Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe moet ik mijn abonnement opzeggen die op 11-12 afloopt?

  • 28 september 2014
  • 15 reacties
  • 1006 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Ik heb een sim only abonnement bij jullie dat pas afloopt op 11.12.14 
Mijn telefoon is zojuist kapot gegaan en graag zou ik willen opzeggen omdat ik liever niet 2 maanden doorbetaal zonder gebruik te maken van het netwerk. Kan dit door jullie handmatig gedaam worden? Als ik druk op abonnement opzeggen staat er dat mijn abonnement niet opgezegt kan worden en tot aangegeven datum loopt
icon

Beste antwoord door Scotsman 28 september 2014, 18:04

Als je een abonnement voortijdig wilt opzeggen dan ben je een afkoopsom verschuldigd. De hoogte daarvan komt overeen met de abonnementskosten voor het aantal maanden en dagen tussen het moment van opzeggen en de einddatum van je contract. Meer info zal ongetwijfeld spoedig komen van een Simyo moderator.
Bekijk originele reactie

15 reacties

Als je een abonnement voortijdig wilt opzeggen dan ben je een afkoopsom verschuldigd. De hoogte daarvan komt overeen met de abonnementskosten voor het aantal maanden en dagen tussen het moment van opzeggen en de einddatum van je contract. Meer info zal ongetwijfeld spoedig komen van een Simyo moderator.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Nabil El,

Ik heb je vraag verplaatst naar het forumonderdeel Abonnementen. Daar past het beter tussen, denk ik.

Wat vervelend dat je telefoon stuk is gegaan. Ook jammer dat je nu wilt opzeggen :(
Het klopt wat Scotsman aangeeft, je zou je abonnement af kunnen kopen. Als je dat wilt, moet je dat wel nog een keer bevestigen, dan ga ik dat regelen voor je.
Je zou ook eens in onze telefoonshop kunnen kijken, misschien dat er nog een leuk mobieltje voor een leuk prijsje tussenzit voor je.
Vraagje: Ik heb nog 3 maanden te gaan. Als ik nu mijn abonnement aanpas naar zeg 100 min. (€4,-) en verder mobiel internet op 0. Betaal ik dan nog 4x (3x gewoon en 1 x omdat ik mijn bundel aanpas) €4,- en ben dan van mijn abonnement af?
Reputatie 7
Badge +9
Hallo 064harry,

Dit is de goedkoopste manier, de rekening over september en oktober zijn dan nog het oude bedrag, over november en december betaal je dan nog 11/31*€ 4 = € 1,42 (dit bedrag kan een paar cent afwijken).
Vergeet niet je bundel op tijd te wijzigen. Zet ook mobiel internet op Mijn Simyo uit en op je tostel, dan weet je zeker dat er geen mobiel verkeer op deze simkaart plaatsvindt. 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi 064harry, welkom op het Simyo forum!

Wat jammer dat je erover denkt om ons te gaan verlaten...
Op zich klopt je rekensom aardig.

Al lees ik liever waarom je wilt opzeggen en of we daar nog iets aan kunnen doen?
Hoi 064harry, welkom op het Simyo forum!

Wat jammer dat je erover denkt om ons te gaan verlaten...
Op zich klopt je rekensom aardig.

Al lees ik liever waarom je wilt opzeggen en of we daar nog iets aan kunnen doen?


Apart betalen voor 4G is een reden.
Slechte dekking in sommige steden (o.a. Arnhem en Doetinchem)
En ik woon aan de grens met Duitsland. Telkens wanneer ik daar ben geweest moet ik mijn toetsel herstearten omdat anders de 3G het niet meer doet. (heb er al van alles aan gedaan mbv uw Twitter helpdesk.)

Top service (dat dan weer wel!)
Badge +6
Hoi 064harry,

Dat je slechte dekking in Arnhem en Doetinchem ervaart dat verbaast me, ook als je deze Coveragechecker van KPN bekijkt. Ervaar je dit overal in deze steden zo, zowel binnen als buiten?

M.b.t. het herstarten van je telefoon om weer verbinding te krijgen met mobiel internet nadat je de grens over komt, dat is inderdaad iets wat we wel vaker horen en tot zover bekend is dit helaas de enige oplossing om weer snel verbinding te krijgen.

Ik hoop dat we je toch nog eens in de toekomst mogen verwelkomen bij Simyo! 🙂
Ik kan mijn inbox zo gauw niet vinden op mijn mobiel maar het is nu vrijdag en ik heb nog steeds geen 'trio simkaart'
Badge +6
Hoi 064harry,

Het is inderdaad via de mobiele weergave helaas niet mogelijk om in je Inbox te komen en een privébericht te sturen, daarom zal ik je zo even een e-mail sturen 🙂
Voor de vorm nog even een reactie. (Voor degenen die dit topic volgen) De overgang van het Duitse netwerk naar de Nederlandse gaat nu prima met mijn nieuwe simkaart. De dekking in oa Arnhem is nog steeds slecht. Ligt niet aan mijn toestel want dat heb ik vervangen.
Reputatie 5
Badge +11
Hi 064harry,

Wat leuk dat je nog even een terugkoppeling geeft.
Heb je voor mij de volledige postcode van het gebied waar je geen dekking hebt in Arnhem? Dan kan ik nagaan of daar werkzaamheden of iets dergelijks zijn.
Hi Ernst,

Sorry dat de reacties een beetje rommelig verlopen.
Mijn laptop is inmiddels weer gefixed en dus kan ik nu wsl makkelijker  kijken naar de inbox. 
Dit is in de App niet mogelijk. Vandaar.

De postcodes had ik doorgegeven via DM op Twitter.
Maar omdat de andere forumgasten daar niets aan hebben zal ik het nog es effe doorgeven: 6822GJ o.a. en 6811EL.
Dekking zou goed moeten zijn volgens jullliemaar dat is het niet.
Partner heeft ook Simyo (met mijn oude toestel) en ervaart dezelfde problemen.
Reputatie 5
Badge +11
Hi 064harry,

In je gegevens zie ik inderdaad dat je hier melding van hebt gemaakt. Begrijp ik goed dat het vooral om 2G gaat in Arnhem?
Op zich, als je een 3G toestel hebt, hoef je toch niet op 2G?
Het gaat gewoon om 3G. Met meerdere iPhones en 2 simkaartjes. Die van mijn partner en mij. Dus daar ligt het niet aan. Dus op beide toestellen alleen E. (Edge)
Reputatie 4
Badge +10
Hoi 064harry,

Even kijken, dus als ik het goed begrijp heb je geen 3G bereik maar alleen via E verbinding. Je hebt al je simkaart in een ander toestel geplaatst. In verschillende iPhones en in het oude toestel van je vrouw. Ook je vrouw heeft slecht bereik. En jullie hebben dit zowel binnen als buiten, door heel Arnhem en specifiek op de postcodes: 6822GJ en 6811EL.

Ik zie dat er al het een en ander is gebeurd. Je simkaart is gereset. Ook heb je een nieuwe simkaart ontvangen. Daarnaast zijn de KPN netwerkspecialisten gebeld en hoort het bereik op de bovenstaande postcodes goed te zijn. Dat je in heel Arnhem slecht bereik hebt is apart 😕

Zijn er ook andere mensen die het KPN netwerk gebruiken die hetzelfde als jullie ervaren?

Reageer