.

Beantwoord

Een paar vragen over sim only

  • 30 August 2013
  • 3 reacties
  • 1031 Bekeken

Badge
hallo,

ik wil overstappen naar sim only vanuit prepaid, maar hier heb ik nog een paar vraagjes over!

             - als je de ene maand weinig belt/smst, kun je dan tegoed meenemen naar de volgende maand?
             - wat is het tarief als je over je bundel heen gaat, wat kost bellen per minuut en wat kost smsen per minuut als je er over heen gaat, en wat kost een mb als je er over heen gaat en is dat per pakket verschillend?
             - mijn vader wil ook overstappen, en als je dan naar zijn verbruik kijkt zie je dat het allemaal net niet bij de 100 min/sms komt, reken je het zelfde in je verbruik als bij sim only, oftewel is het dan verstandig om simonly 100 min/sms pakt?
             - kun je bij een jaarlijkt abbonement toch naar een hoger of lager pakket gaan, bv als je 200 minuten voor een jaar pakket hebt, en het is te weinig, kun je dan in je jaar abbonement naar 300 minuten gaan of andersom?

alvast heel erg bedankt voor al je antwoorden

mvg van bart
icon

Beste antwoord door de leon 30 August 2013, 23:23

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
-Bij Simyo kun je geen beltegoed meenemen naar de volgende maand.

-Prijs per minuut/sms*(buiten bundel)  € 0,31
Buiten de bundel internet tarief (voor als je internetbundel op is)  € 0,15 per 1 MB

-Je derde vraag is me niet helemaal duidelijk. Maak daar zelf de overweging of je het bij prepaid houdt of een Sim Only abonnement neemt. Dat hangt af van het belgedrag van je vader.

-Bij het jaarabonnement kan je elke maand overstappen naar een hogere of lagere bel- en internetbundel. Dit moet je dan voor de 25e van de maand doen om het de volgende maand in te laten gaan.
Badge
heel erg bedankt voor je informatie en je snelle reactie,

ik heb nog 4 kleine vraagjes:

 - nou die ene vraag die niet duidelijk was, bedoel ik hier over, https://forum.simyo.nl/stel-vraag-57/buiten-mijn-bundel-13753/ als mijn vader net op het randje zit, moet hem dit niet overkomen, daarom vroeg ik of je verbruik een betrouwbare bron was.

 -  hoe werkt het in je buitenland met je bundel, gaat dat er af en hoeveel kost het dan of hoe werkt dat?
 -  krijg je bericht als je tegoed bv nog 10 sms/bel tegoed is of krijg je een waarschuwing als het op is of hoe werkt dat?
 -  kun je het met *101# opvragen hoeveel minuten/smsjes je nog hebt?
 -  kun je op simyo zien, hoe het met je tegoed is?

ik ben ook nieuw op forum dus weet niet precies hoe het werkt

heel erg bedankt,

mvg bart
Badge +8
heel erg bedankt voor je informatie en je snelle reactie,

ik heb nog 4 kleine vraagjes:

 - nou die ene vraag die niet duidelijk was, bedoel ik hier over, https://forum.simyo.nl/stel-vraag-57/buiten-mijn-bundel-13753/ als mijn vader net op het randje zit, moet hem dit niet overkomen, daarom vroeg ik of je verbruik een betrouwbare bron was.

 -  hoe werkt het in je buitenland met je bundel, gaat dat er af en hoeveel kost het dan of hoe werkt dat?
 -  krijg je bericht als je tegoed bv nog 10 sms/bel tegoed is of krijg je een waarschuwing als het op is of hoe werkt dat?
 -  kun je het met *101# opvragen hoeveel minuten/smsjes je nog hebt?
 -  kun je op simyo zien, hoe het met je tegoed is?

ik ben ook nieuw op forum dus weet niet precies hoe het werkt

heel erg bedankt,

mvg bart


Hoi bartje1996,

- Met een sim only abonnement kun je inloggen op Mijn Simyo, en dan zie je staan "Deze maand heb ik nog.. " Daar kun je zien hoeveel je nog in je bundel hebt voor die maand. Bijgewerkt tot de datum en tijd die er bij staat.
Bij een sim only abonnement worden je minuten afgerond. Dus als je 20 seconden belt, is dat een minuut, en 1:09 is bijv. 2 minuten. daar moeten jij en je vader wel rekening mee houden qua verbruik.

- Buitenland kosten gaan niet van je bundel, maar worden apart gerekend tegen http://www.simyo.nl/tarieven/sim-only?tag=Buitenland tarieven

- Je kunt inloggen op Mijn Simyo, of de app Mijn Simyo gebruiken om te zien hoeveel er nog over is van je bundel(s)

- Zie hierboven 🆒

Zijn je vragen hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene

Reageer