wat voor aansluiting je hebt, maar er zijn niet heel veel opties, want tijdelijk stopzetten kan niet.

Als je geen jaarabonnement (of een jaarabonnement, dat maandelijks opzegbaar is) hebt, kun je van een abonnement teruggaan naar prepaid. Dat doe je door prepaid te bestellen met nummerbehoud. Dat nummerbehoud is nodig om het nummer van je abonnement over te zetten op de nieuwe prepaid aansluiting. Bij prepaid moet je elke 6 maanden gebruik maken van de aansluiting. Je moet dus een keer bellen of SMSen of internetten. Je kunt echter via Mijn Simyo een SMS sturen, die telt als een SMS die vanuit nederland is gestuurd ipv vanuit het buitenland. Als je terug bent in Nederland kun je via Mijn Simyo met gemakkelijk weer overstappen op een Simyo Abonnement. Met het resterende beltegoed betaal je een de eerste facturen.

Als je een jaarabonnement hebt, kun je alleen je bundels zoveel mogelijk omlaag zetten. Log daarvoor in bij mijn Simyo en kies Simyo 100(alleen als je nog geen Simyo 100 hebt!!) als belbundel, geen internetbundel, geen flex-4g en geen SMS bundel. Dan betaal je 3 of 4 euro per maand afhankelijk welk tarief (nieuwe of oude belbundel). Zodra je weer terug bent kun je weer de bundels kiezen, die je wil hebben.
Reputatie 5
Badge +11
En de 2e optie is precies wat Peter9192 heeft gedaan 😃 Dank je voor het antwoorden, Groentjuh!

Peter 9192; Goede reis!
Badge
Nu een jaar later, in hoeverre klopt het nog? Zo heb je inmiddels geen nieuwe simkaart meer nodig van prepaid naar sim only. Is dat ook andersom?

Het volgende even uitgezocht:
Geen mobiel internet kan nog wel. De meest omlaag versie is 100 min/sms nu 5 e en 6 e bij versie maandelijks opzegbaar.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Dirrrk,

Er is hier niets aan veranderd in de tussentijd 😃. Voor de overstap van Prepaid naar Sim Only heb je geen nieuwe simkaart nodig gehad, en nu nog steeds niet. Voor de overstap van Sim Only naar Prepaid weer wel. Dat is nog steeds zo.

Behalve de gewijzigde tarieven, kun je nog steeds alle aanvullende bundels uitzetten en alleen een belbundel van 100 minuten aan hebben.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?

Groetjes,
Estelle

Reageer