.

Beantwoord

Hoe weet ik voor welke aansluiting SimYaardag is?

  • 8 March 2016
  • 3 reacties
  • 195 Bekeken

Badge
Na met het hele gezin ruim 3 jaar bij Simyo te zijn geweest stoorde ik me vorig jaar aan de starre houding van de helpdesk in de eenmalige case van mijn dochter die ineens een absurd hoog dataverbruik had. MB's bijkopen kon toen niet en meedenken om de ENORME kosten die dataverbruik buiten haar bundel zouden opleveren een beetje op te vangen was geen optie. Ik heb toen bij KPN een separate dataSIM gekocht en haar een MIFI meegegeven om een rampscenario van honderden euro's aan data te vermijden, waar een éénmalige coulance dit zou hebben opgelost. Helaas ervoer ik meteen een soort van systeembevrediging: er werd meteen verwezen naar de onmogelijkheid om de baas te spelen over een op hol geslagen computer met procedures, i.p.v. de computer te gebruiken om de klant te helpen.......

In februari krijg ik een mailtje met de strekking: " hiep hiep hoera, je bent een soort van abonnement jarig!" met de belofte van een gratis GB aan data. Helaas is Simyo niet echt duidelijk over wie van ons vieren deze databundel heeft gekregen en waarom er niet méér gezinsleden die allemaal jarig zijn geworden inmiddels zo'n bundel krijgen.....
In de facturen kijken kan maar een jaar terug en nergens kan ik zien wanneer ik ooit begonnen ben met het jaarcontract.....
Zeer binnenkort ga ik ook de andere twee familieleden en schoonvader om naar een provider die met de klant meedenkt en haar geen poot uitdraait bij data-overschrijding maar gewoon terugschakelt naar een lagere internetsnelheid. Die zijn er gelukkig genoeg!.
icon

Beste antwoord door Angelica 8 March 2016, 15:46

Bekijk originele reactie

Hoe zou Simyo moeten reageren bij het overschrijden van je databundel?


3 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi SimNo,

Om het overzicht op het forum te bewaren, heb ik je vraag verplaatst naar het subforum 'Abonnementen'. Zo kunnen andere forumgebruikers jouw vraag makkelijker terugvinden.

Jammer om te lezen dat niet alles naar tevredenheid gaat. We doen ons best al onze klanten tevreden te houden. Wat er vorig jaar mis ging met de aansluiting van je dochter kan ik niet precies achterhalen, aangezien ik niet weet om welke aansluiting het gaat. Ik vind het wel vervelend dat het zo is gelopen.

Desondanks zijn jullie bij ons gebleven. Als blijk van waardering, geven we onze trouwe klanten 1000 MB gratis op hun SimYaardag. Omdat jullie vier aansluitingen hebben en in de mail niet gecommuniceerd wordt om welke aansluiting het gaat, snap ik de verwarring. Onze excuses hiervoor. Ik leg dit dan ook voor bij mijn collega die hier verandering ik kan brengen. De 1000 gratis MB's gaat om de aansluiting 06200XXXXX. De andere aansluitingen zijn later naar ons overgezet. 064610XXXX is in april jarig, net als 061015XXXXX. De laatste, 062047XXXXX, in november. Dit is voor jullie inderdaad lastig in te zien omdat de facturen maar tot een jaar terug op Mijn Simyo staan. Wel zou je je contact in moeten kunnen zien.

Wat betreft dataoverschrijding, houden we onze klanten op de hoogte bij 80% en 100% van hun internetverbruik door middel van een sms'je. De mogelijkheid is er dan om 500 MB's bij te kopen voor 5 euro. Dit kan via deze link. Dit kan net zo vaak totdat de nieuwe bundels ingaan. Ook is er de optie internet uit te zetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen > Internet op je mobiel in Nederland. De rede waarom we internet niet terugschakelen naar een lagere internetsnelheid is omdat ook klanten zijn die met de normale snelheid gebruik willen maken van internet. We willen de verantwoordelijkheid graag bij onze klanten houden.

Is er nog iets dat ik voor je kan betekenen naar aanleiding van mijn reactie?

Groetjes, Angelica
Badge
Beste Angelica,

Je antwoord is duidelijk echter met twee whatsAppende meiden in huis houd ik uit vrees dat een spontane overschrijding van de 1GB bundel loeizwaar bestraft wordt de oudste maar op een 2 GB bundel, eigenlijk te gek voor woorden. De betreffende discussie vorig jaar ging om een spontane 700 MB die van een 1GB bundel werd verbruikt door een voor ons nog steeds onbekende reden. Ook daar wilden jullie niet aan meewerken onder het motto "privacy", terwijl ik ZELF diegene ben die erom vraagt!!! Bijkopen onder coulance (ik val in herhaling) kon ook niet toen dus je snapt dat het voor ons een SimYit wordt vooral vanwege de nog steeds aanwezige risico's van overschrijding maar ook omdat we nu erg gecharmeerd zijn van de klantenservice van T-mobile die hele dialogen automatisch bevestigt via de mail, zoals het heurt!.

Groet

SimNo
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Simno,

Zoals Angelica heeft aangegeven, vinden we het erg jammer dat het toen zo moeilijk verlopen is. Wij zijn de moeilijkste niet en weten dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Ik vind het dan ook erg vervelend dat jij toen niet op de juiste manier geholpen bent. Omdat het zo lang geleden is, kan ik helaas niet zien hoe dit toen die tijd gelopen is en waarom het op deze manier afgehandeld is :(

Ik wil nog even terugkomen op het 'privacy' stukje. Het klopt dat wij niet kunnen zien waaraan jij jouw MB's hebt verbruikt. Ook niet op het moment dat jij ons vraagt dit te doen. Het is namelijk tegen de wet om dit bij te houden en op te slaan. Ook al zouden we het willen, dan kunnen we het niet opvragen. Simpelweg omdat het niet bekend is, bekeken wordt of opgeslagen is. Ik hoop dat je dit begrijpt.

Laat je het weten als je nog vragen hebt? Ik help je graag.

Groetjes,
Angela

Reageer