Na met het hele gezin ruim 3 jaar bij Simyo te zijn geweest stoorde ik me vorig jaar aan de starre houding van de helpdesk in de eenmalige case van mijn dochter die ineens een absurd hoog dataverbruik had. MB's bijkopen kon toen niet en meedenken om de ENORME kosten die dataverbruik buiten haar bundel zouden opleveren een beetje op te vangen was geen optie. Ik heb toen bij KPN een separate dataSIM gekocht en haar een MIFI meegegeven om een rampscenario van honderden euro's aan data te vermijden, waar een éénmalige coulance dit zou hebben opgelost. Helaas ervoer ik meteen een soort van systeembevrediging: er werd meteen verwezen naar de onmogelijkheid om de baas te spelen over een op hol geslagen computer met procedures, i.p.v. de computer te gebruiken om de klant te helpen.......
In februari krijg ik een mailtje met de strekking: " hiep hiep hoera, je bent een soort van abonnement jarig!" met de belofte van een gratis GB aan data. Helaas is Simyo niet echt duidelijk over wie van ons vieren deze databundel heeft gekregen en waarom er niet méér gezinsleden die allemaal jarig zijn geworden inmiddels zo'n bundel krijgen.....
In de facturen kijken kan maar een jaar terug en nergens kan ik zien wanneer ik ooit begonnen ben met het jaarcontract.....
Zeer binnenkort ga ik ook de andere twee familieleden en schoonvader om naar een provider die met de klant meedenkt en haar geen poot uitdraait bij data-overschrijding maar gewoon terugschakelt naar een lagere internetsnelheid. Die zijn er gelukkig genoeg!.
Hoe zou Simyo moeten reageren bij het overschrijden van je databundel?